بازدید 1970

قطر خطاب به کشورهای عربی: از تروریسم حمایت نمی‌کنیم

مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر با تکذیب اتهامات مطرح شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم تاکید کرد، دوحه نه از نزدیک و نه از دور از تروریسم حمایت نمی‌کند.
کد خبر: ۷۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 06 November 2017
مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر با تکذیب اتهامات مطرح شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم تاکید کرد، دوحه نه از نزدیک و نه از دور از تروریسم حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سیف بن احمد بن سیف آل ثانی، مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر در مصاحبه‌ای با روزنامه "ال پایس" چاپ اسپانیا که خبرگزاری رسمی قطر (قنا) آن را باز نشر داد، ضمن تکذیب اتهامات مطرح شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم، کشورهای تحریم‌کننده را به آغاز انتشار اخبار دروغین علیه قطر متهم کرد.

منطقه خلیج فارس از پنجم ژوئن گذشته شاهد بحران بزرگی در پی قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر و تحریم این کشور به بهانه حمایت دوحه از تروریسم بوده است.

دوحه تمامی اتهامات مطرح شده را تکذیب کرده و آن را افتراء و دروغ با هدف سلب حاکمیت ملی قطر دانست.

بن سیف آل ثانی گفت: این کشورها در توئیتر و سایت‌های اینترنتی که آنها را اداره می‌کنند، از ارتش‌هایی برای انتشار اخبار دروغین علیه قطر کمک می‌گیرند.

این مسئول قطری در ادامه اخبار دروغینی که کشورهای تحریم کننده درباره مشکلات اقتصادی قطر منتشر می‌کنند را محکوم کرده و گفت: آنها شیوه کار اقتصادی در قطر را عنوان نکرده و یا احتمالا درک نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: دوحه از انعطاف اقتصادی لازم برای بررسی دیگر منابع جهت واردات کالاها برخوردار است.

بن سیف آل ثانی افزود: دوحه پیش از این مشتری شرکت‌های این کشورها بود و کالاهای آنها را خریداری می‌کرد، به این ترتیب طرفی که زیان کرده این شرکت‌ها هستند که مشتری مهمی را از دست دادند.

دلیل بحران منطقه خلیج فارس

این مسئول قطری در ادامه دلیل بحران منطقه خلیج فارس را اختلاف نظرها دانست و گفت: دوحه در برخی موضوعات نظری متفاوت با رویکردها و نظرات کشورهای تحریم‌کننده داشت، از جمله این اختلاف نظرها می‌توان به انقلاب‌های بهار عربی و موضعگیری‌های منطقه‌ای مختلف دیگر اشاره کرد.

وی افزود: ما از مردم کشورهایی که شاهد بهار عربی بودند حمایت کردیم اما به نظر می‌رسد که کشورهای تحریم‌کننده حامی طرف مقابل (یعنی حکومت این کشورها) بودند و این مشکل ما نیست و ما انتخاب خود را به دیگران تحمیل نمی‌کنیم.

این مسئول قطری ادامه داد: هدف از این محاصره بسیار روشن بوده و آن سرکوب استقلال سیاست خارجه دولت قطر است، کشورهای تحریم‌کننده می‌خواهند استقلال و حاکمیت ملی قطر را سلب کرده و رسانه‌های آزاد را تعطیل کنند و علت آن هم وجود اختلاف نظر میان دو طرف بحران است.

شبکه الجزیره

آل ثانی در ادامه این مصاحبه درباره خواست کشورهای تحریم کننده برای تعطیلی شبکه الجزیره نیز اظهار داشت: ‌این اولین باری نیست که آنها خواستار تعطیلی شبکه الجزیره می‌شوند و همینطور آخرین بار نیز نخواهد بود، آنها با طرح این درخواست و دیگر درخواست‌های بچه‌گانه خودشان و شورای همکاری خلیج فارس را به دردسر می‌اندازند.

وی تاکید کرد: دوحه معتقد است گفتگوی سیاسی و میانجیگری تنها راه برای حل اختلاف نظرهاست نه جنگ و درگیری، و این نظر دوحه از روز اول آغاز بحران  بوده است.

آل ثانی افزود:‌ گفتگو تنها راه برای تحقق پیشرفتی مثبت در راستای منافع مردم تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و برقراری ثبات در منطقه نیز هست.

حمایت از اخوان المسلمین مصر

مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر درباره اتهامات مطرح شده از سوی قاهره مبنی بر حمایت دوحه از اخوان المسلمین با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰۰ هزار مصری در قطر و برخورد محترمانه با آنها همانند اتباع سایر کشورها گفت: برخی می‌گویند ما از اخوان المسلمین حمایت می‌کنیم اما هرگز از آنها حمایت نکردیم بلکه ما از مردم مصر حمایت کردیم.

یمن

آل ثانی درباره شرایط فعلی یمن با اشاره به نگرانی دوحه نسبت به شرایط انسانی در یمن، بر لزوم توجه همه کشورها و طرف‌های مسئول نسبت به وخامت شرایط بهداشتی و غذایی در این کشور تاکید کرد و گفت: قطر در همان هفته‌های اول آغاز بحران از ائتلاف عربی به درخواست خود ائتلاف خارج شد.

وی افزود: مشارکت قطر در بحران یمن در مرزهای عربستان و با هدف حمایت از هدف اصلی این عملیات بود.

این مسئول قطری تصریح کرد: مشارکت قطر در این ائتلاف بنا بر درخواست شورای همکاری خلیج فارس و با توجه به تهدیدات نیروهای وابسته انصارالله علیه کشورهای عضو این شورا صورت گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل