بازدید 5598
آلاینده‌های جوی در شهرها افزایش می‌یابد

ورود سامانه بارشی و برف در ارتفاعات

با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز شهرهای غربی تحت تأثیر این سامانه خواهد بود و به تدریج این سامانه به مرکز و شرق کشور کشیده می‌شود، بارش از روز پنجشنبه در ارتفاعات اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی و مازندران به صورت برف است.
کد خبر: ۷۴۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 06 November 2017
با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز شهرهای غربی تحت تأثیر این سامانه خواهد بود و به تدریج این سامانه به مرکز و شرق کشور کشیده می‌شود، بارش از روز پنجشنبه در ارتفاعات اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی و مازندران به صورت برف است.

به گزارش فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با عبور جریانات تراز میانی جو امروز در برخی نقاط شمال غرب و غرب در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، همدان و اردبیل بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه بارش به صورت پراکنده در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و غربی اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با تقویت جریانات تراز میانی، بارش با شدت بیشتر در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و سواحل غربی خزر رخ می‌دهد و روز پنج‌شنبه تداوم این وضعیت را در شمال غرب، غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز غربی و مرکزی شامل آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان و قزوین شاهد خواهیم بود.

بارش در روز پنجشنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی و در روز جمعه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران به صورت برف است.

روز جمعه‌ آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین‌، گیلان، مازندران، برخی نقاط گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان و برخی نقاط خراسان شمالی‌ نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

امروز تا روز چهارشنبه همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌ای جوی رخ می‌دهد.

آسمان ایلام طی دو روز آینده صاف تا نیمه‌ ابری پیش‌بینی می‌شود، همچنین آسمان اهواز طی دو روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود،بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 25 و 14 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 12 آبان‌ماه سال جاری 8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 10.2 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 78.5 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزبان بارش در هفته ششم سال زراعی متعلق به منطقه بانه استان کردستان به میزان 38.7 میلی‌متر بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل