بازدید 49212

«دیمیتریس» که بود و چگونه بدون پرداخت بدهی ۱۱۰ میلیاردی گریخت؟

۲۸ میلیون دلار؛ این رقمی است که یک تاجر یونانی تبار از منابع بازنشستگان کشورمان دریافت کرده و به رغم آنکه دستگیر شده، بی پرداخت آن از ایران گریخته است؛ اتفاقی که حالا با استعفای عجیب مدیرعامل صندوق بازنشستگی، بازخوانی آن خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۷۴۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 07 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيم
28 میلیون دلار؛ این رقمی است که یک تاجر یونانی تبار از منابع بازنشستگان کشورمان دریافت کرده و به رغم آنکه دستگیر شده، بی پرداخت آن از ایران گریخته است؛ اتفاقی که حالا با استعفای عجیب مدیرعامل صندوق بازنشستگی، بازخوانی آن خالی از لطف نیست.
 
به گزارش «تابناک»؛ در روزهایی که آثار تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، یکی پس از دیگری متجلی می‌شد و اقتصاد کشورمان را به محاق می‌برد، تصمیمی در اتاق فکر یک مجموعه وابسته به دولت گرفته شد که بر اساس آن، 260 میلیون دلار از منابع این مجموعه به خرید اجناس دست دوم از یک کشور دست چندم اختصاص یافت؛ سرمایه‌گذاری عجیبی که حالا لطمات بزرگ آن آشکار شده، ولی کسی مسئولیتش را نمی‌پذیرد.

نخست بد نیست مبلغ این سرمایه گذاری را یک بار دیگر مورد توجه قرار دهیم؛ 260میلیون دلار در سال 2012 که با احتساب نرخ حدود 1900 تومانی دلار، عدد سرگیجه آور 500 میلیارد تومان را به دست می‌داد؛ اما این مبلغ گزاف صرف چه شد و به راستی در آن روزهای اوج تحریم، مهم ترین نیاز کشور از دید تصمیم گیرندگان این سرمایه گذاری چه بود؟

پرسش‌هایی کلیدی و اساسی که بد نیست پیش از پرداختن به آنها، منبع مالی این قرارداد هنگفت را نیز مشخص نماییم؛ «شرکت ملی نفتکش ایران» وابسته به "صندوق بازنشستگی کشور" (34 درصد سهام)، شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با 33 درصد سهام و صندوق بازنشستگی صنعت نفت با 33 درصد دیگر سهام. مجموعه هایی که عهده دار پرداخت مستمری ماهانه میلیون ها بازنشسته هستند، ولی به قدر دخل و خرج خود نیز توانایی ندارند و دست کم در مورد صندوق بازنشستگی کشور، قطع ردیف بودجه آن، معاش حدود یک و نیم میلیون بازنشسته و خانواده شان را فلج خواهد کرد.

بعد از این یادآوری، محل این سرمایه گذاری هنگفت و چرایی چنین تصمیمی، در کانون توجه قرار خواهد گرفت که بر ابهامات و سؤالات خواهد افزود. اینکه این سرمایه‌ عظیم صرف خرید چند فروند نفتکش (بعضا کشتی‌های مستعمل و فرسوده!) شده و معاون وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ که دو سهام دار عمده "شرکت ملی نفتکش" در زیرمجموعه آن است ـ در توضیح چرایی آن می‌گوید: «این معامله به پیشنهاد شرکت ملی نفت در آن زمان از سوی شرکت ملی نفت‌کش انجام شده است.»
 
سهام داران شرکت ملی نفتکش ایران که از جمله شرکت های مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری به شمار می‌آید.
سهام داران شرکت ملی نفتکش ایران که از جمله شرکت های مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری به شمار می‌آید.

اما این پایان راه نبوده و حالا با گذشت چند سال از امضای خرید 8 فروند نفتکش، ابعادی از آن قرارداد آشکار شده که بسیار تعجب آور و حتی دردناک است؛ نخست اینکه این کشتی ها برای بزرگترین شرکت نفتکش جهان، یعنی شرکت ملی نفتکش ایران خریداری شده که در آن زمان تحریم ها موانع بزرگی پیش روی حرکت ناوگانش در آبهای جهان پدید آورده بود؛ تصمیمی عجیب و شائبه برانگیز!

توجیه مسئولان وقت برای این تصمیم نیز عجیب بود. اینکه می‌خواهند این کشتی‌های تازه خریداری شده را با پرچم کشورهای دیگر به کار جابجایی محموله های نفتی بگیرند و به این شیوه، تحریم ها را دور بزنند، در حالی که می‌شد این جابجایی پرچم ها را در کشتی های آماده به خدمت و زمین گیر شده شرکت نفتکش ایران نیز انجام داد و 260 میلیون دلار هزینه را صرف امور واجب‌تر و ضروری‌تر کرد.

همه این ابهامات در حالی مطرح می‌شود که با مرور زمان، اشکالات بنیادین تری در این قرارداد بروز کرد که هنوز رفع نشده اند؛ از جمله تحویل شدن چند کشتی کارکرده بر اساس این قرارداد به کشورمان و تحویل نشدن چند فروند کشتی دیگر. آن هم در شرایطی که خبر می‌رسد فروشنده این کشتی ها به کشورمان، یعنی تاجری یونانی تبار به نام «دیمیتریس کامبیس»، سه کشتی فرسوده را در قالب این قرارداد برای کشورمان خریداری و ترجیح داده به جای تحویلشان به کشورمان، آنها را اوراق کرده و از فروش آهن قراضه و دیگر بقایاشان، بر  ثروت خود بیفزاید!

وضعیتی که گفته می‌شود زیان 28 میلیون دلاری برای شرکت ملی نفتکش ایران و سرمایه گذارانش به همراه داشته است؛ زیانی که از جیب بازنشستگان پرداخت شده و با احتساب سودی که می‌توانست با سرمایه گذاری در جاهای دیگر نصیب صندوق های بازنشستگی نماید، بسیار بیشتر از 28 میلیون دلار (با احتساب نرخ حدود 4000 تومانی دلار، بیش از 110 میلیارد تومان) است.

این در حالی است که می‌دانیم از یک سو بسیاری از کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران هنوز زمین گیر هستند و کارکردشان در چندین سال اخیر، استفاده به عنوان مخزن برای انبار کردن نفت و محصولات نفتی بوده و از سوی دیگر، سال گذشته تحریمی علیه نفتکش های کشورمان وضع شده که عملا ایده عجیب خرید نفتکش های جدید و استفاده از پرچم دیگر کشورها برای به کارگیری آنها را تحت الشعاع قرار داده است!
 
یکی از معدود تصاویر منتشر شده از دیمیتریس کامبیس تاجر یونانی که توسط وبسایت ترید ویندز، منبع اخبار جهانی کشتیرانی مخابره شده است.
یکی از معدود تصاویر منتشر شده از دیمیتریس کامبیس تاجر یونانی که توسط وبسایت ترید ویندز، منبع اخبار جهانی کشتیرانی مخابره شده است.

اتفاقات شومی که به باور معاون وزیر رفاه، شائبه های کاسبی در این قرارداد به بهانه تحریم ها را پررنگ تر کرده و سایه تردید را بر برخی اقدامات همسو با این قرارداد می‌گستراند؛ اتفاقاتی از جمله عزل مدیر شرکت ملی نفتکش در روز تعطیل به دستور اسلامیان، مدیر مستعفی صندوق بازنشستگی کشوری و نصب مدیری از مجموعه کارمندان وزارت نفت؛ مدیری که خاستگاهش وزارت نفت است، ولی توسط مدیرعامل صندوق وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

اتفاقی که برخی گمان می‌کردند در راستای استیفای حقوق از دست رفته کشورمان در این قرارداد صورت گرفته اما به سلسله اتفاقاتی منجر شده که حالا از آن به بزرگترین ابهام این پرونده یاد می‌کنند. اینکه دیمیتریس با تدبیر مسئولان امنیتی کشور به ایران فراخوانده و دستگیر شده‌، ولی بازداشتش با مخالفت برخی از این مدیران، از جمله مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران همراه شده است.

وضعیتی که حجت‌اله میرزائی، معاون اقتصادی وزیر کار در توضیح آن به شرق گفته: «شنیده می‌شود تلاش‌هایی از سوی شرکت ملی نفت‌کش برای جلوگیری از بازداشت این فرد صورت گرفته است. با وجود این با پیگیری‌های صندوق و شستا این فرد بازداشت شد. شرکت ملی نفت‌کش معتقد است این فرد غیرایرانی است و ممکن است بازداشت وی در روابط اقتصادی ما با یونان تأثیر منفی بگذارد.»

توضیحاتی که اگر آنها را کنار ابهامات فراوان این قرارداد از ابتدا بگذاریم، معنای متفاوتی خواهد یافت؛ وضعیت پر ابهامی که بیژن زنگنه، وزیر نفت آن را این گونه توضیح می‌دهد: «در این معامله همه‌چیز غیرشفاف است و اصلا مشخص نیست، چرا در آن زمان که عمده ناوگان نفت‌کش ایرانی به‌دلیل تحریم بیکار بوده‌اند، شرکت ملی نفت، شرکت ملی نفت‌کش را ملزم به خرید نفت‌کش‌های دست‌دوم با پرچم‌های غیرایرانی کرده است.»

اکنون کافی است بدانیم که در نهایت با استدلال هایی که مدیران نفتکش و صندوق بازنشستگی برای رفع بازداشت دیمیتریس آورده‌اند، این فرد مشروط آزاد شده و از کشورمان خارج می‌شود (بخوانید: می‌گریزد!) تا صندوق‌های بازنشستگی کشوری و صنعت نفت و شستا بمانند و زیانی بیش از 110 میلیارد تومان که از جیب بازنشستگان و مستمری دهندگان تامین اجتماعی به جیب وی سرازیر شده و معلوم نیست آیا بازخواهد گشت یا خیر!

اتفاقی که استعفای مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و حتی عزل مدیر منصوب شده توسط وی در شرکت ملی نفتکش و اقدامات مشابه برای زدودن آثار شومش کافی نخواهد بود، مگر اینکه عاملان این اتفاق و آنهایی که به مدد دیمیتریس آمدند تا از اعمال قانون بگریزد، شناسایی، معرفی و محاکمه شوند و احیای حقوق از دست رفته بازنشستگان کشورمان در دستور کار جدی مسئولان ارشد کشور قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۱۴۸
آقا از میانمار چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینارو ولش ! هدف بعدی دوبی !!!
چرا تاریخ این ماجراها نمی گین به کدام دولت بر میگردد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
سال2012 احتمالا زمان دولت پاكدست
گلناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
!سال 2012 ینی 5 سال پیش
یحتمل شرکت ملی نفتکش هم سهمی داشته !
این همه هموطن ها خوردند چی شد ، یک بار هم اجنبی بخوره !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
مطمئن باش این هم هموطن های وطن پرست خوردن. وگر نه اینهمه برای فرارش تلاش نمیکردن
هردم از این باغ بری می رسد
اسب تروای فراری
به تعداد چندبرابر مسئولین مملکتی چنین دزدی هایی وجود دارد
ثروت مردم را خوردند و سپس استعفا و گریز به خارج و.....
وبرخی ها هنوز به خوردن ادامه می دهند
حالا همه خوردن و بردن بزارین این برادر عزیز یونانی هم به یه نون و نوایی برسه ۱۱۰میلیارد تابی ارزش اینکه خون خودت رو کثیف کنی نداره سخت نگیر
تابناک تو را بخدا این خبرها را منعکس نکن دل ما ملت بدبخت می سوزد از ظلمی که در حقمان می شود باور کنید دیگر تحمل اخبار غارت سرمایه های کشور و ملردم را نداریم لا اقل در بی خبری باشیم بهتر است .
حتما حتما حتما عاملان این اتفاق و آنهایی که به مدد دیمیتریس آمدند شناسایی، معرفی و محاکمه می شوند تا درس عبرتی باشد برای دیگران و مطمئن باشید که احیای حقوق از دست رفته بازنشستگان کشورمان در دستور کار جدی مسئولان ارشد کشور قرار می گیرد!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
صد در صد. حالا هدف بعدی کجا؟
چرا اسم مديرعامل نفتكش رو نمى نويسى؟
چرا ذكر نمى كنيد اكثرمديران باتجربه كم باحمايت چه نهادى پست مى گرفتند؟
در دوره دولت قبل كه اين اتفاقات افتاد نفوذ چه كسانى دراموراقتصادى دولت چندبرابرشد؟
افرادكه تابع جريانى بودندكه بهشون پست دادن هستن.
الان هم پيمانكاران وبخش خصوصى كه داره له مى شن بخاطراينه كه اونايى كه قراردادهاى بزرگ روگرفتن پول نمى دن وهيچكى هم زورش بهشون نمى رسه
ايكاش تصميم گيري در خصوص اينگونه آدمادراختيارمن بودبه نزديكترين فردخانواده ام نيز رحم نميكردم كاري ميكردم كه كسي بفكر مال ديگري نيز نمي افتاد
بازنشسته های بدبخت کشور همه کلاهبردارهای داخلی رو که آباد کردن دیگه دارن کلاهبردارهای خارجی رو هم آباد می کنند خسته نباشید مدیران
روش های دور زدن تحریم را فهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!خدایی تحریم برای بعضی های نعمت بود و هست!!!
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
یک لقمه.....چند لقمه ، نان حرام هست ،با هم میخورنش ، چکارشان دارین ،بنده های خدا....شیطان!....گناه دارن حیوونکیا.....حیوونا!.
هردم از این باغ بری میرسد
هر دم از این باغ بری می رسد...
کنتور که نمیدازه.. بگید. این سیستم عریض و طویل نتونسته تا حالا یه سند برای اتهامات بقایی ارائه بده. حالا انتظار دارید ما از شما این مطالبو باور کنیم.
مشکل شما این که فسادها را با اهداف سیاسی مطرح میکنیمو دیگه دست همتون رو شده اینجا دیگه اخر خطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
سند هست ولی ارائه دادنش هزینه داره برادر. ضمنا سند بالا تر از بدبختی این ملت میخوایی؟ چشماتو وا کن اطرافت پر از سند و مدرکه
تابی جون به همین خیال باش.
(منظورم بند اخر خبر هستش.)
با دونستنشون کاری از دست ما بر نمیاد جز اینکه اعصابمون خورد بشه
اونجایی که میگن آقا کسانی که یارانه لازم ندارن نگیرن منی که لازم ندارم میگم این 45تومن ارزشی نداره ولی اینا جمع میشه میشه این ...پس انصراف نمی دم
فساد در مملکت بی داد میکنه.
بی کفایتی تا کی؟ وقتی با رانت و پارتی افراد فاسد در سیستم جذب می شوند مدام هر روز باید شاهد نابودی کشور باشیم. وقتی نخبگان را نمی خواهید و اینها را جذب می کنید همین می شود.
هر دم ار این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
نمیدونم داره به ریش کی میخنده ؟؟؟؟؟مردم ساده وبدبخت یا مسولانی که فقط بلدند اختلاس ودزدی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر هفته یک خبر دزدی و اختلاس.من که بریدم
تو اينجور كارا دولت بايد هواسش باشه افرادي كه قرارداد ميبندن درصد خودشونو ميگيرن بعدش نتيجه هر چي شد مهم نيست
هر دم ازاین باغ بری می رسد . خداوکیلی مسئولین مردانه اعلام کنند ما توانایی اداره کشور را نداریم . هم خوشون را خلاص کنند و هم کمتر اعصاب مردم را خراب کنند
مبارکه!!!
این موضوع یا بهتر بگوییم فساد و کلاهبرداری و دزدی آشکار بارها و از طرق مختلف به مدیران صندوق و دیگر مسئولین گزارش شد و ماستمالی شد ومعلوم نیست چرا؟ هنوز هم اگر بخواهند قابل ردیابی و پیگیری است ولی نه با این مدیران و هیئت مدیره موجود در شرکت ملی نفتکش و صندوق بازنشستگی
انتظاری دیگر از مدیران با ژنهای خوب میتوان داشت؟
40 ساله مملکت با این مدیران اداره میشده که الان رسیدیم به نقطه صفر...
با سلام، چون حرفهایم تلخ وگزنده است صرف ندارد که ارائه شود ولی حداقل برای خالی شدن میگم که این بی عرضگی که هست لطفا بگید اگر قانونی در این مملکت اجرا میشد کسی جرأت اینهمه خلاف را داشت. پس برای چی انقلاب کردیم
همه اینها از موضوع " ما می توانیم" سرچشمه می گیرد
دیگه امیدی به اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم این کشور نداریم!
مردم ازاین باغ خری می رسد تازه خرازتازه خری می رسد.
ای جان ! چه خنده ای هم می کنه ! به کی داره میخنده ؟
همه دارن از قبل مدیریت فشل میخورند الا مردم بینوا
سلام. تابناک عزیز به دلیل خیلی فنی نمیشد از کشتیهای زمین گیر شده خود شرکت استفاده نمود حتی با تغیر پرچم و در اینجا قابل عرض نیست ، بخاطر شرایط خاص آن زمان مجبور شدند این معامله ریسک پذیر را انجام بدهند شاید کمی دقت بیشتر نیاز بود بحر حال در شرایط اضطراری همانطور که سود هست زیان هم هست هرکه بامش بیش برفش بیش.
(از طرف یک آشنا به این مسایل !)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اگر این استدلال شما را بپذیریم پس باید به مسئوولین کشتیرانی جمهوری اسلامی بالاترین مدال لیاقت را بدهیم که در همان شرایط ناوگان ملی را حفظ کردند و با محدودیت شدید جغرافیایی ملیت کشتی ها را تغییر دادند و همچنان به کشور خدمت کردند. نه برادر! در کار اینها هم خیرتی! بوده که فقط با پیگیری
مسئوولین دلسوز و با غیرت برملا میشود!
علی برکت الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
یه نگاه به تاریخ عقد فرارداد بندازی مال دوره قبل از علی برکت ا... است
بابا ما نیاز به تحریم نداریم. خود این مدیران آنقدر میچاپند که ...
با این همه منابع و ثروت با این طوری مملکت اداره میشه. بعد میندازند گردن تحریم. بابا خودتان کمتر بچاپید!
اشکال نداره ، چند روزی سوژه جک و خنده شبکه های اجتماعی فراهم میشه و بعد هم فراموش میشه.
یادمه چند سال پیش به مدت یک هفته انگلیس دچار تظاهرات مردم و هرج و مرج شده بود طوری که نزدیک بود دولت وقت سقط کنه. کاشف به عمل آمد که مردم معترض اختلاس نمایندگان مجلس بودند اونم چه اختلاسی!!! کلا دولت 40 هزار دلار بود نمایندگان برای هزینه مسکن ولی نمایندگان بدجنس این پول را صرف خرید لوازم منزل کرده بودند!!! اون سال من عسلویه کار میکردم با پول ایران می شد 40 میلیون تومان !!! یعنی نگهبان دم سایت عسلویه از این بیشتر اختلاس می کرد!!!!!!!
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
واقعا گل گفتی اصلا یادته اون موقع تلوزیون ایران چقدر اون شلوغی و اختلاس رو پوشش میداد...!!! افسوس و صد افسوس....
مردم بویژه بازنشستگان محترم نگران نباشند استعفای مدیرعامل صندوق برای سومین بار است اگر هم پذیرفته شود جای بهتری منصوب میشوند و عدد اختلاس فعلی هم سریعا تکذیب خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
هر دم از این باغ بری میرسد.........
کفن پوشان عزیز در این اوقات خودشونو به نشنیدن میزنن . اونایی که میگن خیلی غیرت داریم . معنی غیرت و تعصب رو هم فهمیدیم . چه کردید با این مردم
یعنی ضرری که مدیران بی کفایت به منافع ملی و بیت المال وارد می کنند بیشتر از زیان تحریم ها هست، اصلا تحریم باشیم بهتره والله...

:)))
هر دم از این باغ بری می رسد
مدیر دولتی همینه دیگه از جیب باباش که نیست کسی هم بازخواست نمیکنه که
پرونده هاي فساد مالي ظاهرا تمامي ندارد . واين موضوع مانند كتاب داستانهاي هزارويكشب شده . هرروزكه ورق مي زني به يك موضوع اختلاس ورشوه و.... جديد برخورد مي كني .
هر دم از این باغ بری می رسد!
عجیب اینه که هنوز هم مسئولان اون دوران عجیب تاریخ ایران حاضر به دادن هیچ پاسخی نیستن و کماکان به پاک دستی خودشون اصرار دارن.
عزیزانی که تحریم ها رو فرصت تشخیص دادن و میدن، نظر خاصی در این رابطه دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
آقا بهروز چه پاسخی .... که پاسخ نمیدهد
كيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
باغو درشو بستن بيغوله بهتره بگي
میلیارد دلار اون دزد حکومتی یعنی خاوری و دزدی های میلیاردی بابک زنجانی را ول کردین چسبیدین به دزدی ۲۸ میلیون دلاری این دزد یونانی؟
بابا چقدر گیر می دید به این مسئولان خدوم . چه جدید چه قدیم. بزارید خدمت رسانی کنند!!!
شكايت
اينترپل
حكم جلب
دادگاه
کی جاسوس انگلیس بود؟
اونایی که میگن تحریم اثری نداره و ما تحریم ها رو دور میزنیم جواب بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
ناشناس دونا اشتباهی بتو مثبت دادم موضوع چه ربطی به تحریم دارد؟
سوء مدیریت در تصمیمات کلان اقتصادی، عدم اطلاع درست از قوانین بین المللی؛ عدم حمایت کشورهای اروپایی (به دلیل تحریمها) و بالاخره نداشتن تجربه مدیران در اکثر پستها، قردادهای بین المللی را به همبن نقطه سوق داده و در نتیجه دارایی ملت به یغما رفته و جیب برخی افراد پر میشود. بارها و بارها اینگونه موارد رخ میدهد و هیچ کنترلی صورت نمیگیرد. بانکها و موسسات اعتباری مالی(بخوانید بی اعتبار) ، اختلاسهای کلان و..... از سیستم مدیریتی بسیار فاسد خبر میدهد.
خدا لعنت کنه باعث و بانی این فساد و فرار وهرج و مرج رو
ای بابا!
دلت خوشه ها
تا حالا کدوم مدیر توی ایران محاکمه شده ؟؟؟؟
ما رکورد زدیم....
در خاطرم هست با بعضی دوستان در مورد دزدی و سرقت یقه سفیدان از اموال بحثی شد. دوستی گفت به هر حال این کار درست و نیست و آخرش آدم را دستگیر می کندد. دوست دیگری گفت شما 100 میلیارد بدزد، هروقت آمدند دستگیرت کنند 1 میلیاردش را بده فرار کن!!!
واقعا که نبوغ ما مکمل خیانت عده ای دیگر از ما است.
سلام
بگذریم همین طور ادامه بدهیم مناسب تر است فقط سعی شود منبعد تکرار نشود
چون این پیگیریها به نتیجه نخواهد رسید
نتیجه تحریم فرار افراد ددر سایه همین تحریم بوده مثل بادک زنجانی که انهم طعمه مدیران بی تدبیر نفت شده و حالا جا را خالی کرده و ایشان را گیر انداخته اند
دیمیتریس همان بلوتوث قهوه تلخ بود . ولی ما خواب بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
ای ول من میخواستم بنویسم تو پیش دستی کردی همان بلوتوث قهوه تلخ است
آقا هنوز کجاهاشو دیدی! مصیبت فساد اقتصادی حالا حالاها دست از سر این مردم فلک زده ایران بر نمی دارد.
هر کی از راه میرسه تا اونجا که میتونه از ثروت مملکت با خودش میبره و یه آب هم روش...
صندوق بازمشستگان الان سه ساله كه پول براي بيمه مكمل ندارد و سقفها رو بسيار كم كرده، بعد پول رو دادند به يارو يونانيه؟ اين كار كي بوده؟
فقط بغض می کنیم و درد می کشیم از اینهمه فساد و غارت.... دولت مهرورز .......، چه ها نکرد با این ملت مظلوم
اگه گفتيد مخاطب اون لبخند قشنگش كيه ؟
این گونه اخبار و خبرها توی ایران چیز جدیدی نیست... عادی شده و عادت کردن مردم.... کیه که پیگیر باشه
«دیمیتریس» که بود و چگونه بدون پرداخت بدهی 110 میلیاردی گریخت؟
چگونه نداره وقتی هر کی به هرکیه و بعضی از مسئولان بدنبال دعواهای سیاسی هستند تعجبی نداره این شارلاتان و امثال اینها از آب گل آلود ماهی بگیرن.
ايامسولين نظام نبايد جوابگوباشند
کی بگیره؟کی محاکمه کنه؟ کی پولو میتونه پس بگیره؟ اوووووه عمو دلت خوشه ها...اینجا ایرانه... آمریکا که نیست! تو گرفتنه حقمون از اختلاس ایرانیاش موندیم حالا بریم خارجیشو بگیریم؟؟؟
این قراردادها بدون تضمین یک بانک خارجی امکانپذیر نیست .بانک که سرجاشه .
داخلی و خارجی در حال چپاول بیت المال و از بین بردن منابع ملی
خیر است و مبارک . کم کم راه اختلاس گران بین المللی هم به ایران باز می شه.
دقت کنید به عکسش چه جوری به ریش ما ملت بیچاره میخنده.
هر دم از اين باغ بري ميرسد
هر دم از این باغ بری می رسد.............
دستت درد نکنه تابناک پته همه این مفسیدین فی‌الارض رو بریز بیرون ملت به ستوه اومدن
کی میشه وارد این شبکه های خبری بشیم و یک خبر خوب و خوش و در راه منافع ملت بشنویم. همه اش خبرهای تلخ و جنگ و چپاول
پول این مملکتو دارن مفت مفت میخورن یا به باد میدن!!!!
ننگ بر مدیر وطن فروش
چه خوب بود مانند کشور ژاپن مسئولین خطا کار میتوانستند خود کشی کنند !
با نام خدا.

سایت محترم تابناک با سلام.

چرا شما این اخبار را در اختیار عموم مردم میگذارید . ما که قدرتی نداریم تا جلوی این اختلاس ها را بگیریم . ما خودمان برای امرار معاش و مشکلات عدیده اقتصادی دست و پا میزنیم . شما را به هر که ایمان دارید اینقدر روح و روان ما را پریشان نکنید ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
260میلیون دلار در سال 2012 یعنی سال 1391 میشه دولت دهم
اقا یه جایی هم تابناک جون به ما معرفی کن،بریم.ما هم.بدزدیم.والا هر کی داره سهم خودشو از این مملکت ورمیداره انگار.خخخخخ
دوستان ببینید مملکت ما چقدر ثروتمنده که هر چند وقت یکبار در بازه های زمانی کوتاه، میلیونها دلار از سرمایه مملکت به فنا میره.
این خدمات مشعشع ............ را آیا پایانی هست؟
اماااااااااان از دزذی و فسسسسساد .................
رئیس جمهور باید پاسخ دهد و اعضای کابینه او.
چرا کسانی که این تصمیمات را گرفته اند نباید مورد بازخواست قرار گیرند؟چرا باید مصونیت داشته باشند؟
مدیرعامل نفتکش که یکساله نصب شده چندبار گپ زده و همش میگه همه چی خوبه و گل و بلبله که! مگر غیر از اینه که ایشون باید به جد دنبال این پرونده باشه و درباره زیانی که شرکتش تو این پرونده خورده حرف بزنه؟ نکنه ایشون احساس زیان دیده بودن نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
مدیرعامل صندوق بازنشستگی مدیرعامل ملی نفت کش را تعیین می کنه ... پس مشکل از خود صندوق بوده ...
یادم رفت اینم بگم که مدیرعامل قبلی نفتکش هم درباره این پرونده اظهار نظر نکرده. نکنه آقای صفایی و آقای کیان ارثی اصلا مدیر این شرکت زیان دیده نبودن و نیستن یا زیان هایی که این شرکت دیده و میبینه اونقدر زیاده که این 28 میلیون دلار جلوش هیچه که سکوت کردن و می کنن؟؟؟
نکنه سرشون جای دیگه گرم بود و هست که ترجیح می دن سکوت کنن؟
اصلا اینا بی گناه، چرا گناهکارا رو معرفی نمی کنن به مردم؟ اگر من فکر کنم مدیرعامل فعلی حق السکوت گرفته، فکر من خرابه یا عملکرد ایشون این رو به ذهنم متبادر کرده؟
پاسخ ها
همشهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
این کشتیها به دستور ر-ق وزیر وقت نفت و دوست صمیمی ب-ز در زمان مدیر عاملی دکتر ب استاد گرامی
ریاست محترم جمهور قبلی و از وزیران دولت
خدمتگزار خریداری شده ربطی به دکتر صفایی و مهندس کیان ارثی نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
کدوم کشتی ها!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
شرکت نفت کش سود ده است ... بیش از 200 میلیون دلار
پول ملت رو بردندو خوردند حالا میگید ای بدو درد رو بگیر؟
بهتره این موضوع هم به پرونده های موجود در زنبیل جهت رسیدگی اضافه بشه .
قابل تاسف است که استعفای ایشان را در خبر رادیو و تلویزیون خستگی اعلام داشته اند ؟؟؟؟؟؟
مدير عامل شركت ملي نفتكش آن زمان ميدونيد كي بود ؟
آقاي علي اكبر صفايي كه با رانت و پارتي در دوره رياست جمهوري احمدي نژاد اين پست را براي مدتي اشغال كرد.
در روزهایی که آثار تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، یکی پس از دیگری متجلی می‌شد و اقتصاد کشورمان را به محاق می‌برد.ولی تابی عده ای معتقد بودندتحریم نعمت است و شکر تحریم تحریم افزون کند
هر که میرسد یه ایامی اشتباه ه نکنم ملت غمم به نکون حسابی میکنه
اینها را ولش کن
ترافیک مهران به سمت کربلا چطوره
روان است
منابع و درآمدهای این کشور برای همه مباح است الا مردم کشور خارجی ها اختلاس نکرده بودند که کردند
فقط اعدام
درج چنین مطالبی نه تنها نفعی ندارد بلکه مردم را به مواردی از این قبیل عادت می دهد . کما اینکه در کامنت های این مطلب می بینید ؛ مردم دیگر واکنش جدی بروز نمی دهند . هرگاه شما به تلخی عادت کردید ، همان تلخی به کامتان شیرین می شود و شما قادر به تشخیص مزه تلخ نخواهید بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
اتفاقا مردم جدی هشتند ولی به دلایلی که همه می دانیم نم توانند نظرشان را عریان بیان کنن.
خدایی عجب کشوری هستیم خرج 3 تا جنگ رو چندتا سازمان نظامی و شبه نظامی و آوارگان و پناهنده های اینور و اونور دنیا رو میدیم اینهمه اخلاس و دزدی تو کشور میشه بازم پول داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Belarus |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
کجا پول داریم ؟ چهل میلیون نفر زیر خط فقر دارن دست و پا میزنن
عیب نداره شرایط اینجور نمیمونه .......
اگر کسی از سوپری محل دزدی کنه یا با ماشین به زند به جدول خیابان و جدول آسیب ببیند تا خسارت وررا ندهدو مجازات نشود رها نمیکنند پس دراین موارد کسی احوال پرس نیست و همه گیر میدن به دشمن و استکبار پس استکتبار ستیز ها دراین مواقع کجایند پس....
مرگ بر اسرئیل مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر...
تابناك جان چرا مطلب و كامنت منو نميگذاري؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
چون احتمالا پاسخی دادها ی که به مذاق تابناک خوش نیامده است.
به زودی دیر خواهد شد...
مهمترین کار که باید جدی باهاش برخورد بشه نظارته خصوصا بر منابع مالی
باز نشسته های بیچاره
تاریخ اعلامی 2012 است یعنی در اون سال کارتموم شده بوده معلومه که دوره چه دولتی بوده دیگه...
حالا کوتاه بیا تابناک جان
یکی ، یکی
همه رو که نمیشه یدفعه گرفت و تادیبشون کرد
یه ژن خوب یونانی وصل شد به ژن خوبه ایرانی...نتیجش این شد دیگه
آوازه اختلاس و کلاهبرداری بی دردسر و آسان در ایران،به گوش اغیار هم رسیده!!!!!!!
چرا نبرند؟؟؟!!!!! من هم جای این یونانی بودم می بردم.وقتی مسوولین مملکتی دلشان برای مردمشان نمی تپد،می خواهید خارجی دلش بتپد؟؟؟!!!!!
آنقدر اينگونه اخبار غم انگيز است كه ادم قادر به خواندن ان نيست تيتر خبر برايمان كافي است دانستن جزئيات ان غير قابل تحمل است ، داشته هاي ملت ايران باز هم بغارت رفته است و معلوم نيست مسؤولان ان كيست ، مگر در كشور ما چقدر ثروت و پول هست كه تا اين حد غارتگري شود ، دوستان وطني كم بودند سگ هاي هار خارجي هم وارد معركه شدند و باز كسي جوابگو نيست ، قلب در سينه از اين ظلم به مردم سنگيني ميكند
بابا یه مقدار از این پولا رو بدین به ما دستی. قول میدم برگردونم...
كاري نكنيدكه مردم خودواردعمل شوندآنگاه ديراست
موضوع واسه یه سال پیش هست ... اگه واقعا ایشون نگران بوده ... همون موقع استعفا می داده ... نه الان
در این دوره ، سهام بیمه ملت را به بازنشسته ها 200 تومان فروختن ... الان بعد از یه سال ، سودی که نداده ... هیچ ... قیمتش شده 180 تومان ... از تابناک خواهش می کنم در این خصوص هم خبر کار کنه
صندوق بازنشستگی داره به بازنشسته ها ماشین میده ... در حالی که به مستمری بگیران ماشین تعلق نمی گیره ... منابع صندوق واسه همه بازنشستگان و مستمری بگیران هست ... این چیزی به جز سو استفاده نیست
غصه نخورید دیشب پولها را با سودش داد
اقا دقت کردید این خبرهای که تابناک منتشر میکنه تازه انهایی هست که اجازه انتشار پیدا کرده و یهو از روی سایت هم حذف نمیشه . اقا این تازه بخشی از نوک کوه یخی هست که اجازه دیدن و بازنشر پیدا کرده. ببین پشت پرده چه خبره.
دوست این آقای یونانی (دیمیتروس) که رابط و دلال این قضیه بود هم اکنون در شرکت ملی نفتکش ارتقای شغلی پیدا کرده و به درجه .... رسیده است (واقعا" جای تاسف داره........)
سرت سلامت ایران میتونه به تنهایی تمام دول جهان رو تامین کنه بازنشسته زندگیشو کرده بزار بره بمیره.....
این کشتی هارو بزارید کنار اون دکلها تا مجموعه کامل بشه.
ببخشید... خیلی ببخشید... من داشت سواد کم . نتوانست من کرد صحبت خوب فارسی . نبود بلد من گفت شما زبان . داشت من سوال یک . دویست و شصت میلیون دالر بود کم از سه هزار میلیارد تومان ؟ بود از آن بیشتر ؟ بود چه قدر ؟ کرد شما لطف ، داد پاسخ . من شد گیج . من نفهمید .
بابا آبروی مومن رو نبرید
خيلى وقته دلم يه خبره خوب ميخواد.ميترسم تو چشماى پسر ٤سالم نگاه كنم چون ميدونم يه روز ازم ميپرسه چرا؟ولى جوابى ندارم.اگه تكه تكه بشم يه روز انتقام ميگيرم.
آقای فروشنده سه کشتی فرسوده را در قالب این قرارداد برای کشورمان خریداری و(( ترجیح داده)) به جای تحویلشان به کشورمان، آنها را...
اون کلمه ترجیح دادت تو حلقم.قرارداد با این رقم ؟ بدون ناظر؟بدون بازرس؟ مگه میشه !مگه داریم!
تو گفتی و ما باور کردیم...
یه مشت دزد و غارت گر دارن به یغما میبرن این کشور را
البته انچه به جایی نرسد فریاد است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان