بازدید 46830

پیام‌ محرمانه اردن و مصر برای عربستان: توان درگیری با ایران را نداریم

حال باید منتظر ماند و دید آیا کشورهای عربی از رویکرد جنگ طلبانه ریاض در قبال ایران پشتیبانی خواهند کرد؟ آنچه روشن است اینکه آنها از هزینه های اقدامات ریاض علیه تهران آگاه هستند و به راحتی نمی خواهند در دام سعودی ها گرفتار شوند؛ موضوعی که روز گذشته نیز رسانه های اسرائیل به مقامات این رژیم هشدار داده بودند.
کد خبر: ۷۴۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 07 November 2017
شب گذشته، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده به عربستان سعودی سفر کرد؛ سفری که توجهات زیادی را با توجه به تحولات روزهای گذشته لبنان جلب کرد و تحلیل های مختلفی پیرامون آن ارائه شد.

به گزارش «تابناک»؛ تعداد عمده ای از ناظران، این سفر غیرمنتظره را در راستای تلاش های ریاض برای اعمال فشار بر ایران ارزیابی کرده اند، به گونه ای که پایگاه خبری رأی الیوم نوشت که سعودی ها درصدد هستند تا ابومازن را برای مقابله با ایران و حزب الله همسو کنند.

کانال ۷ اسرائیل نیز مدعی شد که عربستان از «محمود عباس» می‌خواهد به ائتلاف ضد ایران بپیوندد.

تلویزیون رژیم اسرائیل با اشاره به سفر غیرمنتظره محمودعباس به عربستان اعلام کرد، ریاض خواستار پیوستن تشکیلات خودگردان به ائتلاف ضد ایران و حزب‌الله است.

در واقع از شب گذشته، بخش عمده ای از تحلیل ها در مورد سفر محمود عباس به ریاض حول محور فرضیه مقابله با ایران چرخیده است.

در مقابل بخشی دیگر از ناظران و رسانه ها بر این باورند که برخی بازیگران نزدیک به عربستان از رویکرد این کشور در قبال ایران به شدت نگران هستند و قصد دارند از رویکردهای تهاجمی جدید ریاض در مقابل ایران ـ که احتمالا هماهنگ با رویکرد ضد ایرانی آمریکاست ـ جلوگیری کنند.

در همین زمینه، گزارش ها حاکی از آن است که محمود عباس در سفر به رياض حامل پيام مصر و اردن درخصوص ايران است.

 الميادين به نقل از شبكه 14تلويزيوني اسرائیل گزارش داد که محمود عباس پس از ديدار از مصر و گفت وگو با عبدالفتاح السيسي در شرم الشيخ، در حالي كه حامل پيامي از مصر و اردن است، به عربستان سعودي سفر كرده است.

براساس اين گزارش، مصر و اردن در اين پيام ابراز نگراني كردند كه سياست هاي عربستان سعودي و اقدامات اخير سران اين كشور در اجراي كودتاي سياسي در درون هيأت حاكمه سعودي و همزمان حمله شديد عليه سياست هاي ايران در خاورميانه منجر به درگيري شديد ميان سني ها و شيعيان درخاورميانه شود.

تحليلگر امور عربي شبكه 14 تلويزيوني رژيم صهيونيستي در اين خصوص گفت: اين درگيري ميان كشورهاي عربي معتدل و ميان ايران خواهد بود و اين چيزي نيست كه اردن و مصر حداقل در اين مرحله خواستار آن باشند تا وضعيت از كنترل خارج نشود. پيشتر رسانه هاي از سفر غير منتظره محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني به عربستان سعودي خبر داده بودند.

گفتنی است، روز دوشنبه (ششم نوامبر/پانزدهم آبان) ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خلیج فارس اعلام کرد، به دلیل حضور حزب‌الله در ترکیب دولت لبنان برخورد ریاض با این کشور هم‌چون رفتار با کشوری است که به عربستان اعلان جنگ کرده باشد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا کشورهای عربی از رویکرد جنگ طلبانه ریاض در قبال ایران پشتیبانی خواهند کرد؟ آنچه روش است اینکه آنها از هزینه های اقدامات ریاض علیه تهران آگاه هستند و به راحتی نمی خواهند در دام سعودی ها گرفتار شوند؛ موضوعی که روز گذشته نیز رسانه های اسرائیل به مقامات این رژیم هشدار داده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۰
حتما عباس امده یواشکی توی گوش تو بازتابی گفته بعد رفته ریاض ؟
نباید خام شد،این پیامها در جهت شیر کردن ایران برای ورود به یک جنگ خانمان سوز هست،نباید اسیر این بازیها بشیم.
محرمانه رو چطور دیدید
کجا گفتن توان درگیری با ایران رو نداریم؟ گفتن خواهان درگیری نیستیم.
بعد چطور فهمیدید؟ این پیام محرمان رو؟
چقدر محرمانه بود. هيچكس نفهميده
اين خبر نيست اينا گمانه زنيه . حدس و پيش بيني نويسنده خبره
نا واقعيت
علمای ایران باید ترامپ و سلمان را مهدورالدم اعلام کنند ، خباثت این شیاطین به مراتب از سلمان رشدی بیشتر است
امريكاي جهانخوار اگه خودشو بكشه كنار ما كار اعراب عربستان رو يكسره مي كنيم.
عجب تیتر بی ربطی!
تابناک اینقد روغن داغش رو زیاد نکن لدفن
اقایان حساب کنن ببینن گرفتن عربستان چن ساعت طول می کشی این دندان زهرمار گندیده رو بکنیم بندازیم دور کار و یکسره کنیم
عربستان کشور مرموزی است. هرگز بصورت مستقیم با ایران درگیر نخواهد شد. روش عربستان با ایران مشابه روش برخورد اش با شوروی در افغانستان خواهد بود. این کشور سعی دارد ایران را درگیر پرداخت هزینه در یمن ، سوریه ، عراق و لبنان و احیانا در افغانستان نماید . با حوصله میان مدت قدرت ایران را به تحلیل و زوال دربیاورد. بیاد داشته باشید بیکاری داخلی و کمبود آب و تورم و تحریم بیگانگان کشورمان را آسیب پذیر کرده است. بهترین گزینه کاهش مراکز درگیری در خاورمیانه و افزایش روحیه همگرایی ملی با اجرای اصول مغفول مانده 15 و 19 قانون اساسی و استفاده ازظرفیت های داخلی در مقابله با بیگانگان خواهد بود.
الان این پیام محرمانه است اشکارانه
هرنوع تنش و جنگ میان ایران و عربستان,بازی در زمین امریکا و در راستای منافع اسرایییل خواهد بود و صددرصد مخالف منافع جهان اسلام
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین/ یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره المشرکون............ ما با هم باشیم خدا با ما خواهد بود. ارباب این ها تا کنون هیچ غلطی نکرده اینها که نوچه اند، اما بیداری و هشیاری مان را باید حفظ کنیم.
شما از کجا این پیام محرمانه را فهمیده اید؟
چند نفر ابله رفتن سفارت عربستانو به آتش کشیدن و کل دنیا را به هم ریختن . آمران و عاملان این خیانت باید اعدام بشن .
تابناک قبلا مقاله ای در خصوص راه اندازی جنگ در خاور میانه بین ایرا نودول عرب خاورمیانه با تحریک عربستان و نابودی سرمایه دول اسلامی توسط کشورهای غربی و افزایش قیمت نفت به بشکه ای حدود ۴۰۰ دلار که هدف امریکا و نفع روسیه از این حادثه هشدار داده شد ؟!!!! به استحضار دکتر محسن رضایی برسانید که مبادا ایران خدای نکرده غفلت کند و وارد این آش مورد نظر دول غربی و نادانی اعراب شود که فاتحه کشور خوانده میشود به هوش باشید؟!
اگر محرمانه است شما از کجا خبر دار شدید.
احمقا دلشونا به حمایت امریکا خوش کردن یا ایران رو نشناختن یا امریکایی ها را
با حزب الله و بشار اسد و جبهه مقاومت و یمن چطور؟
زورتان را برای انجا گذاردید؟
حکومت انتظار حمایت مردم را نداشته باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
تو یکی از جانب بقیه مردم نمیخواد نظر بدی. من خودم به شخصه حاضرم کار و زندگیمو رها کنم و بجنگم
به حمایت امثال تو هم هیچ نیازی ندارم
در هر صورت ،ایران باید بر علیه اتهامات سعودی ها به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند ،ودر همین حال آمادگی های همه جانبهٔ خود را برای هر پیش آمدی تقویت کند ،وجلو تندرویهای داخلی را هم بگیرد ،که دوستی کیهان نشینان ،مانند دوستی خاله خرسه است با مردم ایران ،همهٔ تمهیدات باید توسط ،دولت انجام گیرد ،، تهمیدات تدافعی تهاجمی ،رایزنی ،و برخورد های دیپلماتیک ،، وفق عرف جامعهٔ جهانی ،و،قوانین سازمان ملل متحد ،،، تا حق ملت ایران ،پایمال نگردد ،،،
عجب دنیایی شده
حسادت حتی در مورد حبس خانگی هم پیش رفته
حاج عباس وقتی دید که آقا منصور یمنی و آقا سعد لبنانی را در هتل های خیلی ستاره " حبس خانگی " کرده اند دلش طاقت نیاورد و سریع به صورت خود جوش پرید رفت برا اخذ حبس خانگی
احتمالا فردا پس فردا هم میاد جلو دوربین و میگه چون ایران خیلی اذیتم کرد من هم استعفا میدم
باور کنید موضوع جنگ عربستان با ایران کاملا جدی است چون ترامپ به سعودی ها فشار شدیدی آورده تا با ایران وارد جنگ شوند. ایران هم باید فورا با درایت و دیپلماسی این دسیسه های جنگ طلبانه را خنثی کند. چرا نباید بدنبال همزیستی مسالمت آمیز با همه همسایگانمان باشیم؟؟
اتفاقاتی که در هیات حاکمه سعودی با دسگیری و بازداشت همراه شد بعید نیست عربستان به دنبال همراه کردن تعدادی از کشورها برای جنگ با ایران بوده و افراد دستگیر شده مخالف این تصمیم عربستان بوده اند ,
اتفاقاتی که در هیات حاکمه سعودی با دسگیری و بازداشت همراه شد بعید نیست عربستان به دنبال همراه کردن تعدادی از کشورها برای جنگ با ایران بوده و افراد دستگیر شده مخالف این تصمیم عربستان بوده اند ,
بن سلمان خیلی خام ه خیلی بچه س تو عالم سیاست، نمیفهمه بوی کباب نی دارن خر داغ میکنن، دوست و دشمنشو نمیشناسه داره مقدمات تجزیه عربستونو فراهم میکنه خیلی خوب و سریع بدون اینکه بفهمه داره چیکار میکنه
با فروکش کردن جنگ در سوریه و عراق باید جنگ دیگری اغا شود. این سرنوشت شوم خاورمیانه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان