بازدید 5219

موگرینی: برای حفظ برجام از کنگره تضمین گرفتیم

فدریکا موگرینی با بیان اینکه تضمین هایی از طرف های مختلف در کنگره آمریکا برای حفظ برجام دریافت کرده ایم گفت: از همه طرف های دخیل در موافقتنامه هسته ای ایران خواستاریم به توافق های به دست آمده پایبند باشند.
کد خبر: ۷۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲ 07 November 2017
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: فدریکا موگرینی با بیان اینکه تضمین هایی از طرف های مختلف در کنگره آمریکا برای حفظ برجام دریافت کرده ایم گفت: از همه طرف های دخیل در موافقتنامه هسته ای ایران خواستاریم به توافق های به دست آمده پایبند باشند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: سفر به آمریکا برای حفظ تماس با دولت و کنگره در خصوص مجموعه ای از مسائل مشترک میان دو طرف صورت گرفته است که در آن بر اجرای کامل توافق هسته ای با ایران تاکید کردیم.
وی افزود: از همه طرف های دخیل در موافقتنامه هسته ای ایران می خواهیم به توافق های به دست آمده پایبند باشند.

وی به این مورد نیز اشاره کرد که تضمین هایی از طرف های مختلف در کنگره آمریکا دریافت کرده مبنی بر اینکه قانونگذاران آمریکا خواستار پایبندی آمریکا به موافقتنامه هسته ای ایران هستند.

موگرینی اظهار داشت: ما به آژانس بین المللی انرژی اتمی و هشتمین گزارش آن که در آن تاکید شده است ایران به طور کامل به تعهدات هسته ای خود پایبند بوده است اعتماد داریم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت ما تاکید و تصریح کرده ایم که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه، منافع خود را محافظت خواهند کرد. موگرینی افزود: من باید یکبار دیگر تصریح کنم که امنیت اتحادیه اروپا در این میان مهمتر از دیگر منافع ماست. ما معتقدیم که اجرای کامل توافقنامه هسته ای با ایران یکی از مهمترین عناصر ساختار سیاسی منطقه ماست. لذا منافع امنیتی ما اقتضا می کند که این توافقنامه را حفظ کنیم و به آن ادامه بدهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر