بازدید 6563

ماجرای بی‌کیفیتی نان پایان می‌یابد

کد خبر: ۷۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 09 November 2017
کارشناسان حوزه آرد و نان اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس را به سبب افزایش کیفیت نان امری خوشایند می دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، همه ساله سیاست خرید تضمینی گندم بیشترین بار مالی را روی دوش دولت ها می گذارد، چراکه  در سال های اخیر تولید و خرید تضمینی گندم با روند روبه رشدی همراه بوده است.

براساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، محصولاتی که قرار است شکل حمایتی آنها از قالب خرید تضمینی به قیمت تضمینی تبدیل شود، هر ساله  برای عرضه آنها در بورس کالا باید تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.

بسیاری از کارشناسان حوزه آرد و نان اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس را امری خوشایند می دانند و معتقدند که این امر علاوه بر کاهش بار مالی دولت، کیفیت گندم و در نهایت نان را افزایش خواهد داد.

البته ناگفته نماند کشاورزان که سال ها به سیاست خرید تضمینی گندم از سوی دولت عادت کرده‌ و نسبت به اجرای این امر نگران هستند که امید است با تسریع در پرداخت بهای محصول، دغدغه کشاورزان رفع شود.

 علیقلی ایمانی رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران، با بیان اما و اگرهای افزایش کیفیت نان با اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم اظهار کرد: اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا و خرید محصول بر حسب کیفیت، افزایش انگیزه گندمکار جهت تولید کیفی را به همراه دارد.

 به گفته وی مباشر اجرای سیاست قیمت تضمینی باید به طور کامل استاندارهای خرید گندم را رعایت کند تا اجحافی در حق کشاورزان صورت نگیرد.

ایمانی با بیان اینکه رعایت زیرساخت های اجرای سیاست قیمت تضمینی درکاهش سردرگمی کشاورزان امری ضروری است، بیان کرد:  جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در صورت تسریع در پرداخت بهای محصول و رعایت زیرساخت های لازم می تواند، رفع دغدغه گندمکاران را به همراه داشته باشد.

این مقام مسوول در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کیفیت کنونی گندم برای تولید صنعت و خبازی مناسب است، افزود: اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر کیفیت پایین گندم داخل صحت ندارد و تنها فراوری آرد و نان، شرایط نگهداری گندم و همچنین آرد در نانوایی ها باید مورد برررسی قرار گیرد.

اجرای سیاست قیمت تضمینی تنها راهکار افزایش کیفیت نان


محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با انتقاد از سیاست خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالا تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت گندم تولیدی دارد.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در سال زراعی جدید اتفاق خوشایندی برای حوزه آرد و نان کشور است، افزود: در شرایط کنونی کارخانه های آرد سازی و نانوایان از کیفیت گندم و مصرف کنندگان از کیفیت پایین نان گلایه مند هستند و انتظار می رود گندمکاران با حذف سیاست خرید تضمینی، توجه بیشتری به کیفیت گندم داشته باشند.

کرمی ادامه داد: با استمرار سیاست خرید تضمینی گندم، هر ساله  از کیفیت نان تولیدی کشور کاسته خواهد شد.

رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با اشاره به ضرورت تک نرخی شدن گندم، یادآور شد: اجرای سیاست قیمت تضمینی تنها راه حل افزایش کیفیت گندم و نان تولیدی کشور است، چراکه در شرایط کنونی به سبب پایین بودن کیفیت آرد، بازارهای عراق و افغانستان را نیز از دست داده ایم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر