بازدید 2768
در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان شد:

تأکید آمانو بر اجرای تعهدات هسته‌ای ازسوی ایران

کد خبر: ۷۴۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 11 November 2017
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجمع عمومی سازمان ملل باز هم با تاکید بر اینکه ایران به تمام تعهداتش ذیل برجام عمل می کند گفت: آژانس کماکان به راستی آزمایی عدم انحراف در مواد هسته ای اعلام شده طبق توافقنامه پادمان ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به آمریکا سفر کرده است، در بخشی از سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به توافق هسته ای  ایران و گروه 1+5 و وظایف آژانس در نظارت بر این توافق پرداخت.
 
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی، آمانو گفت: آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته ای ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) که در 2015 حاصل شد، ادامه می دهد.
 
تعهدات مرتبط هسته ای برجام به طور کامل از سوی ایران اجرا می شوند. اکنون ایران تحت سخت ترین رژیم راستی آزمایی هسته ای در جهان قرار دارد. بازرسان ما دسترسی های توسعه یافته ای به سایت ها دارند و اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته ای یران که در حال حاضر کوچک تر از زمان پیش از اجرای برجام است، در اختیار دارند.
 
وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین به راستی آزمایی عدم انحراف در مواد هسته ای اعلام شده از سوی ایران ادامه می دهد و ارزیابی ها درخصوص نبود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران کماکان ادامه می یابند.
 
مدیرکل آژانس همچنین با ابراز نگرانی درباه برنامه هسته ای کره شمالی گفت: اکنون شمار کشورهایی که توافقنامه پادمانی را اجرا می کنند 182 کشور است و من تمام کشورها را به اجرای پروتکل الحاقی که یک ابزار راستی آزمایی قدرتمند برای دسترسی بیشتر آژانس به اطلاعات و مکان ها است، تشویق می کنم. در حال حاضر 130 کشور پروتکل الحاقی را اجرا می کنند.
 
به گزارش ایسنا، آمانو روز پنج شنبه نیز در مقر سازمان ملل با نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدارو درباره برجام گفت وگو کرد.
 
وی در این دیدار تاکید کرد که برجام یک دستاورد  قابل توجه برای راستی‌آزمایی هسته‌ای به شمار می‌آید و ایران به تمام تعهدات خود بر اساس این توافق عمل کرده است.
آمانو در این دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل را در جریان فعالیت‌های پادمانی موثر و قدرتمند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران قرار داد.
 
مدیر کل آژانس افزود: ایران هم اکنون تحت سختگیرانه‌ترین رژیم راستی‌آزمایی در جهان قرار دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی اماکنی که به بازدید از آنها نیازمند بوده، دسترسی داشته است. بازرسان آژانس بین المللی به کار خود به‌طور بی‌طرفانه و واقعی ادامه خواهند داد.
 
بنا به این گزارش، هیئت دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل نیز پس از دیدار آمانو و نیکی هیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیلی از حرفه‌ای بودن و توانایی‌های بالای آژانس قدردانی و حمایت آمریکا را از تلاش‌های آژانس برای نظارت دقیق و قاطع بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرده است.
این بیانیه همچنین افزود: هیلی بار دیگر بر اهمیت دسترسی کامل و شفاف آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان