بازدید 2170

دولت سودان جنوبی از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

ناظران تحریم‌های سازمان ملل به شورای امنیت در گزارش محرمانه اعلام کردند، دولت سودان جنوبی از غذا به عنوان سلاح جنگ به منظور هدف قرار دادن غیرنظامیان با متوقف کردن دسترسی آنها به مواد غذایی در برخی از مناطق استفاده می‌کند.
کد خبر: ۷۴۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 11 November 2017

ناظران تحریم‌های سازمان ملل به شورای امنیت در گزارش محرمانه اعلام کردند، دولت سودان جنوبی از غذا به عنوان سلاح جنگ به منظور هدف قرار دادن غیرنظامیان با متوقف کردن دسترسی آنها به مواد غذایی در برخی از مناطق استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بازه زمانی بین  سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ناظران سازمان ملل اعلام کردند، کمپین نظامی از سوی سربازان دولت سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی در شهر وائو، واقع در شمال غرب این کشور و مناطق محاصره شده در غرب غیرنظامیان را با قومیت‌های مختلف هدف قرار داده و باعث بی‌خانمانی بیش از ۱۰۰ هزار تن شده است.

این ناظران نوشتند، دولت سودان جنوبی در جریان اقدامات نظامی‌گری خود در ۲۰۱۷ باعث شده که مواد غذایی به بسیاری از شهروندان نرسد. این اقدامات به عنوان یک سلاح جنگی از سوی دولت سودان جنوبی برای تحت فشار قرار دادن غیرنظامیان صورت گرفته است.

 ناظران در گزارش ارائه شده خود به کمیته تحریم‌های سودان جنوبی توسط شورای امنیت سازمان ملل آورده‌اند: عدم ارائه دسترسی کمک‌های غذایی باعث ایجاد ناامنی غذایی در میان بسیاری از مردم غیرنظامی و همچنین سوء تغذیه و مرگ ناشی از گرسنگی شده است.

هیئت سودان جنوبی در سازمان ملل به این گزارش تاکنون پاسخی نداده است.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۳ وارد جنگ داخلی شد. این روند دو سال پس از استقلال از سودان صورت گرفت که در نتیجه آن یک سوم از ۱۲ میلیون نفر جمعیت این کشور سودان جنوبی را ترک کردند.

سازمان ملل همچنین هشدار داده است که خشونت در سودان جنوبی راه را برای وقوع یک یک نسل کشی فراهم می‌کند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل که ماه گذشته میلادی به جوبا، سودان جنوبی سفر کرده بود، خواستار توقف خشونت‌های ارتش سودان جنوبی علیه غیرنظامیان و یافتن راه حلی برای توقف این بحران شد.

ناظران سازمان ملل همچنین گزارش دادند، دولت سودان جنوبی به صورت منظم دسترسی کمک‌های بشردوستانه به مناطق خاصی از غیرنظامیان به ویژه در حومه شهر وائو را منع کرده است.

همچنین هیئت ارزیابی کمک‌های بشردوستانه به ناظران سازمان ملل اعلام کرد، ۱۶۴ کودک و پیر به دلیل گرسنگی و بیماری‌ها بین ژانویه و سپتامبر ۲۰۱۷ جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود این گزارش‌ها از سوی ناظران سازمان ملل و شرایط فاجعه بار در سراسر سودان جنوبی، نیروهای امنیتی، گروه‌های نظامی و شبه نظامی همچنان به اقدامات خشونت آمیز خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

صلح‌بانان سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ در سودان جنوبی مستقر هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر