بازدید 2119
تکرار انتقادات رئیس جمهور آمریکا از سازمان تجارت جهانی

ترامپ: عضویت در WTO برخلاف منافع ملی آمریکاست

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از عدم توانایی WTO در الزام کشورها به اجرای قوانین گفت: عضویت در سازمان تجارت جهانی تنها زمانی مناسب است که تمامی کشورهای جهان به قوانین آن عمل کنند. در شرایط فعلی عضویت در این سازمان برخلاف منافع ملی آمریکاست.
کد خبر: ۷۴۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 11 November 2017
رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از عدم توانایی WTO در الزام کشورها به اجرای قوانین گفت: عضویت در سازمان تجارت جهانی تنها زمانی مناسب است که تمامی کشورهای جهان به قوانین آن عمل کنند. در شرایط فعلی عضویت در این سازمان برخلاف منافع ملی آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به چند کشور آسیایی سفر کرد. کشور ویتنام یکی از کشورهایی بود که در جریان سفرهای دوره ای ترامپ میزبان رئیس جمهور آمریکا بود.

دونالد ترامپ در ویتنام در جریان برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی کشورهای شرق آسیا به سخنرانی پرداخت و دیدگاه های خود در زمینه تجارت خارجی را بیان کرد.

یکی از محورهای اصلی سخنان رئیس جمهور آمریکا در این نشست انتقاد دوباره از سازمان تجارت جهانی بود. ترامپ معتقد است عضویت در این سازمان به سود آمریکا نیست و منافع اقتصادی و تجاری آمریکا را با خطر موجه نموده است.

ترامپ در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت: در طول سال های اخیر کشور آمریکا با هدف برقراری روابط تجاری با دیگر کشورها موانع تجاری خود را کاهش داده است. اما این روند از سوی دیگر کشورهای جهان انجام شده و از این رو آمریکا متضرر شده است.

وی افزود: ما طبق قوانین سازمان تجارت جهانی تعرفه های واردات خود را کاهش دادیم، موانع تجاری را برطرف کردیم و به کالاهای دیگر کشورها اجازه ورود به بازار کشورمان را دادیم اما دیگر کشورها بازار خود را برای کالای وارداتی باز نکردند.

ترامپ با انتقاد از سازمان تجارت جهانی گفت: بسیاری از کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی به قواعد این سازمان پایبند نیستند. با اینحال سازمان تجارت جهانی توانایی اقدام علیه این کشورها را ندارد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: نهادی مانند سازمان تجارت جهانی تنها درصورتی کارایی مناسبی دارد که تمامی کشورهای جهان به قوانین آن عمل نمایند. در غیر اینصورت اهداف تعیین شده محقق نمی شود و تنها برخی کشورها از آن سود خواهند برد.

ترامپ به طور صریح گفت: درحال حاضر بسیاری از کشورها به قواعد سازمان تجارت جهانی همچون حقوق مالکیت فکری و ایجاد دسترسی به بازار برای کالاهای خارجی عمل نمی کنند و در مقابل با بازارشکنی، اعطای یارانه دولتی به شرکت های داخلی، کاهش مصنوعی قدرت پول و سیاست های محدودکننده علیه قوانین این سازمان عمل می کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی سازمان تجارت جهانی به کلی کارایی خود را از دست داده است. این مسئله موجب از دست رفتن اشتغال گسترده و کاهش میزان تولید در آمریکا شده و از این رو در حال حاضر عضویت ما در سازمان تجارت جهانی برخلاف منافع ملی آمریکاست.

منبع: سایت وزارت خارجه آمریکا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل