بازدید 3114

نمایندگان مجلس از پاسخ ربیعی قانع شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ علی ربیعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی به سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان قانع شدند.
کد خبر: ۷۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 13 November 2017
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ علی ربیعی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی به سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان قانع شدند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز دوشنبه برای پاسخ به سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان درباره علت عدم اجرای بند ه ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در این وزارتخانه در جلسه علنی مجلس حضور یافت و به سوال وی پاسخ داد.

پس از پاسخ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نماینده سوال کننده از پاسخ های او قانع نشد و وارد بودن سوال به رای گذشته شد که نمایندگان با 87 رای موافق، 119 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر این سوال را وارد ندانستند و از پاسخ های ربیعی قانع شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با قرائت گزارش این کمیسیون درخصوص رسیدگی به سوال ملی پورابراهیمی نماینده مردم کرمان از ربیعی گفت: این سوال که درباره علت عدم اجرای بند ه ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در جلسه سوم مهرماه 1396 در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت که در این جلسه نماینده سوال کننده بیان کرد چرا بند ه ماده 6 اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص شفاف سازی اطلاعات بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه آن وزارتخانه در سیستم کدال سازمان بورس و اوراق بهادار اجرایی و عملیاتی نشده است. 

رحیم زارع افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال گفت در این خصوص اقداماتی در این وزارتخانه صورت پذیرفته و اطلاعات هلدینگ های غیربورسی را هم به بورس کزارش می دهیم و اکنون برنامه این است که با کمک نمایندگان مجلس در هیات وزیران طرحی را پیاده کنیم که در پایان چهار سال آینده هیچ بنگاهی در وزارتخانه باقی نماند و برای شرکت های زیر مجموعه نیز استرات‍ژی تعریف کردیم که بنگاه های سوآور و بنگاه های زیان ده مشخص شوند. 

وی ادامه داد: به گفته ربیعی این برنامه برای سایر دستگاه ها نیز می تواند الگوی مناسبی بوده که در واقع این فراتر از شفاف سازی است و در واقع می خواهیم هیچ صندوقی بنگاه داری نکند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد در اجرای قانون مصوب مجلس به کلیه شرکت های زیرمجموعه بخشنامه شد که اطلاعات مالی خود را به بورس ارایه کنند که از مجموع شرکت های تامین اجتماعی 76 شرکت که از لحاظ ارزش سهام بورس قریب به 80 درصد شرکت های مذکور را تشکیل می دهند از همان زمان، اطلاعات خود را ارسال کردند و 20 درصد باقی مانده نیز باید از هلدینگ ها جدا شده و به تدریج اطلاعات را به بورس ارایه کنند. 

زارع اظهارکرد: به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ یک شهریور 1396 نیز نامه ای به بورس نوشته شده که مجامع شرکت ها برگزار شده و سازمان نیز نماینده خود را معرفی کند، مجامع با حضور نمایندگان بورس برگزار شد و ما نیز شفاف سازی را به نفع مدیریت و مجموعه می دانیم، سه هلدینگ باقی مانده نیز با دستور اینجانب و رییس سازمان تامین اجتماعی مقدمات کار را فراهم کردند. 

وی ادامه داد: پورابراهیمی نیز یان کرد سوال ما بر تکلیف قانونی وزارت شماست نه برنامه و فرآیند کار بلکه در قانون تکالیف و تصریح قانونی وجود دارد که متاسفانه تا کنون اطلاعات تنها 27 شرکت در سامانه کدال بورس و اوراق بهادار وارد شده که تنها از این 27 شرکت چند شرکت متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افشای اطلاعاتی شده است. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نماینده کرمان خطاب به وزیر بیان کرد شما که تعداد شرکت های مشمول اجرای بند ه ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را نمی دانید چطور می خواهید در خصوص آن ها اقدام به شفاف سازی اطلاعات کنید، آقای وزیر بگذارید من به شما بگویم که چه تعداد شرکت های شما در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند که حتی مدیران سازمان های اقتصادی شما نیز اطلاعی ندارند. 

زارع افزود: پورابراهیمی در ادامه گفت گزارش سازمان حسابرسی در ارتباط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی موجود است که براساس این گزارش تنها در شرکت کشتیرانی حدود 260 شرکت به ثبت رسیده که تعدادی از آن ها فاقد هرگونه اطلاعات برای افشای گزارش حسابرسی می باشند. 

وی ادامه داد: نماینده کرمان بیان کرد براساس اطلاعات اولیه بیش از هزار شرکت و بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ مشمول افشای اطلاعات هستند و به رغم گذشت بیش از سه سال از ابلاغ قانون هیچ گونه اقدامی به غیر از تعداد انگشت شمار اطلاعات آن ها افشا نشده است و مشخص نیست به چه دلیل این وزارت خانه از افشای اطلاعات بنگاه های اقتصادی به رغم تصریح قانون اتنکاف می کند. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نهایت نماینده کرمان از پاسخ های ارایه شده توسط وزیر قانع نشد و سوال برای طرح در جلسه علنی مجلس ارسال شد. 

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس دربخشی از طرح سوال خود از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امروز از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر دادند وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی علیه من بابت این سوال از وزیر شکایت کرده است، انگار جای شاکی و متهم عوض شده است. 

علی مطهری نایب رییس مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت خطاب به نماینده کرمان گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی بیان کرده است که شکایت او مربوط به سوال ها نبوده و بابت موضوع دیگری بوده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر