بازدید 2304

عفو بین‌الملل دولت و شورشیان سوری را به نقض حقوق بشر متهم کرد

عفو بین‌الملل اعلام کرد، هم دولت دمشق و هم مخالفان با محاصره غیرنظامیان و ممانعت از رسیدن ملزومات زندگی به آنها، مرتکب نقض آشکار حقوق‌بشر و "جنایت علیه بشریت" شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 13 November 2017
عفو بین‌الملل اعلام کرد، هم دولت دمشق و هم مخالفان با محاصره غیرنظامیان و ممانعت از رسیدن ملزومات زندگی به آنها، مرتکب نقض آشکار حقوق‌بشر و "جنایت علیه بشریت" شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی با عنوان "یا می‌رویم یا می‌میریم" مدعی محاصره غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی توسط ارتش سوریه با هدف اجبار آنها به ترک خانه‌هایشان شده است.

عفو بین الملل در این گزارش آورده است: دولت دمشق و در سطحی پایین‌تر گروه‌های مخالف مسلح مناطق پرجمعیت را محاصره کرده و غیرنظامیان را از غذا، آب و نیازهای اساسی محروم می‌کند که این به منزله نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

عفو بین‌الملل می‌گوید: در مناطقی چون داریا و مضایا در حومه دمشق، شرق شهر حلب و محله الوعر در حمص جنایت جنگی رخ داده است. این مناطق در محاصره ارتش سوریه است. همچنین گروه‌های مخالفی که شهرک‌های شیعه نشین کفریا و الفوعه را محاصره کرده‌اند، دست به اقدامات مشابهی زده‌اند.

عفو بین‌الملل مدعی وقوع ۱۰ حمله در شرق حلب در بازه زمانی ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۶ شده و اعلام کرده، دمشق در این حملات محله‌هایی که از خطوط درگیری دور بوده را بدون وجود هیچگونه هدف نظامی مشخصی در اطراف آنجا مورد هدف قرار داده است.

همچنین در این گزارش آمده است، گروه‌های مخالف نیز از اوت تا نوامبر سال گذشته هشت حمله را در غرب شهر حلب علیه غیرنظامیان انجام دادند.

عفو بین‌الملل تاکید کرد که در تحقیقات خود از تصاویر ماهواره‌ای و ویدئوها کمک گرفته و علاوه بر این از آوریل تا سپتامبر سال جاری با ۱۳۴ تن از ساکنان محلی و مسئولان سازمان ملل مصاحبه کرده است.

درگیری‌ها در سوریه از زمان آغاز آن در مارس ۲۰۱۱ منجر به کشته شدن بیش از ۳۳۰ هزار تن و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر از آنها شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر