بازدید 9517
۲
جهانگیری:

ساختمان‌های تخریب‌شده متعلق به مسکن مهر بود

معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.
کد خبر: ۷۴۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 13 November 2017
 معاون اول رییس جمهور با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.

به گزارش سایت معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، از خداوند متعال برای همه در گذشتگان طلب مغفرت و علو درجات و برای مصدومان و آسیب دیدگان این حادثه طلب بهبود و شفای عاجل کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به قدرت و بزرگی زلزله شب گذشته،‌ از این اتفاق که منجر به داغدار شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد به عنوان حادثه ای بسیار تلخ یاد کرد و گفت : همانطور که رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تاکید کرده اند، همه امکانات کشور برای آواربرداری و کمک به مصدومان و سانحه دیدگان بسیج شده است.

وی با تاکید بر اینکه با حضور و همکاری تمام دستگاه ها بویژه نیروهای مسلح ، همین امروز مشکلات ناشی از مسدود شدن جاده ها و معابر، قطع برق، گاز و آب مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: با استانداران استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان درباره این حادثه و میزان خسارت ها و تخریب های انجام شده و نیز نیازهای اصلی مردم و منطقه گفت و گو کرده ام.
جهانگیری با اشاره به اینکه بجز استان کرمانشاه گزارشی از کشته شدن شهروندان در سایر استان ها ارایه نشده است ،‌ تصریح کرد: بلافاصله پس از آوار برداری و رسیدگی آنی و سریع به مصدومان ،‌ فاز دوم کار برای انجام ساخت و ساز موقت و دایمی به منظور اسکان ساکنان مناطق زلزله زده را آغاز خواهیم کرد.
معاون اول رییس جمهور از اعزام چندین فروند بالگرد برای کمک به ساکنان مناطق صعب العبور خبر داد و با اشاره به زمستانهای سخت منطقه ، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در زمینه استقرار کوتاه مدت و بلند مدت ساکنان مناطق زلزله زده بویژه روستاییان که خانه هایشان تخریب شده است،‌ اقدامات ضروری را انجام دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.

جهانگیری به حضور وزرای کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه و نیز سفر رییس جمهور برای بازدید از مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی در ارسال امکانات مورد نیاز که توسط استاندار کرمانشاه اعلام می شود نباید کوتاهی کند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا منابع مالی مورد نیاز را هرچه زودتر تخصیص دهند تا در روند امداد و بازسازی خللی حاصل نشود.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزرای راه و شهرسازی، نیرو و نفت گزارشی در خصوص میزان آسیب ها و نحوه کمک رسانی به منطقه ارایه کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
نوش دارو پس از مرگ سهراب!!
علتش کاملا مشخصه اما مسولان خودشان را به خواب زده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر