بازدید 18276
۷
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اعلام همدردی آمریکا با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه/تصرف دومین میدان بزرگ نفتی سوریه توسط گروه های کردی/ نتانیاهو: شانه به شانه کشورهای عربی برای مقابله با ایران می ایستیم!/اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار توسط آژانس

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز تحولات متعددی به خود دید و تا اندازه ای نیز متأثر از زلزله ایران و عراق بود؛ زلزله ای که با همدردی کشورهای زیادی روبه رو شد. در این میان، وزارت خارجه آمریکا نیز با خانواده‌های قربانیان زلزله ابراز همدردی کرد. همچنین باید به اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 14 November 2017
خاورمیانه در 24 ساعت گذشته نیز تحولات متعددی به خود دید و تا اندازه ای نیز متأثر از زلزله ایران و عراق بود؛ زلزله ای که با همدردی کشورهای زیادی روبه رو شد. در این میان، وزارت خارجه آمریکا نیز با خانواده‌های قربانیان زلزله ابراز همدردی کرد.
 
به گزارش «تابناک»؛ «هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک پیام توئیتری ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان زلزله غرب ایران، به آنها تسلیت گفت.

نوئرت در توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده به تمام کسانی که از زلزله در ایران و عراق آسیب دیدند، تسلیت می‌گوید. ما خانواده‌های کشته‌شده‌گان و مجروحان و همچنین کسانی که آسیب دیدند را در یاد خود خواهیم داشت.»

 اعلام همدردی آمریکا با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه/تصرف دومین میدان بزرگ نفتی سوریه توسط گروه های کردی/ نتانیاهو: شانه به شانه کشورهای عربی برای مقابله با ایران می ایستیم!/اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار توسط آژانس
 
موگرینی: برنامه ای برای تحریم ایران نداریم
 
 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم های جدید علیه ایران را بعید می داند.

وی در خصوص این که آیا اتحادیه اروپا از آمریکا در تحریم علیه ایران پیروی می کند یا نه، گفت: ما امروز و هفته گذشته درخصوص اعمال تحریم جدید علیه ایران بحث نکردیم و اعمال این تحریم ها را نیز پیش بینی نمی کنیم و برنامه ای برای تحریم ایران در آینده نزدیک نداریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منظور خود را از آینده نزدیک روشن نکرد و توضیحی در این باره نداد.
 
اعلام همدردی آمریکا با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه/تصرف دومین میدان بزرگ نفتی سوریه توسط گروه های کردی/ نتانیاهو: شانه به شانه کشورهای عربی برای مقابله با ایران می ایستیم!/اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار توسط آژانس

موگرینی در خصوص لبنان نیز گفت: با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی لبنان مخالف هستیم و باید از ورود لبنان به تنش های منطقه جلوگیری کرد.
 
تصرف دومین میدان بزرگ نفتی سوریه توسط گروه های کردی
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد، میدان التناک به عنوان دومین منطقه بزرگ نفتی سوریه امروز به تصرف نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و پ.ک.ک درآمد.
 
این رسانه اعلام کرد: گروه پ.ی.د شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک در ادامه عملیات خود تحت حمایت آمریکا در استان دیرالزور پس از درگیری‌ با تروریست های داعش، میدان نفتی التناک را تصرف کرد.
 
آناتولی به نقل از منابع محلی در دیرالزور اعلام کرد که این میدان نفتی واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق امروز به تصرف گروه های کردی مورد حمایت آمریکا درآمده و عناصر داعش پس از درگیری با نیروهای کرد حاضر در منطقه به شرق این میدان عقب‌نشینی کرده‌ است.
 
این رسانه همچنین با اشاره به تصرف میدان نفتی العمر و جفره در دیرالزور توسط عناصر پ.ی.د و پ.ک.ک در ماه گذشته عنوان کرد که عناصر این گروه ها ماه گذشته کنترل تأسیسات گازی کونوکو را به عنوان بزرگترین تاسیسات تولید گاز واقع در شمال شرق دیرالزور را به دست گرفتند.
 
به ادعای این رسانه، عملیات گروه پ.ی.د تحت حمایت آمریکا در دیرالزور آغاز شده و پیشروی آنها به سمت مناطق نفت خیز این استان ادامه دارد.
 
آناتولی همچنین اعلام کرد: چاه های نفتی واقع در شرق رود فرات یک سوم منابع انرژی سوریه را تشکیل می دهد.
 
 نتانیاهو: شانه به شانه کشورهای عربی برای مقابله با ایران می ایستیم!

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت، این رژیم «شانه به شانه جبهه میانه‌رو» در جهان عرب»، علیه ایران می‌ایستد.

به گزارش هاآرتص، وی گفت: «اسرائیل شانه به شانه کشورهای جبهه میانه‌رو در جهان عرب علیه ایران و داعش می‌ایستد. این صف‌بندی برای امنیت خوب است و در نهایت برای صلح هم خوب خواهد بود.»

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «ایران باید بداند که ما اجازه تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه را نخواهیم داد. هیچ چیز مانع ما نخواهد بود.»
 
اعلام همدردی آمریکا با حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه/تصرف دومین میدان بزرگ نفتی سوریه توسط گروه های کردی/ نتانیاهو: شانه به شانه کشورهای عربی برای مقابله با ایران می ایستیم!/اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار توسط آژانس

او همچنین گفت، نامه‌ای از «دونالد ترامپ» دریافت کرده که در آن رئیس‌جمهور آمریکا از وی بابت مواضعش در خصوص توافق هسته‌ای ایران تقدیر کرده است.

نتانیاهو گفت: «نامه‌ای از دونالد ترامپ دریافت کردم که او در آن از من بابت حمایت از مواضع آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران و درخواست اصلاح یا لغو برجام تشکر کرده بود.»
 
اعلام پایبندی ایران به برجام برای نهمین بار توسط آژانس
 
 یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نهمین گزارش فصلی خود از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، موسوم به برجام، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق را تأیید کرد. 

این اولین گزارش فصلی آژانس بعد از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در عدم تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای برجام است. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این گزارش که برای اعضای این نهاد بین‌المللی ارسال شده اعلام کرده ذخایر اورانیوم کم‌غنای ایران تا پنجم نوامبر برابر با ۹۶.۷ کیلوگرم بوده که بسیار پایین‌تر از محدوده ۲۰۲.۸ سقف تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است. 

این گزارش همچنین تصریح کرده، میزان ذخایر آب سنگین ایران، برابر با ۱۱۴.۴ متریک تن است که به اندازه کافی پایین‌تر از سقف ۱۳۰ تن تعیین‌شده در توافق هسته‌ای است. 

گزارش آمانو به علاوه تأیید کرده سطح غنی‌سازی ایران از ۳.۶۷ سقف تعیین‌شده در برجام بالاتر نرفته است.

تهدید فرانسه علیه ایران: تحریم می شوید!
 
«آگنه روماته اسپاین»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «همان‌ طور که می‌دانید، اتحادیه اروپا در حال حاضر تحریم‌هایی علیه نهادهای موشکی دخیل در برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعمال کرده است.»
او این اظهارات را پاسخ به پرسشی برای روشن کردن منظور «امانوئل ماکرون» از بیان اظهاراتی در امارات درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه گفت: «در صورت لزوم، می‌توان تحریم‌های جدید [علیه برنامه موشکی ایران] وضع کرد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷
خیلیها نونشون از خون مردم و تحریم هست پس تحریم هم بشیم خوش بحالشونه.
چه استرا تژیکه دیرالزور
قرقیسیا
امریکا و اسرائیل به ما تسلیت گفتند همسایگان مسلمان ما خوشحالند بنابراین انسانیت به مسلمانی نیست
اگر امریکا و اسرائیل دشمن ما هستند و اعراب دوست ، بنا براین دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت می زند نادان دوست
تسلیت زبانی دشمنی عملی!!!!
زير پوست همه دشمني ها به امريكا بر مي گرده.
آمریکا و اسراییل تسلیت می گن از اون طرف فلسطین سکوت می کنه
کشور های منطقه از جمله عربستان پاکستان قطر بحرین و ... دشمن ها خطرناک تر از امریکا و اسرائیل برای ما هستن.
توجه داشته باشید ما 30 سال با امریکا و اسرائیل دشمن هستیم و کشور ها همسایه رو دوست و برادر مسلمان میخوانیم ولی از چه کسی بیشترین ضربه را خوردیم همین کشور های دوست و برادر مسلمان وقت ان نیست که در روابط تجدید نظر کنیم؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها