بازدید 1711

نشانه‌ای از احتمال آزادی شاهزادگان سعودی وجود ندارد

بعد از ۱۰ روز از بازداشت شاهزادگان عربستانی، هیچ نشانه‌ای درباره احتمال آزادی آن‌ها وجود ندارد و خانواده‌هایشان نیز از اینکه خارجی‌ها مسئول بازداشت و بازجویی از این شاهزادگان هستند، ناراحتند.
کد خبر: ۷۴۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 14 November 2017

بعد از ۱۰ روز از بازداشت شاهزادگان عربستانی، هیچ نشانه‌ای درباره احتمال آزادی آن‌ها وجود ندارد و خانواده‌هایشان نیز از اینکه خارجی‌ها مسئول بازداشت و بازجویی از این شاهزادگان هستند، ناراحتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ۱۰ روز از بازداشت شاهزادگان و وزرای سابق و کنونی عربستان می‌گذرد اما این بازداشت شدگان به صورت رسمی در مقابل دستگاه قضایی حاضر نشده‌اند تا به اظهارات آن‌ها گوش سپرده شود و هیچ نشانه‌ای دال بر احتمال آزادی آن‌ها وجود ندارد.

مقامات عربستانی اعلام کرده بودند که بازداشت این افراد به دلیل فساد مالی و اختلاس صورت گرفته و قرار بود بازداشت شدگان در مقابل دادستانی کل حاضر شوند و وکلایی داشته باشند اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است و مقامات عربستانی تاریخی را برای محاکمه آن‌ها یا دستکم دیدار بازداشت شدگان با وکلایشان مشخص نکرده‌اند و حتی اجازه دیدار با خانواده‌هایشان را هم نداده‌اند.

همچنین به گفته منابع آگاه، خانواده‌های شاهزادگان باداشت شده از اینکه نیروهای ویژه خارجی مسئولیت بازداشت و بازجویی از آن‌ها را برعهده دارند، خشمگین هستند.

فرستادگان ولیعهد عربستان نیز تنها به گفتن این جملات اکتفا می‌کنند که عدالت در این مسئله برقرار خواهد شد و شاهزادگان در هتل‌های فاخر بازداشت هستند نه در زندان.

خانواده‌های شاهزادگان بانفوذ از صحبت کردن با ملک سلمان درباره این پرونده خودداری می‌کنند چراکه معتقدند او اراده ندارد و ولیعهد حرف اول و آخر را می‌زند.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که ولیعهد احتمالا بعد از اینکه اواخر ماه آتی یا اوایل سال آینده بر تخت پادشاهی نشست با شراطی و با اعمال محدودیت‌هایی مثل اقامت اجباری آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان