بازدید 1499

گفتگوی امیر کویت و دبیرکل اتحادیه عرب درباره فلسطین و بحران‌های منطقه

امیر کویت با دبیرکل اتحادیه عرب راه‌های مقابله با مداخلات خارجی در امور کشورهای عربی را بررسی کردند.
کد خبر: ۷۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 November 2017

امیر کویت با دبیرکل اتحادیه عرب راه‌های مقابله با مداخلات خارجی در امور کشورهای عربی را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الشرق الاوسط، یک منبع آگاه اعلام کرد، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این دیدار به نشست فوق‌العاده وزیران شورای وزارت اتحادیه عرب که قرار است به درخواست عربستان روز یکشنبه آتی برگزار شود پرداختند.

موضوع این نشست بررسی آنچه "مداخله" ایران در منطقه عربی خوانده می‌شود است.

همچنین دو طرف در این دیدار پیرامون آخرین تحولات مساله فلسطین و تلاش‌ها برای تکمیل روند آشتی ملی این کشور تبادل نظر کردند.

محمود عفیفی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت، در این دیدار درباره حفظ امنیت و ثبات منطقه عربی به خصوص با افزایش چالش‌ها و تهدیدهایی که کشورهای عربی و منطقه با آن روبرو هستند، ادامه درگیری‌های مسلحانه در سوریه، لیبی ‌و یمن و گسترش میزان مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای عربی به شکلی که ممکن است تمامیت ارضی و اتحاد منطقه‌ای آن را تحت تاثیر قرار دهد، گفت‌وگو شد.

وی افزود، دو طرف در این دیدار بر اهمیت حفظ اتحاد و هماهنگی داخلی در کشورهای مختلف عربی، مقابله با "مداخله‌های خارجی" و تلاش جهت پایان دادن به شکاف‌ دیدگاه‌ها میان طرف‌های عربی تاکید کردند.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت، امیر کویت در این دیدار بر محوریت نقش اتحادیه عرب در این مرحله مهم، حمایت و پشتیبانی کشورش از اقدامات دبیرکل و اتحادیه عرب و اهمیت احیای نقش این اتحادیه در تعامل با همه مسائل مهم عربی تاکید کرد.

در مقابل ابولغیط هم از کویت و نقش سازنده آن در حمایت از کار مشترک عربی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، انسانی و فعالیت‌های اتحادیه عرب که در کنفرانس بین‌المللی "حقوق کودکان فلسطینی" نمود داشت، قدردانی کرد.

کویت ۱۲ و ۱۳ ماه جاری میلادی میزبان کنفرانس مذکور بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر