بازدید 14127
مدیرعامل سیاه جامگان که متهم به استفاده از جادوشد:

بخاطرگفتن ذکر«یا فتاح»پشت دروازه حریف،محرومم کردند

کد خبر: ۷۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 14 November 2017
مدیرعامل باشگاه سیاه‌جامگان مشهد با انتقاد از عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: به درخواست جادوگر تن ندادم، اما سه سال محروم شدم.

به گزارش تابناک ورزشی، علی عباسی درباره اتفاقات اظهارات عبدالله سمامی عضو کمیته اخلاق، بحث استفاده از جادو در بازی‌های سیاه‌جامگان و ... صحبت کرد.

شب گذشته در برنامه نود، عبدالله سمامی عضو کمیته اخلاق اعلام کرد که شما به دلیل استفاده از جادو در فوتبال محروم شده‌اید.
نمی‌خواستم در این زمینه صحبت کنم، چون به مهدی تاج قول داده بودم حرف نزنم، اما ظاهرا دوستان مرز بین دین و دعا با جادوگری را نمی‌دانند. شاید هم خودشان را به کوچه «علی چپ» زده یا روابطی دارند که این چنین برخورد می‌کنند. اگر موضوع یا مطلبی در مورد ما دارند، حاضر هستم در حضور رسانه‌های جمعی به ادعای آقایان پاسخ دهم. اگر موضوع اثبات شده چیزی از غیر از دعا و ذکر باشد، از فوتبال می‌روم و تیم را از مسابقات کنار می‌کشیم.

یعنی در دفاعیات خود می‌گویید از جادو استفاده‌ نکرده‌اید؟
سیاه‌جامگان با «ذکر» حرکت کرده و در دوره‌ای که کسی به این مسائل توجه نمی‌کند، افتخار می‌کنیم با نام اهل بیت (ع) وارد مسابقات می‌شویم. از این موضوع هم کوتاه نمی‌آییم و سر تمکین و تسلیم برابر کسی خم نخواهیم کرد. ما شاگرد مکتب اهل بیت (ع) هستیم و تا آخرین قطره خون پای آن می‌ایستیم. آقایان ظاهرا به 19 «بسم الله الرحمن الرحیم» استناد کرده‌اند که باید بگوییم این ذکر است. می‌توانند از علما بپرسند که این ذکر چقدر مهم است. در دین خودمان برای همه موارد دعا داریم و اگر آن را جدا از فوتبال بدانیم، غلط است. اینکه به یک باره بگویند محروم هستیم، فرار رو به جلو است. اینجاست که دوستان باید به نوع ورود آقایان به فوتبال و نوع روابط‌شان رسیدگی کنند. یک مربی زمانی روابط خوبی با ما داشت و از تیم کنار رفت، اما از روزی که رفت این بحث‌ها بوجود آمد.

علی عباسی

برای دفاع از خودتان چه اقدامی انجام می‌دهید؟
من با تاج تماس گرفتم، اما ظاهرا در خارج از کشور به سر می‌برد. پس از بازگشت رئیس فدراسیون، جلسه‌ای را با ایشان برگزار کرده و مفصل صحبت خواهم کرد. از عادل فردوسی‌پور هم تقاضا می‌کنم که من و عضو کمیته اخلاق را بیاورد تا مستندات را بگوییم. نامه از کمیته اخلاق به ما داد‌ه‌اند که شما محروم هستید. قطعا به کمیته استیناف اعتراض خواهیم کرد.

اگر بحث جادو نبوده، چرا محروم شده‌اید؟
ذکری که استفاده شده توسط یکی از عوامل باشگاه بود، نه من. نمی‌دانم چرا من را محروم کردند. این ذکر در جیب آن شخص بوده و غیرقانونی هم او را تفتیش کرده‌اند. ذکر او «19 بسم الله الرحمن الرحیم» بوده و خواسته شده بود که پشت دروازه حریف 100 بار بگوید «یا فتاح»؛ اگر اسم این کار جادوگری است، بله ما رمال و جادوگریم. این ذکرها در احادیث اهل بیت (ع) بوده و به آن افتخار می‌کنیم. مشکل فوتبال ما چیز دیگری است. قبول دارم فردی در یک باشگاه تخلف کرده و نباید به کنار زمین می‌رفته، اما در جیب او ذکر و دعا بوده، چه ارتباطی به جادوگری دارد؟

چه زمانی حکم محرومیت شما را اعلام کردند؟
همان روزی که پاشنه آشیل پایم را جراحی کردم. اول شهریور بود که گفتند محروم هستید.

چرا این موضوع رسانه‌ای نشده بود؟
آقای تاج از من خواسته بود صحبت نکنم و گفت چیز خاصی نیست. این حکم هم قطعی نیست و اعتراض خواهیم کرد. ضمن اینکه ما منسوب به جایی نیستیم و کنار تیم خودمان خواهیم بود. اصل موضوع باید واکاوری شود. اینکه عضو کمیته اخلاق بی‌اخلاقی کرده، باید روی آن تأمل کرد. باید فکر کرد که آیا آوردن این افراد درست بوده یا نه. هر برخوردی با ما بکنند، مشکلی نیست. در مکتب امام حسین (ع) بزرگ شدیم و آموختیم که از مرگ و اتفاقات نترسید و حقایق را بگویید. الان هم نمی‌برسیم و حقایق را می‌گوییم. این آقایان باید در درگاه خداوند پاسخگو باشند.

تا چه زمانی محروم هستید؟
سه سال محرومم کردند. طوری محروم کرده‌اند که انگار فوتبال را بهم ریخته‌ایم. ظاهرا تیم به خاطر جادوگری در صدر جدول قرار دارد یا در سال‌های گذشته در صدر جدول بوده است. چطور خیلی راحت می‌گویند که از جادو استفاده کرده‌ایم؟ فیلم جادوگری که در برنامه نود پخش شد و گفت سیاه‌جامگان را خاک سیاه می‌نشانم را، دیدم. از ما شاکی بود، چون تن به کارهای او ندادیم. دقیقا کسی که تن نداده، سه سال محروم می‌شود. عامل باشگاه از دوستان ما بوده و انسان شریفی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی