بازدید 3051

احتمال تحریم لبنان توسط عربستان این بار به بهانه حزب‌الله

سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی لبنان نگران هستند که در صورت عدم توجه به خواسته‌های عربستان سعودی‌ها همان کاری که با قطر کردند با لبنان بکنند.
کد خبر: ۷۴۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 14 November 2017
سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی لبنان نگران هستند که در صورت عدم توجه به خواسته‌های عربستان سعودی‌ها همان کاری که با قطر کردند با لبنان بکنند.

به گزارش فارس، به نقل از راشادتودی، نگرانی بین سیاستمداران و بانکداران لبنانی نسبت به اتخاذ سیاست‌های مشابه قطر نسبت به لبنان از سوی عربستان رو به افزایش است.

بر خلاف قطر اقتصاد لبنان به شدت به اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس وابسته است.

اگر چه هنوز عربستان صحبتی از تحریم احتمالی لبنان به میان نیاورده است،‌اما نخست‌وزیر مستعفی این کشور هشدار داده است که تحریم‌های کشورهای عربی علیه لبنان می‌تواند در هر زمانی کلید بخورد.

سعد حریری که اوایل ماه جاری میلادی و به طور غیرمنتظره پس از ورود به ریاض از سمت خود استعفا کرد این سخنان را در مصاحبه شبکه المستقبل که طی روزهای گذشته و در ریاض ضبط شده است اعلام کرد.

وی دوباره درخواست‌های عربستان را برای  اعمال تحریم علیه لبنان به زبان آورد و گفت: حزب‌الله باید از مداخله در امور منطقه خودداری کند. 

در صورتی که عربستان دست به تحریم لبنان بزند، این کشور احتمالاً با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد: چیزی که عربستان علیه لبنان اعمال خواهد کرد دقیقاً شبیه به چیزی است که از سوی ائتلاف سعودی علیه قطر اعمال شد.

این در حالی است که قطر بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع‌شده در جهان است اما لبنان نه منابع طبیعی دارد و نه منابع مالی تا بتواند با تحریم‌های عربستان مقابله کند. 

در حال حاضر حدود 400 هزار لبنانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به کار هستند و سالانه 7 تا 8 میلیارد دلار از سوی این افراد عاید اقتصاد لبنان می‌شود که این پول برای اقتصاد لبنان بسیار حیاتی است. 

کارشناسان معتقدند سیاست‌های مداخله‌جویانه جویانه عربستان علیه لبنان هم اکنون دست ولیعهد این کشور افتاده است. 

یک مقام ارشد لبنانی گفت: این اقدامات می‌تواند تهدید جدی علیه اقتصاد لبنان باشد که هم اکنون نیز در شرایط مناسبی قرار ندارد، اگر آنها ورود منابع مالی به لبنان را قطع کنند، برای این کشور فاجعه‌بار خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان