بازدید 4467

‌خسارات زلزله کرمانشاه برآو‌رد شد‌

معاون عمرانی استاندار‌ کرمانشاه گفت: برآورد اولیه ‌‌خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان به رئیس جمهور ارائه شد.
کد خبر: ۷۴۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 14 November 2017
معاون عمرانی استاندار‌ کرمانشاه گفت: برآورد اولیه ‌‌خسارات زلزله ۱۸۰۰ میلیارد تومان به رئیس جمهور ارائه شد.

به گزارش تسنیم، مجتبی نیک‌کردار عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برآورد اولیه از خسارات در بخش پروژه‌های عمرانی و دولتی و بخش واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و ‌خصوصی به رئیس‌جمهور ارائه شد، اظهار داشت: در بخش عمرانی خسارات فراوانی وارد شده ‌که باید بتوانیم عملیات عمرانی را برای ترمیم این خسارت‌ها شروع کنیم.

وی با بیان اینکه ‌حدود 11 هزار واحد مسکونی و روستایی در مناطق زلزله‌زده‌ صددرصد تخریب شده است، افزود: قرار شد در واحد روستایی 5 میلیون کمک بلاعوض و 25 میلیون وام با بهره کم داده شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 5 هزار واحد شهری صددرصد تخریب شده است، تصریح کرد: ‌به هر واحد شهر نیز ‌‌35 میلیون تسهیلات کم بهره داده می‌شود.

معاون استاندار‌ کرمانشاه با بیان اینکه ‌حدود 8 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض جهت اسکان موقت داشتیم، تصریح کرد: برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت‌ها حدود 1800 میلیارد است که یک ردیف مستقل برای بازسازی این واحدها در بودجه 97 با‌ید اعمال شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه در کمک‌رسانی به مردم باید تسریع ‌شود، گفت: ‌در دادن امکانات به زلزله‌زدگان نهایت تلاش خودمان را انجام می‌دهیم

وی با بیان اینکه آواربرداری از ظهر امروز پایان یافت، افزود: ‌الان باید به نیازهای اولیه مردم استان رسیدگی شود و تا اسکان موقت در یک شرایط مناسب انجام گیرد.

معاون استاندار‌ کرمانشاه با بیان اینکه حدود 30 کامیون نیارهای اولیه مردم به سمت سرپل ذهاب ارسال شد، گفت: ‌حدود 17 کامیون به سمت ازگله و‌ 20 کامیون به ثلاث باباجانی ارسال شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر