بازدید 3209

پیام تسلیت رئیس جمهوری ویتنام به روحانی

کد خبر: ۷۴۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 15 November 2017
چان دای گوآنگ، رئیس جمهوری ویتنام روز چهارشنبه در پی وقوع زلزله غرب ایران که بر اثر آن دستکم 432 تن جان خود را از دست دادند در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری، ضمن ابراز تسلیت، با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'ویتنام نیوز' که خبر ارسال پیام تسلیت رئیس جمهوری این کشور به حسن روحانی در آن منتشر شده، همچنین در خبر دیگری با تیتر 'مقامات ایرانی عملیات امداد و نجات مرتبط با این زلزله را متوقف کردند'، نوشت: مسئولان ایرانی بیان کرده اند که شانس کمی برای یافتن بازماندگان بیشتری از این زلزله وجود دارد.
 
این روزنامه ویتنامی نوشت، بازماندگان این زلزله 7.3 ریشتری که روستا و شهرهای نقاط مرزی کوهستانی ایران و عراق را لرزاند، شب را در هوای سرد به پاپان رساند و روز گذشته (سه شنبه ) نیز با کمبود آب و غذا مواجه بودند.
 
این روزنامه به نقل از ایرنا به ارائه تلفات این زلزله پرداخت و نوشت که هزاران تن از مردم زخمی شدند و هزاران خانه آسیب دید و دو روستا نیز به طور کامل تخریب شد.
 
ویتنام نیوز نوشت، در حالی که تعدادی از مردم شب را در چادرها به سر بردند، اما بسیاری دیگر نیز به دلیل ترس از وقوع مجدد زلزله که تاکنون 193 پس لرزه داشته است، ترجیح دادند که در فضای باز بمانند.
 
ویتنام خود نیز از جمله کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا است که به دلیل مجاورت با آبهای آزاد و برخورداری از سواحل طولانی همواره در معرض طوفان، سیل و رانش زمین قرار دارد.
 
این کشور که هفته گذشته میزبان نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک بود، پیش از برگزاری این نشست با طوفان و سیلی مواجه شد که بر اثر آن دستکم 60 تن از شهروندان این کشور جان خود را دست دادند و خسارت های مالی زیادی به این کشور وارد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل