بازدید 16201

باز هم نقشه بنیاد دفاع از دمکراسی: بوئینگ در آستانه ممنوعیت فروش هواپیما به ایران

باز هم پای بنیاد دفاع از دمکراسی در میان است. آنها پس از اینکه اسناد جعلی که بر همکاری ایران با القاعده دلالت داشت، منتشر کردند، این بار اطلاعاتی را در اختیار مجلس نمایندگان آمریکا گذاشته اند، مبنی بر اینکه ایران از هواپیماهای مسافربری که از شرکت بوئینگ خواهد خرید، به مقاصد نظامی استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 15 November 2017
باز هم پای بنیاد دفاع از دمکراسی در میان است. آنها پس از اینکه اسناد جعلی که بر همکاری ایران با القاعده دلالت داشت، منتشر کردند، این بار اطلاعاتی را در اختیار مجلس نمایندگان آمریکا گذاشته اند، مبنی بر اینکه ایران از هواپیماهای مسافربری که از شرکت بوئینگ خواهد خرید، به مقاصد نظامی استفاده خواهد کرد. بنا بر اطلاعات این بنیاد است که مجلس نمایندگان آمریکا به احتمالا زیاد، ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را تصویب خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در طرحی که «تقویت نظارت بر دسترسی ایران به منابع مالی»، نامگذاری شده، به نتایج تحقيقات بنياد دفاع از دموكراسي استناد شده كه مي گويد، از ژانويه 2016 تا مه 2017- دست کم 134 پرواز به سوريه از طريق آبادان انجام داده است. علاوه بر این، یکی دیگر از مستندات این طرح، ادعاي سال 2011 وزارت خزانه داري است كه مي گويد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران از هواپيماي تجاري براي حمل و نقل تسليحات - موشك ها و ساير محموله هاي نظامي استفاده كرده است.

اين طرح كه هدف كلي آن ممنوعيت هر نوع معامله براي فروش بوئينگ به ايران است، از وزارت خزانه داري و رئيس جمهوري آمريكا گزارش 30 روزه -60 روزه و 180 روزه درخواست كرده است، با وجود این، طراحان این طرح دست رئیس جمهور را باز گذاشته اند تا در صورتی که ایران پيشرفت قابل توجهي در مبارزه با پولشويي و ريسك تأمين مالي تروريسم از ايران انجام دهد، يا به فعاليت هاي بي ثبات كننده در منطقه خاتمه دهد، يا حمايت مادي از گروه هاي تروريستي را پايان بخشد، رئیس جمهور خود بتواند این طرح یعنی ممنوعیت را نادیده بگیرد.

بنیاد دفاع از دموکراسی، یک اتاق فکر نومحافظه کار (جناح کم تعداد اما با نفوذ در داخل حزب جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا)ست که مقر آن در واشنگتن می‌باشد. این بنیاد پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و به بهانه مقابله با تروریزم، تأمین امنیت ملی، دموکراسی سازی و مهار افراط گرایی اسلامی تأسیس شده است. این بنیاد خود را یک مؤسسه غیر حزبی و جناحی معرفی می‌کند که هدفش مقابله با ایدئولوژی‌هایی است که دموکراسی را تهدید می‌کنند.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از بدو تأسیسش، یکی از اعضای گروه اتاق‌های فکر نومحافظه کاران و گروه‌های حامی آن‌ها شد. از گروه‌های حامی می‌توان به مؤسسه هادسون و امریکن اینترپرایز  اشاره کرد که نقش مؤثری در اولویت‌های سیاست خارجی دولت جرج بوش داشته‌اند. نشانه‌ای از نقش این بنیاد در حلقه فکری نومحافظه‌کاران را در سخنرانی جورج بوش در ۱۳ مارس ۲۰۰۶ با موضوع «مبارزه جهانی با تروریزم» می‌توان جستجو کرد که در آن به تمجید از اقدامات این مؤسسه همچون آموزش اصول و نحوه دموکراسی به زنان عراقی و دانشجویان ایرانی پرداخته است.

از چهره‌های شاخص جنگ طلب این بنیاد می‌توان به مارک گرشت و مایکل لدین اشاره کرد که خواستار افزایش مداخله نظامی آمریکا در دیگر کشورها بوده‌اند، که در سال ۲۰۰۸ پس از استعفا از مؤسسه امریکن اینترپرایز به بنیاد دفاع از دموکراسی پیوستند. کلیفورد دی می6، مدیر این بنیاد و از نویسندگان پیشین در روزنامه نیویورک تایمز است که مدتی مدیریت روابط عمومی کمیته ملی جمهوریخواهان را بر عهده داشت.

وی همچنین معاونت رئیس پیشین ائتلاف یهودیان جمهوریخواه را بر عهده داشته است. در سال های جاری کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی بودند که تغذیه مالی این بنیاد را بر عهده داشته اند تا فعالیت های این سازمان را در آمریکا علیه ایران یش از پیش سازماندهی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۴
آقا این واژه ترور و مشتقات آن تروریسم و غیره فارسی است یا از زبان های دیگری آمده است؟ اگر فارسی نیست فرهنگستان علوم و زبان فارسی یک واژه فارسی معادل آن را پیشنهاد کند.
از این نوع بنیادها که در سطح بین المللی فعالیت می کند بهترین و شیک ترین اهرم های فشار هستند در چانه زنی ها.
هر كي خربزه ميخوره پاي لرز ش هم ميشينه جونم

همين چند روز پيش پرچم همون شركت بوئينگ رو اتش زديم استاد

بهش مرگ گفتيم استاد


بايد بفهميم كه امريكايي ها بسيار ميهن پرست هستند........................................
آرزوی های بر باد رفته ایرانم....
اینم یکی از میوه های برجام!!!
تابناک گرامی آیا شما مدارک ارائه شده را دیده اید که بر جعلی بودن آن مصر هستی ؟ اگر دیده ای مدارکی دارید که خلاف آن را ثابت کند؟ اگر ندیدید و ندارید وقت ما را با تیترهای الکی نگیرید
حالا باز هم دولت مياد يك بهانه اي جور ميكند و ميگويد كه اين نقض نيست و روح برجان نقض شده!!!!!
آقای روحانی در انتقاد به بعضی از داخلی ها.نمیدانم چرا بعضی ها مشکل دارن مردم با هواپیمای نو پرواز کنند.
آقای روحانی ما با سوار شدن هواپیمای نو مشکلی نداریم.ما با خوش خیالی مشکل داریم.
مبارک باشه بر دکتر !!! روحانی حقوقدان بزرگ قرن و قهرمان دیپلماسی ایران جناب ظریف الممالک
جان شما اسم آبادان را نیارید بگید پروازها از همان تهران بوده بهتره.
كجايند آنهاييكه براي كف پوش فاضلاب پاركينگ مسكن مهر سرپل ذهاب هم نظر دادن؟ چرا اينجا نظر نميدن و تفضلات نمي فرمايند ؟
يعني اين خبر به اندازه كف پوش فوق ارزش نداره؟
به فرموده حضرت امير عليه السلام : (نقل به مضمون ) هر چيزي را كه دوست بداري ، چشمت از ديدن عيوبش نابينا و گوشت از شنيدن ايراداتش ناشنوا مي گردد.
معمولا چندتا وطن فروش هم در این بنیادها هستند و خط دهی می کنند.
ایران هم بابد در برابر عهد شکنی امریکا بعضی از ممنوعبت ها را برگرداند
یک ایرباس دادنمون آقایون رفتن باش سلفی گرفتن . حالا میگن هواپیما اینقدر براتون مهمه باج بیشتری بدهید .
وقتی که مسئولین به تعهداتشون عمل نمیکنن ... از دنیا توقع لطف نداشته باشن ...
چرا عاقل کند کاری
که باز آرد پشیمانی
گور بابای آمریکا ، وجدانا به القاعده کمک نکردیم؟
چرا توقع دارید آمریکا به ما هواپیما بده وقتی هر روز شعار مرگ بر آمریکا میدیم ؟؟
اگه آمریکا بده پس چرا انقدر بال بال میزنید ازش هواپیما بگیرید ؟؟
برید همون توپولف روسیه رو بخرید .‌..
از خارج آمریکا با ممانعت از ورود هواپیماهای باکیفیت جان ایرانیان را تهدید میکند و از داخل کوکا کولا و پپسی و فانتا و... آمریکایی سلامت و جانمان را. جالبه نه
برجام رو که دارن هر روز بیشتر از دیروز نقض می کنند.تحریمی هم نمانده که علیه ایران بعد از برجام اعمال نکرده باشند.پس برجام به چه درد ما میخورد.عزتمندانه از برجام خارج بشین جناب رئیس جمهور
اسناد جعلی خخخخخخخخخخخخخ
بویینگ هواپیما بفروش نیست
احتمالا تا چند سال آینده تابش خورشید و بارش باران هم توسط سنا تحریم میشود .
اروپا هم هواپیمای ایرباس به ایران نخواهد داد.
مغلوم نیست اگر اروپا قدرت رفع تحریم را نداشت، چرا برجام را امضا کرد؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل