بازدید 3975

پیام تسلیت رئیس جمهوری اوکراین به روحانی

کد خبر: ۷۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 16 November 2017
رئیس جمهوری اوکراین در پیامی به دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن شماری از مردم در حادثه زلزله در غرب ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، معاون اول نخست وزیر اوکراین با رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و نسخه ای از پیام کتبی تسلیت رئیس جمهوری اوکراین به رئیس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کشته و مصدوم شدن شماری از هموطنان در کرمانشاه را به وی ارائه کرد.
 
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند که 530 کشته و 7 هزار و 460 مجروح داشته است.
 
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
 
استپان کوبیف معاون اول نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی اوکراین روز چهارشنبه در آغاز این دیدار که با حضور محمد بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین انجام شد، با ابراز تاثر از وقوع زلزله مصیبت بار اخیر در مناطق غرب ایران، مراتب همدردی خود، رئیس جمهور ،نخست وزیر و دولت اوکراین را با مردم و دولت ایران اعلام و ضمن تسلیم نسخه ای از پیام تسلیت پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین به عنوان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای مصدومین این واقعه غم انگیز سلامتی و برای خانواده های مصیبت دیدگان آرزوی صبر کرد.
 
سفارت ایران در کی یف در گزارشی اعلام کرد: بروجردی نیز از طرف خود، مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران از ابراز همدردی مقامات عالی رتبه بویژه رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین تشکر نمود و عدم حضور یکی از اعضاء هیات همراه را بدلیل لزوم رسیدگی به وضعیت مردم زلزله زده کشورمان عنوان کرد.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدار، بر گسترش روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف تأکید نمود.
بروجردی حمایت مجلس شورای اسلامی از همکاری های بین دو کشور را اعلام و گسترش و تقویت روابط بین دو کشور را در گرو همکاریهای مستقیم بانکی، تسهیل صدور روادید و اجرایی کردن توافقات فیمابین در زمینه های مختلف دانست.
 
کوبیف ضمن تایید اظهارات طرف ایرانی، با اشاره به رشد 32 درصدی مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته و اینکه این رشد در هشت ماهه اول سال جاری میلادی به 60 درصد رسیده است، تأمین امنیت انرژی اوکراین توسط ایران و تأمین امنیت غذایی ایران توسط اوکراین را از جمله زمینه های مهم همکاری بین دو کشور عنوان کرد و گفت از نظر مالی باید شرایط لازم را برای گسترش همکاری ها فراهم کنیم و بانک مرکزی و شورای امنیت اوکراین همه محدویتهای همکاری با ایران را لغو کرده اند.
وی افزود: بدون توجه به خواست قدرتها با همکاری با ایران ادامه می دهیم.
 
در ادامه طرفین با اشاره به اهمیت کمیسیون مشترک بین دوکشور، بر طرح و بررسی مسایل و موضوعات مهم همکاری بین دو کشور در جریان هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک که ظرف چند ماه آینده در تهران برگزار خواهد شد، تأکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار