بازدید 3773

حباب بیش از ۲۶۰ هزار تومانی قیمت سکه!

قیمت انواع سکه در حالی در بازار آزاد صعودی شده است که بخش قابل توجهی از این قیمت، حباب ناشی از فضای روانی است که به دلیل افزایش نرخ ارز ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۴۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 16 November 2017
قیمت انواع سکه در حالی در بازار آزاد صعودی شده است که بخش قابل توجهی از این قیمت، حباب ناشی از فضای روانی است که به دلیل افزایش نرخ ارز ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر وضعیت بازار سکه دستخوش تغییراتی شده و با شیب تندی در جهت افزایش قیمت حرکت کرده است؛ به طوری که طی یک هفته اخیر سکه تمام طرح جدید بیش از ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و به مرز یک میلیون و ۴۰۰ تومان رسید. این در حالی است که محاسبه قیمت سکه نشان می‌دهد که روی قیمت انوع سکه حباب سنگینی ایجاد شده است و در حال حاضر سکه با قیمت واقعی در بازار عرضه نمی‌شود.

با توجه به وزن سکه‌ها و قیمت هر گرم طلا، هر نوع سکه با تفاوت فاحش قیمت فروخته می‌شوند. چراکه وزن انواع سکه‌های رایج در بازار آزاد بدین شرح است:

وزن سکه تمام طرح جدید و قدیم ( بهار آزادی و امامی) = ۸.۱۳۳ گرم

وزن نیم سکه بهار آزادی =  ۴.۰۶۶ گرم

وزن ربع سکه بهار آزادی = ۲.۰۳۳ گرم

بر اساس این وزن و همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار است که قیمت سکه‌ها تعیین می‌شود. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار تومان است که بر اساس این قیمت، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۲۴ هزار تومان، نیم سکه ۵۱۲ هزار تومان و ربع سکه ۲۵۶ هزار تومان باید فروخته شوند.

در صورتیکه سکه تمام به قیمت یک میلیون و ۳۹۱ هزار تومان، نیم سکه ۶۹۷ هزار تومان و ربع سکه ۳۹۴ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که نشان از حباب قابل ملاحظه در بازار این بخش دارد؛ به طوریکه سکه تمام ۲۶۷ هزار تومان، نیم سکه ۱۸۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۳۸ هزار تومان حباب قیمت دارند.

محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - با تایید این موضوع به ایسنا، گفت: در حاضر روی نرخ انواع سکه حباب ایجاد شده است.

به گفته وی، در چند روز اخیر با توجه به افزایش قیمت ارز ناخوداگاه بازار با التهاب همراه شده که سبب افزایش قیمت سکه شده است.

کشتی آرای نیز اظهارکرده که تعدادی از واحدها با تفاوت قیمت بیشتری سکه را می‌فروشند، چون این تصور برایشان به وجود آمده است که اگر بخواهند خرید کنند دچار زیان می‌شوند. به نظر می‌رسد با التهاباتی که ایجاد شده قیمت‌ها واقعی نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر