بازدید 13132

وضعیت در مناطق زلزله‌زده به ثبات رسیده‌است

کد خبر: ۷۴۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 17 November 2017
سخنگوی سازمان مدیریت بحران درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده گفت: در حال حاضر وضعیت مناطق به ثبات رسیده و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا،  محسن نادی؛ نماینده ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب از پایان عملیات امداد و نجات، شروع مرحله تثبیت و تداوم مراحل تکمیلی اسکان اضطراری بازماندگان خبر داد.

معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص شرایط مناطق زلزله زده گفت: مرحله  آواربرداری سبک نیز ادامه دارد و روند تامین شریان های حیاتی سرعت مناسبی یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که نیروهای شهرداری تهران تا چه زمانی در مناطق زلزله زده حضور خواهندداشت، گفت: طبیعی است که زمان های ابتدایی حادثه عوامل اجرایی و کارکنان نیز درگیر خانواده خود باشند به همین دلیل سعی کردیم مدیریت شهری و فرماندار کرمانشاه تنها نباشند که خوشبختانه در حال حاضر کارکنان در محل کار خود استقرار یافته اند و  تا زمان عادی شدن اوضاع را تحویل شهردار و فرماندار خواهیم داد. البته در بخش امداد و کمک رسانی به روستاها همچنان نیروهای شهرداری تهران حضور خواهند داشت.

وی افزود: توزیع امکانات در روزهای نخست با اختلال مواجه بود که با تدابیر اندیشیده شده مشکلات ساماندهی شد.

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: در حال حاضر وضعیت در مناطق به ثبات رسیده است و تاکنون 53 هزار تخته چادر در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

او ادامه داد: ا گر خانواری همچنان به چادر نیاز دارد یا در بین آنها توزیع نشده است نیز می‌توانند با مراجعه به مسئولان منطقه چادر را دریافت کنند.

معاون مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: همه اقلام مورد نیاز زلزله زدگان در منطقه به اندازه کافی وجود دارد.

سعیدی درباره آخرین وضعیت جان‌باختگان و مصدومان زلزله کرمانشاه گفت: آمار نهایی جان‌باختگان همان چیزی است که از طریق پزشکی قانونی اعلام شده است البته احتمال دارد کسانی بدون جواز دفن شده باشند که این موضوع در حال بررسی است.

او ادامه داد: تیم‌هایی از پزشکی قانونی اعزام شده‌اند و در حال بررسی هستند. آمار مصدومان نیز تغییر نکرده و از روز گذشته دیگر مصدومی را از زیر آوار خارج نکرده‌اند البته مراجعات معمولی برای تعویض پانسمان یا سرماخوردگی به مراکز درمانی وجود دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: به همه روستاها از جمله روستاهای صعب‌العبور نیز امدادرسانی شده‌است البته نیروهای امدادی همچنان در حال بررسی منطقه هستند تا اگر جایی مانده باشد نیز به آن‌ها رسیدگی شود.

سعیدی درباره توزیع غذای گرم نیز گفت: در برخی مناطق غذای گرم توزیع شده است اما بیشتر کنسروجات و نان و خرما توزیع شده است.

او درباره اقلام مورد نیاز نیز تاکید کرد: نایلون، شیرخشک، پتو، موکت، زیرانداز و لوازم بهداشتی از اقلامی است که همچنان در منطقه به آن‌ها نیاز داریم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار