بازدید 13880
نماينده مردم جم و عسلويه در غرفه «تابناك»؛

در جامعه مردسالار ما زنان مظلوم واقع شده اند / تا زنان به حقوق خود آشنا نشوند، آسيب هايشان ادامه دارد

عضو اعتدالگراي مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم عسلويه با حضور در غرفه تابناك ضمن مثبت ارزيابي كردن عملكرد زنان حاضر در مجلس در رابطه با آسيب هاي اجتماعي و مشكلات پيش روي زنان جامعه سخن گفت؛ سخناني كهاز بيم و اميدهاي فراواني را در رابطه با آينده جايگاه زنان در ايران حكايت دارد.
کد خبر: ۷۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 18 November 2017
در جامعه مردسالار ما زنان مظلوم واقع شده اند / تا زنان به حقوق خود آشنا نشوند، آسيب هايشان ادامه داردعضو اعتدالگراي مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم عسلويه با حضور در غرفه تابناك ضمن مثبت ارزيابي كردن عملكرد زنان حاضر در مجلس در رابطه با آسيب هاي اجتماعي و مشكلات پيش روي زنان جامعه سخن گفت؛ سخناني كهاز  بيم و اميدهاي فراواني را در رابطه با آينده جايگاه زنان در ايران حكايت دارد.

به گزارش «تابناك»، جايگاه و عملكرد زنان عضو مجلس دهم و نيز آسيب هاي اجتماعي متوجه زنان جامعه از جمله موضوعاتي بود كه «سكينه الماسي»، نماينده اعتدالگراي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با آنها سخن گفت و برنامه هاي آتي براي بهبود كيفيت وضعيت زنان جامعه را مورد اشاره قرار داد.

الماسي در رابطه با عملكرد زنان نماينده مجلس گفت: من عملكرد زنان عضو مجلس دهم را از اين بابت مثبت ارزيابي مي كنم كه هم از نظر تعداد و هم از نظر سن و تخصص نسبت به دوره هاي پيشين شرايط بهتري دارد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر 17 نماينده زن در مجلس شرايطي را پيش آورده ايم كه به دليل تخصص هاي متفاوت و پراكندگي جغرافيايي حضور زنان در مجلس و تصميم گيري هاي ملي پر رنگ تر شود و بتوان نقش آفريني بهتري در قانون گذاري و نظارت داشته باشيم.

نماينده مردم جم افزود: نقش آفريني مثبت زنان عضو مجلس دهم را مي توان در قانون هايي كه تا كنون به تصويب رسيده و در قالب آنها بحث توانمند سازي بانوان، اشتغال، كاهش ساعت كاري، مرخصي شرايط خاص مورد تأكيد قرار گرفته است، مي توان مشاهده كرد.

وي در مورد آسيب هاي متوجه زنان جامعه و تضييع حقوق عمومي آنها نيز گفت: متأسفانه جامعه ما يك جامعه مردسالار است و در اين شرايط در حق زنان ظلم شده است. ما تلاش هاي جديدي را براي آشنا كردن زنان به حقوق خود از قبيل برگزاري همايش ها و ساخت برنامه هاي مختلف شروع كرده ايم كه مي تواند فضاي كنوني را به نفع بانوان تغيير دهد.

الماسي ادامه داد: آسيب هايي كه متوجه زنان است و آنها را در بسياري از مواقع قرباني خشونت و... مي كند، نيازمند همكاري همگاني و كمك دولت است و تا زماني كه يك همدلي فراگير پيش نيايد، نمي توان اين وضعيت را حل كرد.

وي در پايان اضافه كرد: اگر ما بتوانيم زنان را به حقوق خود آشنا كنيم و دولت كارهايي كه بر اساس قانون شروع كرده است به سرانجام برساند، قطعاً مي توانيم اين اميد را داشته باشيم كه شرايط زنان در جامعه بهبود يابد و آسيب هاي متوجه آنان كاهش يابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر