بازدید 10602
همزمان با انتقادهای رئیس جمهور از مسکن مهر رخ داد؛

دفاع دبیر جشنواره فیلم فجر از مسکن مهر و انتقاد از منتقدین

غیرمنتظره ترین واکنش پس از اظهارات رئیس جمهور، از سوی ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی و دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مطرح شد. این مدیر ارشد سینمایی که دبیری جشنواره سلامت را نیز به تازگی بر عهده داشت، به دفاع جدی از مسکن مهر پرداخت.
کد خبر: ۷۴۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 18 November 2017
دفاع دبیر جشنواره فیلم فجر از مسکن مهر و انتقاد از منتقدین
همزمان با انتقاد رئیس جمهور از وضعیت مسکن مهر مناطق زلزله زده کرمانشاه، یکی از مدیران ارشد سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشت‌هایی به دفاع از مسکن مهر پرداخت و در ادامه با انتشار فیلمی بر رویکردش اصرار ورزید.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از وقوع زلزله کرمانشاه، یکی از موضوعات مناقشه برانگیز، وضعیت مسکن مهر بود؛ مسأله‌ای که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد. انتشار فیلم اظهارات دو تن از محلی‌ها درباره سلامت مسکن مهر، در کنار انتشار فیلم‌ها و تصاویر دیگری که سست بودن ستون‌ها و اجزای این مسکن‌ها را نشان می‌داد، قضاوت را دشوارتر ساخت.
 
در این میان، سخنان حسن روحانی در کرمانشاه که کیفیت این منازل را به چالش کشیده بود، منجر به واکنش‌هایی از سوی برخی جریانات و نشریات اصولگرا شد و به همان دو فیلم و اظهارنظر یکی از مسئولان بومی که گفته بود، در مسکن مهر دو تن کشته شده‌اند، استناد شد. این فضای سیاسی البته در شرایطی که انتظار می رفت، تمرکز بر پوشش امدادرسانی و وضعیت بازماندگان باشد، غیرمنتظره و دور از اصول رسانه‌ای بود.
 
رئیس جمهور روز سه شنبه در کرمانشاه با اشاره به تخریب خانه های منتسب به مسکن مهر، گفته بود، مشخص است که مردم بهتر از دولت برای خود خانه می سازند. حسن روحانی با بیان اینکه مردم کار را بهتر، دقیق‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهند، تاکید کرد، باید برای تأمین نیاز مردم برای ساخت خانه، وام‌های بلاعوض و طولانی مدت داده شود. 
 
دفاع دبیر جشنواره فیلم فجر از مسکن مهر و انتقاد از منتقدین 
اما غیرمنتظره ترین واکنش پس از اظهارات رئیس جمهور، از سوی ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی و دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مطرح شد. این مدیر ارشد سینمایی که دبیری جشنواره سلامت را نیز اخیراً بر عهده داشت، به دفاع جدی از مسکن مهر پرداخت و نوشت: «اين عزيزاني كه در فضاي احساسي پس از زلزله غير منصفانه اي مسكن مهر و سازندگان آن را مورد انتقاد قرار مي دهند، توجه داشته باشند كه؛

١- زلزله در مسكن مهر، كمترين ميزان تلفات انساني را داشته است. (دو تن)
٢- از تصاوير مشخص است كه سقف ها و ستون هاي اين ساختمان ها، توانسته زلزله بيش از هفت ريشتري را تحمل كند و فقط ديوار ها اسيب ديده كه به نظر قابل قبول است.
٣- اين عزيزاني كه در مسكن مهر ساكن هستند، قبل از آن حتما در خانه هاي بسيار ناامن تر ساكن بوده اند و اگر اين پروژه ها نبودند، الان ميزان كشته ها و زخمي ها چندين برابر بودند. (همانند زلزله بم و رودبار و ...)
٤- بهتر است به جاي نفرين بر تاريكي شمعي روشن كنيم. شماره حساب هاي هلال احمر براي كمك به آسيب ديدگان در اختيار همه ما هست، كمك هاي خود را به اين حساب واريز و براي تبليغ و همگاني شدن اين كار خير، فيش آن را در فضاي مجازي منتشر كنيم.»
 
در ادامه این دفاعیات، برخی رسانه‌های سینمایی امروز از بازنشر یکی از دو فیلم مستند قرار گرفته ـ اظهارات یک زن بومی درباره دو کشته در مسکن مهر ـ در حساب اینستاگرام معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر دادند.
 
هنوز انگیزه این مدیر سینمایی از دفاع از پروژه عمرانی مسکن مهر برای ناظران مشخص نیست؛ اما اینکه یک مدیر ارشد سینمایی در چنین غائله‌ای وارد شود، اتفاقی بی‌سابقه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۴
اتفاقا کار خداست که نشان دهد چه کسانی در قضیه مسکن مهر درگیر بوده اند و اوج ...در این پروژه را نشان دهد
می توان به راحتی حدس زد که چرا ایشان اینچنین از اظهارات رئیس جمهور برآشفته شده است
مسلما اگر دستی بر آتش نمی داشت اظهارنظری نمی کرد
شرکتهای خصولتی را مردمان مریخی کنترل نمی کنند
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
حرف حساب جواب نداره.
شما چرا ناراحتی؟
اینکه در مسکن مهر با وجود سستی نماها، ساختمان سرپاست و نریخته و ساکنانش رو نکشته این قدر ناراحتی نداره!

اگه یه 10000 نفری تو این مسکن میمردند شما راضی تر بودی؟
پس باید میپرسیدید در مسکن مهر باوجود همه ی مشکلاتش چه چیزی هست که این همه دشمن داره. اون هم در بین افرادی که یه روز هم در چنین جاهایی زندگی نکرده اند و چه بسا مستأجری هم نکشیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
چون زلزله در ساعتی رخ داده که اکثریت مردم در خانه بوده اند و با تصاویر مسکن مهر شمار کشتگان به نظر من از صد تا هم بالاتر است.حالا چرا این آقا اصرار بر دو نفر کسته دارد خودش میداند.....
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
حالا شما و دوستهای کاخ نشینت بیاین مردم رو خونه دار کنین . چی شد پس ؟ رقص و کنسرت میشه سقف بالا سر براشون ؟
آیا آن بانوی محترم آسیب دیده منبع آمار صحیح است ؟ ایشان از تمام پروزه های مهر بازدید کرده و آمار مرحوم شدگان را به ایشان گزارش داده اند ؟
بسیار مناسب است که بی رحمانه این پروژه هزینه بر و تورم ساز و غیرکارشناسی مورد نقد قرار یگیرد : خانه هائی احداث شده در حاشیه های شهرها بدون امکانات عمومی مانند مدرسه و بیمارستان و ... که هزاران واحد خالی در شهرهای جدید هشتگرد و پردیس و اندیشه و پرند گواه تلخ این ادعا هستند آپارتمانهای مهر نمود مدیرانی نالایق و ناکارآمد است که از جیب ملت برای خودشان کاخ ساختند و بوق تبلیغاتی که نفیر مرگ می زند
یکی از پیمانکاران مسکن مهر بوده
مملکت داریم به خدا، سازمان سینمایی در خصوص مسکن اظهار نظر میکنه!!!!!!؟
کارگر ساختمانی هم کفن میپوشه میاد برای سینما هنجره پاره میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
بنده خدا سازمان سینما و صدا و سیمای میلی خودشان از ارکان مهم می دانندو وظیفه دارند در این گونه موارد قضیه را ماست مالی کنند..
دلیل این حرف از یک آدم غیر کارشناس مشخص است ماهی گیری از آب گل آلود مطرح کردن خودش ؟؟؟؟ بهتر است مهندسان ساختمان پیرامون این مبحث ابراز نظر کنند لطفا به تخصص ها احترام بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
اینا مهندس هستند . مگه یادت نیست انتخابات رو مهندسی کردند !!!
باید این نکته را هم میدیدند که ساختمانهای شخصی ساز سالم بودند و پروژه مسکن مهر بوده که آسیب دیده . و البته بم و رودبار ساخت و ساز های قدیمی و روستایی بودند نه ساختمانهای شهری .
احتمالا میخواستند عوض کنند ایشان را، ایشان هم با این حرفها خواسته روند را برای تصمیم گیران سخت کند تا اگر عوض شد مردم بگویند بخاطر طدن حرف خلاف رییس جمهور بوده است
ایشان چه تخصصی در مهندسی ساختمان دارند که نظر می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید دهان منتقدین به دولت بسته شود
اتفاقا سازه ساختمان ایراد داشته که دیوارها فرو ریختن --جابجایی و دریفت سازه بیشتر از حد مجاز بوده که باعث این بلا شده-والا بلا به پیر به پیغمبر ساختمان سازی یه علم هست چرا تو ایران همه صاحب نظرن؟؟؟؟
...حداقل تو مسکن مهر کرمانشاه هفتاد نفر مرده، بجز سر پل ذهاب که حداقل دویست و پنجاه نفر کشته داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
آمار دقیق و کارشناسانه بود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
درود بر تو منبع آمار
شغلش چه ربطی به مسکن مهر داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
چرا ربط نداره در این مملکت آنکه شغلش ربطی ندارد متخصصان واقعیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
شغلش ارتباطی نداره ، ارتباطاتش ارتباط داره !!
بدبختي همينه که هيچ کس سر جاي خودش نيست
مدير سينمايي از مسکن مهر دفاع ميکنه...
اين بنده خدا رو عزلش کنيد تا با فراغ بال بره دو بخش مسکن که تخصصشه يه کاري براي خودش جور کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
چشم.برخورد با منتقدین.طرف از جنبه ی شخصیت حقیقیش که میتونه نظر بده.میخوای اونی که گفته بود دو نفر کشته شدند رو هم عزل کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
با شما و دوستانتون نبودم؛ شما مسکن مهرتو بساز.
اوني که مخاطب من بود متوجه شد من دارم چي ميگم.
ایشون مهندس عمران تشریف دارند یا بازیگر؟؟؟؟؟
خوب از همین الان تمام حرف های این فرد بی اعتبار هست چون خود حلال احمر گذارش داده امار کشته شده های مسکن مهر به هفتاد نفر رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
به شما گفت؟ چون توی رسانه ها که نگفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
تازه با سانسور تعداد کشته ها
احتراما با عرض سلام
اشكال ما در اينست كه هر كسي خود را صاحبنظر دانسته و در ان موضوع إظهار نظر مي كند ، ايا ايشان تمام آمار خرابي ها و صدمات را دارد و يا از نزديك انها را ديده است كه إظهار نظر مي كند
عجب!!!!
در این مملکت همه ، همه چیز می دانند و راجع همه چیز نظر می دهند!!!!!!!
...
با سلام خدمت آقای داروغه زاده. باید بگویم فرمایشات ایشون از جنبه ظاهری قضیه درست است. اما از طرف دیگر این صحبت می تواند توهینی به قشر محترم کم درآمد جامعه باشد. انگار منت گذاشته می شود که خدایتان راشاکر باشید که اینطور نشده. اما از سوی دیگر وقتی به این می اندیشیم که دولت با درک این عزیزان خود گامی مثبت در ایجاد رفاه این عزیزان برداشته، می بایستی بهترین ها را برایشان اجرا می کرد وقتی که امکانات و زیر ساخت ها و حتی شعارها در این راستا بوده است. این برداشت صحیحی نیست که اگر این مسکن ها نبودند حالا آسیب ها بیشتر بود. هدف مسکن مهر هم جلوگیری از این آسیب ها بوده. اما باز هم تکرار میکنم چه خوب بود که درست اجرا می شد که الان به این پروژه ها بصورت تمام و کمال افتخار می کردیم و ای کاش علاوه بر اینکه این پروژه ها تلفات را کم کرده هنوز سرپناهی مطمئن بود برای این عزیزان که تو سرما آواره نبودند. به قول معروف وقتی این مسکن ها ساخته می شد تمام دست اندرکاران می بایستی یک سوزن به خود می زدند و یک جوالدوز به ساکنینی که قرار است در اینها ساکن شوند. یا به قول معروف فکر می کردند که آیا خودشان حاضر خواهند شد در این ساختمانها ساکن شوند. به قولی هر آنچه برای خود نمی پسندی برا دیگران هم نپسند.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
آورده اند كه شاهي بي سواد و ظالم پلي به نام ورسك به دست نامتخصصان اجنبي در بالاي دره اي كه بانگاه از پايين به آن سرت را به گيج همي داشتي ، بساخت ، در انتها اين شاه ستمگر آنان را وادار به ترن سواري بر روي همان پل نمودندي تا اگر كاستي در پول مي بودي خود تلف همي گشتي ، اينگونه بودندي كه همه بگويندي خدايش بيامرزدش به آن همه ستمكاري
به ایشان چه ربطی دارد؟؟!!!امثال این اقا اگر در مسکن مهر ساکن باشند حرفشان قبول,اشغالترین سازه ها در مسکن مهر بکار رفته, باید بررسی و افراد غیر مسیول مجازات شوند
مسکن مهر را با چی مقایسه میکنیم؟
اگه با خونه های شخصی 200 تا 600 میلیون تومانی مقایسه میکنیم بله واقعا فاجعه است.
ولی اگه با خانه های50 تا 60 میلیونی مقایسه کنیم..... نه صبر کنید... به جز مسکن مهر به این قیمت خانه ای نیست که با آن مقایسه کنید.
حقیقت این است که مسکن مهر بی خانه ها و اجاره نشین ها را صاحب خانه کرد. حالا به جای شکر و با وجود اینکه این مسکن ها خالی از اشکال نیستند، نباید مدعی باشند دولت باید تمام و کمال همه گونه امکانات برای این مسکن ها فراهم میکرد. این افراد اگر تمکن مالی داشتند حتما از مسکن های 500 میلیونی بدون مشکل می خریدند.
بیایید منصف باشیم نه پر ادعا.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
قرار نيست چون مردم از نظر وضعيت مالي ضغعيف هستند هر بلايي كه خواستيم سرشون بياريم ، مسكن مهر و ساخت ماشين هاي بي كيفيت و مواد غذايي نامطلوب و آب در شير و وووو، چطور بلديم چهل هزار خانه با كيفيت در ونزوئلا بسازيم بدون هيچ بازگشت سرمايه اي ، بهترين بيمارستان ها و هتل ها را در عراق و ارايه ماشين هاي باكيفيت و باقيمت كمتر در كشورهاي ديگر و ساخت مجلس براي جيبوتي كه حتي مارا به رسميت هم نمي شناسد و بازسازي منازل جنوب لبنان و فلسطين و هزاران خرج براي كشورهاي ديگر ولي وقتي به مردم اين كشور مي رسيم آنها مي شوند بچه زن بابا و يا سر راهي و هر بلايي كه خواستيم سرشان مي آوريم ، من به دولت خاصي اشاره نمي كنم بلكه مشكل اساسي از جاي ديگر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
اصل ساخت مسکن برای نیازمندان روش بسیار پسندیدهای است ولی عدم نظارت درست در ساخت ایراد دارد.
حتماً به اندازه اقاي جهاگيري تخصص دارند
ایشان حرف بسیار درست و بجایی زده....
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
بابت چي ؟ بابت اينكه مردم ما بدبختن و چون پول ندارند بايد خانه اي تحويلشان بدهيم كه به راحتي روي سرشان خراب شود و بعد سينه بدهيم جلو كه بريد خداراشكر كنيد كه بيشتر از اين كشته نداده ايد
چرا بعضی ها از شنیدن حرف حق رو گردانند؟تمام تصاویر نشان میدهد که سقفی خراب نشده وخرابی ها تماما" تیغه! های بیرونی ونمای ساخنمان است.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
بررسي كن ببين آنجا چه قدر با مركز زلزله فاصله داشته و شدت زلزله در آن ناحيه چقدر بوده ، هر چقدر بوده براي خانه هاي شخصي ساز خمان منطقه هم همان بوده ولي تخريبي در كار نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
همین تیغه ها روی مردم آوارشده و آنها را کشته است.
اگرشرف داریدبرویدخودتون ببینیدکه چگونه بوده اگراین مسکنها ساخته نشده بودندتلفات ده ها برابربود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
مدیریت واژه ای است که متاسفانه ایرانیان امروزی علیرغم داشتن پیشینه غنی تمدن و اسلامی ندارند. قبول ندارم که می بایستی این ساختمانها ارزان تمام می شد. باید درنظر گرفته شود که حدود حدافل 50 تا 60 درصد قیمت یک ساختمان مربوط به قیمت زمین آن هست مه مسکن مهر بابت زمین پولی پرداخت نشده یعنی هزینه ای که در نظر گرفته شده بود برای ساخت آن بود. متاسفانه در ایران هیچ پروژه ای در بازه زمانی تعیین شده به سرانجام نمی رسه و مشمول زمان میشه که هزینه سربار بالا میره. از طرف دیگه عدم مسئولیت پذیری پیمانکارها که خود از بدنه جامعه هستند باعث عدم اجرای مناسب پروژه می شود.
پزشک عمومی و دبیر جشنواره و اینک کارشناس سازه و زلزله باید منتظر تخصصی برای فردای دیگر بود .
سبک سازی عامل لرزش ستونها وتخریب دیوارهای حایل شده.کم کردن تعداد آرماتور در ستون مقاومت رو در برابر انواع تنشهای وارده کم میکنه ومسلما عواقب بعدیش هم مشخصه>>>>>
یاد خود مرحوم دکتر احمدی نژاد افتادم که خیلی راحت میومد توی تلویزیون و خیره میشد به دوربین و چنان محکم دروغ میگفت که آدم دلش میخواست تلویزیون رو بشکنه. الان هم فیلمها و عکسها کاملا گویاست و ساختمانهای مسکن مهر و ساختمانهای شخصی مجاورش کاملا مشخصه . نیازی به دفاعیه ی افرادی مثل ایشون که تخصصش هم ربطی به این شاخه نداره، نیست. بجای این حرفها، مسکن مهر شهرهای دیگه رو بازرسی کنند و اونهایی که اینجوری داغون هستند، تخلیه کنند. این آپارتمانها تبدیل به صدها هزار بمب ساعتی شدند که با هر زلزله ی بعدی، قراره روی سر عده ی دیگه ای خراب بشه.
کشته های مسکن مهر بیش از 100 نفربوده کدام... باور میکنه که مسکن مهر دو کشته داد ه باشد
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
!!! شمااین امارر!زکجااوردی؟!جناب حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
دلواپس ها
احمدی نژادی ها هر جا که هستند با تمام .... بر خلاف جهت جریان آب حرکت میکنند . البته این یک تاکتیک است ، که متاسفانه در خیلی جا هابا وجود مسئولین ضعیف نتیجه دلخواه را هم گرفته اند .
عجب !!! بنده با 25 سال سابقه ساخت و ساز و ساخت حداقل 3000 واحد در دهه 70 به خودم اجازه ی ورود و کارشناسی ندادم با اینکه کاملا از نحوه ی واگذاری ساخت این ویرانه ها مطلع هستم اونوقت این اقا با تخصص سینمایی چی میگه؟؟؟؟ واقعا چقدر همه چیز بی درو پیکر شده!!!!!!!!
جدای از حرف ایشون. در بدترین شکل ، مسکن مهر طرحی بود که در برخی مناطق و بواسطه عدم نظارات بد اجرا شد. اینکه آقای روخانی 4 سال مسکن مهر را به زمین زدند و مدام اسم و عنوان های جعلی برایش آوردند. آقای روحانی با سیاسی کردن مساله مسکن مهر ، به دنباتل بهانه ایست تا برای مسکن کاری نکند. اگر روحانی راست می گوید و دلش برای مردم می سوزد بیاید مسکن های مقاوم تری بسازد نه اینکه ریشه را بزند. من یک ایرانیم، خانه ندارم. سالهاست مستاجرم. مسکن مهر نه ربطی به احمدی نژاد داره نه روحانی، از پول دولت داره درست میشه.
طبیعی است که میلیارد ها تومان که معادل میلیارد ها دلاری است که دست اندرکاران طرح های مسکن مهر به جیب زده اند کم پولی نیست که حالا هم می خواهند در بازسازی این مناطق باشند. تردیدی نیست که بعضی ممکن از نظر مالی متقاعد شده اند که دراین امر به نفع آنها اظهار نظر کنند. من اظهار نظر این مقام محترم را خواندم و با توجه به نحوی که تنظیم شده است مطمئن شدم که از روی دلسوزی و یا تخصص نیست. ایشان متقاعد شده است حالا باید دید چه چیزی ایشان را متقاعد کرده است.
قائم مقام وزیر راه: مسکن مهر مناطق زلزله زده کاملا پا برجاست/ اظهار نظر برخی با اتکا به اخبار کذب بود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه های مسکن مهر مناطق زلزله زده کرمانشاه کاملا پا برجا هستند که باعث کاهش چشمگیر تلفات جانی و مالی شده، گفت:برخی اظهارنظر افراد تحت تاثیر اخبار کذب بوده است.

به گزارش تسنیم، احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بیمه بوده و هم‌اکنون ارزیابی خسارات وارد آغاز شده است اظهار کرد: طی دو روز گذشته به همراه نمایندگان و رئیس کمیسیون عمران در محل حضور یافته و ضمن بازدید از پروژه‌ها و استماع توضیحات زلزله‌زدگان در جریان آخرین وضعیت واحدهای مستقر در این منطقه قرار گرفتم.

وی افزود: در شهرستان سرپل ذهاب دو پروژه 20 واحدی و 576 واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچگونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای 24بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله 7.3ریشتری تخریب شده است. وی در ادامه اضافه کرد: با این اوصاف تأکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متأسفانه تعداد زیادی از آن‌ها 100 درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوریکه آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن 2 نفر در این پروژه تا کنون بوده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به این که برخی تعداد کشته‌شدگان در سایت مسکن مهر را بیشتر از این رقم اعلام کرده‌اند، گفت: این مسئله به هیچ وجه صحت نداشته و به نظر می‌رسد اظهارات این افراد تحت تأثیر برخی از اخبار کذب منتشر شده بوده است.

مهرآبادی اشاره به اعزام تیم‌های کارشناسی جهت بررسی دقیق وضعیت فنی پروژه به دستور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امید است نتیجه‌ بررسی‌ها به زودی اعلام و به اطلاع هموطنان عزیز برسد.

به گفته وی این پروژه توسط تعاونی‌های مسکن مشاغل آزاد در 24بلوک ساخته شده و برابر اعلام مسئولین استان در زمان ساخت 7 نفر از مهندسین نظام مهندسی بر آن نظارت داشته‌اند.

مهرآبادی تأکید کرد: درخواست من از مسئولین و رسانه‌های کشور این است که در شرایطی که هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده بیش از هر چیز دیگری به کمک‌های اولیه، جابه‌جایی وسایل خانه و اسکان موقت نیاز دارند از پرداختن به اظهارات و آمارهای غیرواقعی و تأیید نشده و همچنین از متنشنج کردن فضای کشور جدا پرهیز نمایند و در مقابل کمک کنند تا مسئولین ذیربط در فرآیند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی، وظیفه خود را در فضایی آرام و به نحو احسن انجام دهند.
من به درست یا نادرست بودن حرفش کاری ندارم فقط تخصص ایشان چی هستتتتتتتت؟ این چه مملکتیه اخه؟ وای اصلا تابناک و بقیه خبرگزاری ها وقتی یه اینجور ادمی بخواد اینجور نظر بده باید بپرسه و مدرک بخواد که شما ایا از طراحی سازه چیزی میدونید یا نه؟ در غیر اینصورت حتی صلاحیت مصاحبه هم ایشون نداشته و خبرگزاری ها مقصرند که به این اقا تریبون دادند
خوب همه چیز باید به همه چیز بیاد دیگه وقتی فیلمساز دبیر جشنواره سلامت از استحکام ساختمان صحبت میکنه حتماً حتماً قورباغه هم باید ابوعطا بخونه
البته آنچه هیچ کس تکذیب نکرده و حتی تاییدهم شده بیمارستانی هستش که وزیر آقای روحانی افتتاح کرده و هنوز یکسال نشده در زلزله از بین رفته.پس آقای روحانی یه نگاهی هم به عملکرد خودش بندازه بد نیست.چهارسال کامل از ریاست جمهوریش گذشت و هیچ چیز که بهتر نشد هیچی بدترم شد.شعار امیدشم که خودش با عملکردش فاتحه خوند.تمام کسانی که بهش رای دادن الان سرخورده هستن.خودشم میدونه این رو.در غیر اینصورت زحمت میکشید و از ماشین میومدبیرون و با مردم یه چند کلمه صحبت میکرد.
بنده تا چند سال پيش بندر عباس زندگي مي كردم و شاهد ساخت پروژه هاي مسكن مهر در اين شهر بودم و از مكان ساخت آنها تعجب مي كردم ، تابناك عزيز اگر برايت امكان دارد يك گزارش تصويري براي آن دسته از دوستاني كه سنگ مسكن مهر و حاميان آن را به سينه مي زنند تهيه كن تا متوجه بشوند چه جنايتي صورت گرفته ، نياز به زلزله 7ريشتري نداره با يك رانش خفيف زمين خيلي از اين آپارتمان ها فرو خواهد ريخت
اقا ما تو این کشور به حرف هیچکس اعتماد نداریم یه گروه از ژاپن دعوت کنین بیان و بررسی کنن و نظرشون رو اعلام کنن اگه بهتون برنمیخوره وبگین کشور ما در همه زمینه ها از همه دنیا بالاتره و از این حرفایی که به خوردمون میدین
این نظر کارشناس بی تخصص را برای خودش نگه میداشتید و چاپ نمی کردید.حداقل مردم استان کرمانشاه که می دانند چقدر کشته داده اند .با این حرف ها به مردم عزادار استان کرمانشاه و مردم ایران توهین می کنید.
امروزه ،هر کسی ،هر حرفی بخواهد میگوید ،وفقط این مردم هستند که قضاوت بر حق میکنند ؟ ،،
مسکن مهر در واقع مسکنی بود که جلوی تب روز افزون قیمت مسکن را گرفت در واقع مسکن مهر حاصل عدم برنامه ریزی دولت های قبل برای مسکن دار شدن مردم بود اگه تورم را در اون سالها مشاهده بکنید میبینید که تقاضای زیاد مسکن داشت دلال های ثروتمند و خاین را به قله ثروت میبرد و این مسکن مهر بود که تا حدودی جلوی انها را گرفت هر چند که متاسفانه به دلیل خیانت بعضی پیمان کارهای کثیف و ضعف نظارت الان به این روز افنادند ولی طرح مسکن مهر کمک به قشر کم درامد بود در مقابل خیانت دلالان و زمین خواران کثیف و خون اشام جامعه
داروغه زاده !!!!!
همین مونده بود دبیر جشنواره فیلم فجر از مسکن مهر دفاع کنه
آخه گودرز چه ربطی به شقایق داره ؟؟؟!!! :)
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر