بازدید 3821

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه بعد از ۵ جلسه کاهش متوالی بیش از ۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۷۴۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 18 November 2017
 قیمت نفت روز جمعه بعد از ۵ جلسه کاهش متوالی بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش میزان، به نقل از رویترز، در حالی که یک خط لوله مهم نفتی در آمریکا بسته شده و تجار انتظار دارند توافق کاهش تولید در پایان ماه جاری میلادی تمدید شود، قیمت نفت روز جمعه بعد از 5 جلسه کاهش متوالی بیش از 2 درصد افزایش یافت.

اما قیمت نفت در مجموع معاملات هفتگی برای اولین بار در طی 6 هفته گذشته کاهش داشت که ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا و تردید ها در مورد حمایت روسیه از تمدید توافق کاهش تولید بود. بعد از اظهارات روز پنجشنبه وزیر انرژی عربستان که از تمایل کشورش برای تمدید توافق کاهش تولید در نشست 30 نوامبر حکایت داشت، قیمت نفت روندی افزایشی پیدا کرد.

فیل فلین، تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار داشت: «مشخص است که این اظهارات (وزیر انرژی عربستان) به ما تضمیم داد که تمدید توافق کاهش تولید اتفاق خواهد افتاد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 36 سنت، معادل 2.2 درصد افزایش به 62 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه یک دلار و 41 سنت، معادل 2.6 درصد رشد داشت و به 56 دلار و 55 سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات هفتگی به ترتیب کاهش 1.3 و 0.3 درصدی را شاهد بود.

بعد از بروز یک مورد نشتی در خط لوله انتقال 590 هزار بشکه ای ترانس کادانا در داکوتای جنوبی، این خط لوله متعلق به شرکت کی استون همچنان بسته است.

بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های انرژی آمریکایی این هفته تعداد سکوهای حفاری نفتی را بدون تغییر حفظ کردند. برخی تحلیلگران انتظار دارند تعداد سکوهای حفاری در سه ماهه پایانی سال به تدریج کاهش یابد.

آمارهای رسمی دولت آمریکا نشان می دهد میزان تولید نفت این کشور در هفته گذشته به رقم بی سابقه 9.65 میلیون بشکه در روز رسیده است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که در طی یک دهه آینده 80 درصد از رشد تولید نفت جهان مربوط به آمریکا خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر