بازدید 4879

ادامه نوسانات قیمت سکه تا بهمن ماه

یک کارشناس بازار ارز و سکه گفت:نوسانات و هیجاناتی که در بازار سکه وجود دارد، باعث جذب سرمایه به این حوزه می شود.
کد خبر: ۷۴۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 19 November 2017
یک کارشناس بازار ارز و سکه گفت:نوسانات و هیجاناتی که در بازار سکه وجود دارد، باعث جذب سرمایه به این حوزه می شود.

علی حیدری کارشناس طلا و سکه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به متغیرهای دخیل در افزایش قیمت سکه طی روزهای اخیر، گفت: افزایش نرخ طلا در ایران به دو عامل بستگی دارد،نخست انس طلا که یک متغیر جهانی است و دیگری نوسانات نرخ ارز که بیشتر به عنوان متغیر داخلی تاثیرگذار در بازار سکه شناخته می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه افزایش قیمت سکه حاصل انس طلا نیست، اضافه کرد: انس در سطح جهان قیمتی ثابت و روندی آرام دارد و لذا تحولات قیمت سکه از انس تاثیر نپذیرفته است.

این کارشناس حوزه طلا و سکه گفت: به نظر می‌رسد که نوسانات نرخ ارز، روی بازار سکه تاثیر گذاشته است. دلار در ایران به خاطر تهدیدات و بدقولی‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای چون عربستان دچار نوسان شده است و این امر بر بازار سکه هم تاثیر می‌گذارد.

حیدری درمورد تاثیر شرایط ناامن خاورمیانه بر روی بازار ارز و سکه گفت: بالاخره شرایط خاورمیانه ناامن است و تغییرات سیاسی تاثیر خود را بر روی اقتصاد بر جای می‌گذارد.

این کارشناس حوزه سکه و طلا با اشاره به ریشه‌های دولتی افزایش نرخ سکه گفت: عملکرد نظام مالی دولت انتقاداتی در پی داشت و این در افزایش قیمت سکه بی‌تاثیر نیست.

وی در خصوص تشریح تاثیر نظام مالی دولتی بر بازار سکه اضاقه کرد: متاسفانه سیاست‌های اقتصادی دولت، انتظارات مردم را برآورده نکرد و این مسائل روی افزایش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار بود.

وی در ادامه افزود: انتظاراتی که صنف سکه و طلا از نظام مالی دولت داشتند، برآورده نشد و برآورده نشدن انتظارات تاثیر خود را روی نوساناتی بازار ارز به جای می‌گذارد.

حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر دوره زمانی نوسانات قیمت سکه، بیان کرد: با توجه به جمیع دلایل تا بهمن ماه، روند افزایش قیمت طلا و سکه در ایران به همین گونه کنونی ادامه خواهد داشت و بعد از آن، نوسانات معمولی‌تر و خنثی‌ خواهد شد.

این کارشناس حوزه ارز با اشاره به تاثیر نقدینگی بر بازار سکه گفت: از بهمن ماه تا آخر سال به خاطر تزریق نقدینگی از جانب موسسات دولتی و غیردولتی به نیروی انسانی، از شیب نوسانات سکه کاسته خواهد شد.

 حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر کاهش نرخ بهره بر نوسانات قیمت سکه افزود: چنین چیزی غیرممکن نیست،ولی سرمایه به سوی سود و منافع در جریان است.

وی گفت: نوسانات و هیجاناتی که در بازار سکه وجود دارد، باعث جذب سرمایه به این حوزه می شود.

این کارشناس حوزه سکه  افزود: نرخ سود بانکی روی کاغذ پایین آمده و به همین دلیل تا این لحظه، کاهش نرخ بهره تاثیر آنچنانی بر قیمت سکه نداشت

علی حیدری درمورد جذابیت‌های بازار سکه برای سرمایه گذاری هم عنوان کرد: در کوتاه مدت سرمایه گذاری روی سکه سودآور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار