بازدید 4327
۱

نتایج ترسناک ایران مقابل سید یک‌های جام جهانی

کد خبر: ۷۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 19 November 2017
تیم ملی ایران در طول تاریخ، در مقابل تیم های حاضر در سید یک جام جهانی روسیه، تنها 12 بازی انجام داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، بازی های تیم ملی فوتبال ایران از زمان تشکیل با تیم های پرقدرت جهان کم تعداد بوده و این تیم ها کمتر از سایر تیم های آسیایی، ایران را برای بازی تدارکاتی خود انتخاب کرده اند. تیم های قدرتمندی که در سید یک جام جهانی 2018 روسیه حضور دارند، تا کنون فقط 12 بار با  تیم ملی ایران بازی کرده اند.

در تقابل های ایران با این تیم ها که عمدتا به سال های دور برمی گردند، ملی پوشان ما توفیق چندانی نداشته اند و فقط یک بار به برتری رسیده اند. 2 تساوی و 9 باخت، آمار بقیه ی بازی های ایران مقابل این کشورها بوده است. در این بازی ها تنها 4 بار دروازه حریفان توسط بازیکنان تیم ایران گشوده شده است. محمد صادقی، حسن روشن، محمدرضا خلعتبری و سردار آزمون تنها گلزنان ایران مقابل این تیم ها بوده اند. در سمت مقابل، این تیم ها 20 بار مقابل تیم ملی کشورمان گلزنی کرده اند.از این 12 بازی، 3 بازی رسمی و در قالب جام جهانی و مابقی دوستانه بوده اند.

آمار ایران در رقابت های جام جهانی مقابل این تیم ها 100 درصد شکست بوده و ملی پوشان ما موفق به زدن گل هم نشده اند. یکی از نکات نگران کننده برای ما این است که در 5 سال اخیر، تنها 2 بار با تیم های سید یک جام جهانی 2018 بازی کردیم که یکی از آنها در جام جهانی (مقابل آرژانتین) انجام شده و فقط یکی بازی دوستانه (مقابل روسیه) بوده است که آن هم بواسطه میزبانی سید یکی محسوب می شود.
  
آمار تیم ملی فوتبال ایران در مقابل این 8 تیم سید یک جام جهانی 2018
 

1)  روسیه:
روسیه تنها تیم سید یک جام جهانی است که مقابل ایران طعم شکست را چشیده است. تزارها که به لطف میزبانی جام جهانی در این سید قرار گرفته اند و از لحاظ رنکینگ فیفا از تمامی تیم های این تورنمنت پایین تر هستند، یک بار در سال 2011 و در زمانی که کارلوس کی روش قرار بود به عنوان سرمربی در ایران کارش را آغاز کند، در کشور امارات به تیم ایران باختند. دیگر بازی ایران و روسیه همین یک ماه پیش بود که دو تیم در شهر کازان به تساوی یک بر یک رضایت دادند.
 
2)  آلمان:
ژرمن ها هم تا کنون دو بار با ایران رو به رو شده اند. هر دو بازی ایران و آلمان با نتیجه مشابه 2 بر صفر به سود حریف کشورمان به پایان رسید. بازی اول در مرحله گروهی جام جهانی 1998 فرانسه برگزار شد و دومین بازی هم در سال 2004 و به میزبانی تهران برگزار شد. حضور ستاره های آلمان در ورزشگاه آزادی و بازی شجاعانه ی ایران در آن بازی، شاید یکی از آخرین خاطرات فوتبالدوستان ایرانی از بازی دوستانه ی تیم ملی ایران با یک تیم عالی در مقیاس جهانی باشد.
 
3) آرژانتین:
تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 2 بازی با تیم آرژانتین انجام داده است. نخستین تقابل این دو تیم در سال 1977 و در تورنمنتی تدارکاتی به مناسبت جشن 75 سالگی باشگاه رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو انجام شد که با تساوی یک یک خاتمه یافت. محمد صادقی تک گل ایران در آن بازی را به ثمر رساند. دیگر بازی دو تیم هم در یکی از حسرت بار ترین شب های تاریخ فوتبال ایران رقم خورد؛ شبی که شاگردان کی روش با استحکامی فوق العاده در حال خلق یک شگفتی مقابل آلبی سلسته بودند ولی با شلیک دقیقه پایانی لیونل مسی، تنها یک شکست سرافرازانه نصیب تیم ما در جام جهانی 2014 شد.
 
4) پرتغال:
نتایج تقابل های ایران و پرتغال هم مانند مصاف های ما با آلمانی ها است. تیم ملی فوتبال ایران یک بار در سال 1972 در جدالی دوستانه با نتیجه سه بر صفر مغلوب پرتغال شده است. دومین تقابل ما و پرتغال نیز در جام جهانی 2006 آلمان شکل گرفت که سلسائو با حضور ستاره های متعددش مثل فیگو، دکو و کریس رونالدو با 2 گل تیم ملی ایران را شکست داد.
 
5) لهستان:
لهستان که با اوج گیری خود در رده بندی فیفا موفق شده به سید یک جام جهانی سال آینده راه پیدا کند، تا به حال 2 بار با تیم ملی ایران بازی کرده است. هر دو مصاف ایران و لهستان تدارکاتی بوده و به فاصله ی 2 روز در سال 1990 انجام گرفته است. لهستانی ها در بازی اول با نتیجه ی 2 بر صفر و در بازی دوم نیز با یک گل موفق شدند ایران را از پیش رو بردارند.
 
6) برزیل:
تنها تقابل تیم های ملی بزرگسالان ایران و برزیل، به سال 2010 باز می گردد. در بازی دوستانه ای که در کشور امارات برگزار شد و کریم باقری هم در انتهای آن از فوتبال ملی خداحافظی کرد، برزیل با تلفیقی از ستاره ها مثل دنی آلوز و جوان های تازه وارد مثل نیمار، به مصاف ملی پوشان ما رفت که در نهایت با حساب 3 بر صفر تیم ایران را شکست داد.
 
7) فرانسه:
 تیم ملی فوتبال فرانسه، یکی از بخت های اصلی قهرمانی جام جهانی آتی، مانند برزیل تنها یک بار مقابل ملی پوشان ایران قرار گرفته است. این بازی تدارکاتی که قبل از جام جهانی 1978 آرژانتین انجام شد ، با برتری 2 بر یک خروس ها همراه بود.  در این بازی که جزئی از اردوی تدارکاتی ایران قبل از حضور در جام جهانی به حساب می آمد، حسن روشن زننده تک گل تیم ملی کشورمان بود.
 
8) بلژیک:
دیگر تیم حاضر در سید یک جام جهانی 2018 بلژیک است که تا به حال مقابل تیم ملی ایران قرار نگرفته است و بشدت تیمی جاه طلب در روسیه خواهد بود. این تیم سابقا متوسط، با ستاره های بزرگش پوست انداخته و در رنکینگ فیفا به رتبه های بالا و تک رقمی رسیده که بی دلیل هم نبوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران ۲ - لهستان ۳ ( المپیک مونترآل ۱۹۷۶). گلهای ایران علی پروین و حسن روشن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر