بازدید 78401

هفت خوان جدید وزارت نفت برای استخدام، دوباره دانشگاه نفت را ملتهب کرد

در آزمون جدید وزارت نفت که از آن سخن آمد، تنها کسانی می توانند شرکت و شانس خود را برای اشتغال آزمایش کنند که حداقل 4 سال سابقه کار متوالی و مرتبط داشته باشند و یا رتبه کارشناسی آنها زیر 4 هزار و معدل بالای 16 و رتبه کارشناسی ارشد آنها زیر 200 و معدل آنها بالای 18 باشد؛ شرایط سخت و دشواری که حتی برای داوطلبان نیز منطقی به نظر نمی رسد چه برسد برای کسانی که به روند برگزاری آزمون اعتراض دارند.
کد خبر: ۷۴۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 20 November 2017
هفت خوان جدید وزارت نفت برای استخدام، دوباره دانشگاه نفت را ملتهب کردهمزمان با آغاز بازه زمانی ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت نفت که با پیش شرط های بسیار سخت گیرانه ای مثل داشتن سابقه کار و معدل بالای 16 در جریان است، جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و نیز دیگر فارغ التحصیلان این رشته اعتراضات دامنه دار خود را همانند ماه های گذشته از سر گرفتند؛ معترضانی که اعتقاد دارند این آزمون استخدامی خلاف رویه های قانونی و وعده های پیشین مسئولان است.

به گزارش «تابناک»، دانشجویان بورسیه دانشگاه صنعت نفت که چند سالی هست بر خلاف رویه های گذشته در ساختار وزارت نفت جذب و مشغول به کار نمی شوند، برگزاری آزمون استخدامی در وزارت نفت را تقابل رسمی مدیران ارشد این وزارتخانه با آنها و بر خلاف فلسفه وجودی این دانشگاه قلمداد می کنند؛ دانشگاهی که بیش از هر موضوعی تعهدش به جذب و استخدام دانشجویان زمینه ورود نخبگان علمی کشور را به این دانشگاه رقم زده است.

این دانشجویان معترض عقیده دارند، علی رغم اعلام نیاز برخی شرکت های تابعه وزارت نفت به جذب نیروی جدید، همچنان وزارت نفت از استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت شانه خالی میکند و در این مدت اعتراض های طولانی و دامنه دار آنها که حتی به صحن مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری نیز کشیده شد، کارساز نبوده است.

دانشجویان معترض که سال گذشته با حکم بدوی دیوان عدالت اداری موفق شدند تعهد وزارت نفت مبنی بر جذب و اشتغال خود را بدون برگزاری هر آزمون و پیش شرطی احیاء کنند، با اعتراض وزارت نفت صدور رأی نهایی را تا سال 1397 دست نیافتنی دیدند و حالا در شرایطی هستند که هنوز موعد صدور رأی نهایی دیوان عدالت اداری نرسیده است، باید شاهد برگزاری یک آزمون استخدامی و جذب نیرو بر خلاف رویه های گذشته باشند.

آزمونی استخدامی که در آن رسماً اولویت استخدام دانشجویان گروه الف منتهی به ورودی 94 دانشگاه صنعت نفت با شرایط پیشین لغو شده و از طرف دیگر شرایطی که وزارت نفت در دفترچه آزمون برای شرکت کنندگان آزمون استخدامی در نظر گرفته  ( رتبه کنکور زیر 4000 توامان با معدل بالای 16) عملاً امید را در دل دانشجویان ورودی 95 و به بعد از بین برده است.

در آزمون جدید وزارت نفت که از آن سخن آمد، تنها کسانی می توانند شرکت و شانس خود را برای اشتغال آزمایش کنند که حداقل 4 سال سابقه کار متوالی و مرتبط داشته باشند و یا رتبه کارشناسی آنها زیر 4 هزار و معدل بالای 16 و رتبه کارشناسی ارشد آنها زیر 200 و معدل آنها بالای 18 باشد؛ شرایط سخت و دشواری که حتی برای داوطلبان نیز منطقی به نظر نمی رسد چه برسد  برای کسانی که به روند برگزاری آزمون اعتراض دارند.

اکنون و پس از آغاز رسمی بازه ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت، جمع زیادی از دانشجویان و دانش آموختگان صنعت نفت با اعلام مطالب بالا اعتراض گسترده ای را به این فرایند جذب آغاز کرده اند؛ اعتراضی که تحصن و عدم حضور در کلاس های درس یکی از ابعاد آن است.

نکته مهمی که دانشجویان بر آن تأکید دارند و مسئولان ارشد وزارت نفت نیز تا کنون برای آن پاسخ قانع کننده ای ارائه نداده اند، این مهم است که فلسفه وجودی دانشگاه صنعت نفت که زیر نظر و با بودجه این وزارتخانه اداره می شود، جذب نخبگان و آموزش آنها بر اساس نیاز مجموعه با تعهد به جذب آنهاست؛ شرایط مطلوبی که در این اوضاع نا به سامان شغلی بسیاری از دانشجویان را به سمت این دانشگاه کشاند و از فرصت های بهتر در برخی دانشگاه های بزرگ کشور محرومشان کرد.



اکنون و با شرایطی که به وجود آمده به نظر دیگر لزوم وجود دانشگاهی با محوریت مسائل نفت کشور و خارج از چارچوب وزارت علوم، دیگر موضوعیت خود را از داست خواهد داد و این دانشگاه در ادامه شرایط نگران کننده و نامشخصی را به دست خواهد آورد. چرا که می دانیم با وضعیتی که پیش آمده دیگر کم تر نخبه ای حاضر خواهد شد در این دانشگاه به تحصیل ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
بخدا قسم پیر شدیم چرا هیچکس صدای مارو تمیشنوه چه لجبازیه آخه این مگه گناه ما چیه
عجب بی وجدانهایی هستن برخی که حق این بیچاره هارو میخورن! برادر دوستم با رتبه 8 کنکور رفته اونجا حالا فک کنم دو سالی هست که بیکاره افسردگی گرفته طفلی. شرم آوره
متاسفم
متاسف
هیچ وقت زنگنه رو نمیبخشم
حق دارم گردنش
نه من
یه دانشگاه جوون بی گناه
همه حق دارن گردنش
#دانشگاه_صنعت_نفت
حقوق پزشکان ر رو کم کنید تا تعداد بیشتری از این جوونها برن سر کار و خونواده تشکیل بدن.
دانشجویان نخبه را جذب نمیکنند تا جا برای استخدام نمایندگان مجلس در نفت باقی بماند.
در نهایت همه این نخبگان که برای تربیت و آموزش آنها میلیاردها هزینه شده است مجبور به ترک کشور می شوند.
چقدر دردناک است
در واقع این کشور دیگر آینده ای ندارد و هر چه سریعتر باید آنرا ترک کرد
خنده دار تر از همه این هست که برای نیرو های قراردادی که همه با پارتی وارد وزارت نفت شده اند به تعداد 1200 نفر سهمیه استخدامی جدا در نظر گرفته شده است.
به نظر من که معدل و شرطی که گذاشتند خیلی هم خوبه کسی که با رتبه پایین وارد دانشگاه شده و با معدل پایین مدرک گرفته نه نخبه هست نه اهل کار آدم تنبلی هست که دنبال کار بدون دردسر میگرده کسی که دلش به حال خودش نسوخته و درس نخوانده معلومه که دلش به حال وزرارت نفت هم نمیسوزه و فقط باعث پایین آمدن سطح تخصصها در وزارت نفت میشه استخدام افراد ضعیف در دولت فقط خیانت به مردم این کشوره
بابا دانشگاه صنعت نفت دیگه خیلی وقته کسی رو بورسیه نمیکنه... من که ورودی 83 کارشناسی بودم اونموقع بحثش بود که دیگه دانشگاه نفت مثل سابق نیست.... ورودی های جدید که دیگه جای خود دارن....
ایا کسانیکه درنفت هستند واین شرایط,را نوشته اند خودشان دارای چنین شرایطی هستند ایا کسانیکه درقدیم استخدام شدند ومشغول انجام وظیفه بودند بغیر از سهمیه ییها چگونه عمل کردند اقای زنگنه ایشان در مرتبه اول وزارتشان باعث شدند جلوی توسعه پالایشگاهها وایجاد پالایشگاه جدید گرفته شود وشعارشان این بود که واردات بنزین ارزان تر از داخل است .وباعث گردید که اقلام های انبارها بهمزایده گذاشته وحالا همان اقلام رابایستد به صد چند برابر خرید ایشان مردوشخصییتی استودرمدیریتش از افراد نا کارامد استفاده میکند
کاش هفت خان علمی و تخصصی بود .
دوستان این فقط شرایط نخبگی نفت نیست که ناعادلانه است. یه نگاهی به دفترچه نیروهای قراردادی بندازید، نیروهایی که با پارتی وارد کار شدند، شرط معدلشون 13 هست. ظرفیت قبولیشون دو برابر نخبگان هست و بعد از اون شرکت های ستادی نفت مثل تهران اصفهان و شیراز با این نیروها پر میشن درحالیکه خارک و لاوان و عسلویه با نخبگان....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار