بازدید 16368

پشت‌پرده دادگاه‌های بین‌المللی از نگاه حقوق‌دان ایتالیایی

کد خبر: ۷۴۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 20 November 2017
وکیل برجسته و کارشناس حقوق بین‌الملل ایتالیایی از وجود فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب خبر داد و گفت: متأسفانه دادگاه‌های بین‌المللی نظیر لاهه نیز از سیاست‌های دیکته شده آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تأثیر می‌پذیرند.

پرفسور «کارلو کوربوچی»در نشست تخصصی «نگاهی بر روند قضاوت در غرب» اظهار کرد: در حال حاضر شاهدیم که فساد در دستگاه قضایی غرب و آمریکا که تحت تأثیر برنامه آمریکا بر اتحادیه اروپا بوده بیداد می‌کند.

وی برای مثال به وضعیت دستگاه قضایی ایتالیا اشاره کرد و گفت: «هزینه هنگفت» و «بی‌اعتمادی مردم به دستگاه قضا» سبب شده مراجعه مردم برای حل مشکلات قضایی به پائین ترین سطح در ایتالیا برسد بطوریکه آمارها نیز گویای همین موضوع است، در ایران با 80 میلیون نفر سالانه 15 میلیون پرونده وارد سیستم قضایی می‌شود اما در ایتالیا با 65 میلیون جمعیت در سال 2017 فقط 200 هزار پرونده وارد سیستم قضایی این کشور شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه از سال 2001 به بعد تحولات عجیبی در سیستم قضایی اروپا شکل گرفت، برجسته‌سازی «تروریسم اسلامی» از یک‌سو، تهاجم بر حریم خصوصی افراد به این بهانه از سوی دیگر، افزایش میزان زندانیان و هزینه‌های سنگین متحمل شده به بهانه تروریسم اسلامی نیز فقط نمونه‌هایی از تغییرات در سیستم قضایی اروپا است.

پروفسور کوربوچی در پاسخ به تأثیر تخصص گرایی و کارگروهی در حوزه حقوق اظهار کرد: این موضوع تنها در حوزه حقوق صدق نمی‌کند بلکه ما در تمامی موارد نیز دو محور «تخصص گرایی» و «کار گروهی» را باید موردتوجه قرار دهیم.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر آنجا که از خرد جمعی و تکیه‌بر تخصص استفاده‌شده نتایج مفید به‌فایده تری کسب کرده‌ایم، البته که حوزه حقوق به تخصص و خرد جمعی بیشتری برای احقاق حقوق مردم و رعایت اصل انصاف و عدالت نیاز دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار