بازدید 23107
آخرین تحولات خاورمیانه؛

موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب/ دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران/ احتمال خروج ترکیه از ناتو/ دعوت از صد شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض

استعفای «ریاض حجاب»، دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران، موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب، هماهنگی اسرائیل و عربستان در مقبال ایران و دعوت از صد شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به احتمال خروج ترکیه از ناتو نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 21 November 2017
استعفای «ریاض حجاب»، دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران، موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب، هماهنگی اسرائیل و عربستان در مقبال ایران و دعوت از صد شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به احتمال خروج ترکیه از ناتو نیز اشاره کرد.
 
 احتمال خروج ترکیه از ناتو
 
 یالچین تاپچو، دستیار رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، زمان تجدیدنظر در مورد عضویت ترکیه در ناتو فرا رسیده است.

او افزود: پارلمان ترکیه باید موضوع عضویت ترکیه در ناتو را بررسی کند. ناتو در این امر مقصر است که ترکیه در عرصه دفاعی به دیگر کشور‌ها وابسته است.

تاپچو گفت: «متأسفانه برخورد ناتو نسبت به ترکیه دوستانه نیست.»
 
موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب/ دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران/ احتمال خروج ترکیه از ناتو/ دعوت از 100 شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض
گفتنی است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ۱۷ نوامبر اعلام کرد، می خواهد نظامیان ترکیه را از رزمایش ناتو در نروژ فرابخواند.
 
موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب
 
وزارت خارجه عراق، با صدور بیانیه ای، از موضع مخالف عراق با دو بند بیانیه اتحادیه عرب درباره متهم کردن ایران و حزب الله در حمایت از تروریسم پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هیأت وزارت خارجه عراق، شرکت کننده در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب با بندهای ۸ و ۹ بیانیه مخالف کرد. این دو بند جمهوری اسلامی ایران و حزب الله، لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می کند و این با موضع آشکار عراق و برگرفته از تعریف واقعی و دقیق تروریسم همخوانی ندارد. میان موضع سیاسی برخی علیه دیگران و وارد کردن اتهام آشکار تروریستی بدون شواهد ملموس تفاوت وجود دارد زیرا این سبب می شود که منطقه و دنیا این فرصت را از دست بدهند که حامیان تروریسم را مشخص کنند و این به تروریست ها برای توجیه اقدامات خود فرصت می دهد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد: وارد کردن اتهام به ایران و حزب الله با موضع روشن عراق مبنی بر تعریف آشکار از تروریسم همخوانی ندارد. متهم کردن حزب الله به تروریسم بدون مدرک و سند، فرصت مشخص کردن حامیان تروریسم را از بین می برد. هیأت عراقی در اتحادیه عرب با بندهای مربوط به ایران و حزب الله مخالفت کرده است.

«ریاض حجاب» استعفا کرد
 
«ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی مذاکره کنندگان که به «هیأت ریاض» معروف است، استعفا کرد.

این هیأت مذاکره کننده به علت اینکه مقر خود را در ریاض قرار داده و تابع تام سیاست‌های عربستان به شمار می‌رود، به «هیأت ریاض» معروف شده است.
 
 موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب/ دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران/ احتمال خروج ترکیه از ناتو/ دعوت از 100 شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض
«ریاض حجاب» از ژوئن تا آگوست 2012 نخست‌وزیر دولت سوریه بود و سپس از دولت جدا شده و به مخالفین پیوست. شایعات بسیاری حول رشوه هنگفت عربستان به او جهت جدایی از دولت سوریه وجود دارد.

دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که در دیدارش در ماه آینده با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، احتمال به کارگیری «رویکرد مشابه» علیه «تهدید ایران» را بررسی خواهد کرد.
 
به گزارش یدیعوت آحارونوت، نتانیاهو گفت، اوایل ماه دسامبر با ماکرون دیدار و درباره «تهدیدها علیه اسرائیل از جانب ایران و حزب‌الله» گفت‌وگو خواهد کرد.
 
موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب/ دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران/ احتمال خروج ترکیه از ناتو/ دعوت از 100 شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض
او همچنین با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته با ماکرون گفت: دو طرف توافق کرده‌ایم، «با یکدیگر دیدار کرده تا بررسی کنیم آیا امکان به کارگیری رویکرد مشابه درباره این تهدید و توافق هسته‌ای ایران وجود دارد یا خیر.»
 
یعلون: سعودی‌ها مترجم ما هستند
 
موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: این تصادفی نیست که ما می‌شنویم، عادل الجبیر آنچه را ما به زبان عبری می‌گوییم، به زبان عربی می‌گوید.

وی افزود: ما به سادگی ایران را دشمن مشترک خود می‌بینیم. نظام ایران که خواهان محو اسرائیل از روی نقشه است، عربستان را تهدید می‌کند.

پیش از این، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت که تل‌آویو روابط مخفیانه با ریاض داشته است.
 
موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب/ دیدار نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران/ احتمال خروج ترکیه از ناتو/ دعوت از 100 شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض
این وزیر صهیونیست تأکید کرد: اسرائیل روابطی سرّی با کشورهای اسلامی و عربی زیادی داشته است.
وی افزود: ما مشکلی نداریم که روابط خود با این کشورها را مخفی کنیم و اگر طرف مقابل ما می‌خواهد این روابط را مخفی کند، ما به تصمیم آن احترام می‌گذاریم.

هفته گذشته نیز گادی ایزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه آنلاین عربی (ایلاف) گفته بود، اسرائیل آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات جاسوسی با عربستان سعودی است. وی تأکید کرده بود، تل‌آویو و ریاض منافع مشترکی در رویارویی با ایران دارند.
 
دعوت از صد شخصیت اقتصادی عراق برای سفر به ریاض

روزنامه الریاض به نقل از یک دیپلمات سعوی در سفارت عربستان در بغداد نوشته است که از صد شخصیت عراقی از سرمایه داران و متخصصان امور مالی، از جمله رئیس بانک مرکزی، رئیس کمیته نظارت مالی و همچنین وزیر ورزش و جوانان عراقی برای سفر به ریاض دعوت کرده است.
 
این دیپلمات سعودی، هدف از فراخوان این شخصیت های عراقی به ریاض را گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه اقتصادی، مالی و سرمایه گذاری بین دو کشور ذکر کرده است.
 
این دیپلمات سعودی در خصوص پذیرش این دعوتنامه ها از سوی شخصیت های عراقی دعوت شده، سکوت کرده است.
 
برخی رسانه های عراقی به تازگی خبر دادند که دولت عراق اخیرا از پذیرش محمد بن سلمان ولی عهد عربستان که قرار بود، اوایل ماه نوامبر جاری به بغداد بیاید، به دلیل اوضاع سیاسی بی ثبات منطقه و عدم تمایل عراق به قرار گرفتن در صف سعودی ها، خودداری کرده است.
 
عربستان با شصت شرکت و بیش از دویست تن در نمایشگاه بین المللی بغداد که در اواخر مهرماه در پایتخت عراق برگزار شده بود، شرکت کرد؛ اقدامی که از سوی کارشناسان و تحلیگران منطقه به عنوان خیز سعودی ها در عراق تعبیر شد. به باور این افراد با شکست گروه تروریستی داعش در عراق ـ که از سوی سعودی ها حمایت همه جانبه می شد ـ این بار آل سعود در لباس دیگری برای ضربه زدن به مردم عراقی وارد میدان شده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۴
سعودی ها جنگ دلار با اعتقادرا در عراق به راه انداختند !برادران عراقی آیا سکه های زر شما را فریب خواهد داد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
همانطور که فریب دینارهای ابن زیاد رو خوردن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
دوست عزیز شک نکن که اعراب خودشونو به ما ایرانی ها نمیفروشن و با 4 تا زر و سکه ریاض رو به ایران ترجیح میدن البته تا چند سال دیگه چون الان فععلا از ایران خجالت میکشن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
شک نکن! اینها اهالی کوفه اند، اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
اگه به تاریخ جنگهای حضرت علی ، امام حسن و امام . حسین مراجعه کنید جواب سوالتون رو میگیرید.
قطعا با برطرف شدن خطر سقوط، اقتصاد برای عراقی ها اولویت پیدا می کنه
وایستید و ببینید که عراق هم میره تو تیم عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
بهتر هر چه از این عربهای مال دوست کمتر دور و برمان باشد بهتر است مگر در زمان جنگ ایران و عراق ما دوست عربی داشتیم ولی دیدید غیرت ایرانی چه کرد کاش مسئولان این را باور داشته باشند.
الهم العن ال سعود خبیث
گرگزاده گرگ گردد ولو با فرزند آدمی بزرگ گردد
مثل ایران مثل پدری است که باید هر جوری شده با فرزندان ناخلف خودش کژدار مریض مدارا کنه تا خطرشون کمتر متوجه پدر بشه. چه عراق چه سوریه و یا هر کشور مسلمان دیگری که از او حمایت می کنیم یه جورایی مجبوریم و اگه حمایت نکنیم وضع خیلی بدتر می شه حالا اگه خوبه های ما را با بدی جواب بدن مهم نیست.
من ميدونستم!!!!
برادران عراق سکه زر لازم ندارن .
عربستان به عراق توسط عزت الدوری حمله خواهد کرد
به خدا نمیشود از عراقیها اطمینان کرد مطمعن هستم چندماه دیگر توبغل عربستان هستش این عراقیها کسانی هستند که درجنگ تا آخرین فشنگشان شلیک میکردند وجوانها ما راشهید میکردند وقتی فشنگشان تمام شد واسیر میشدند فوری میگفتند ما شیعه هستیم وآه وناله باید از اینها دوری کنیم درست است اگر امثال حاج قاسم سلیمانی نبودند توعراق الان داعش تمام کشور شان گرفته بود
این اعراب بنده پول و ثروت هستند مطمن باشید که ایران رو به سعودی ها میفروشن
کاملا مبرهن است که خیز ال سعود سعود به سمت عراق یک خیز مصنوعی و برای ضربه زدن به دولت شیعه عراق است .
وقتی عربستان حتی برای مقامات رسمی نیز مصونیت قائل نیست، تجار عراقی چطور جرأت میکنند به ریاض سفر کنند؟
امان از فرانسه با لژ نورش
به نظر من شرکت هیئت عراقی در جلسه اتحادیه عرب که دستورالعمل جلسه مربوط به ایران و اتهام عربستان به ایران بود درست نبوده حال ارائه این توضیحات ب معنی هست درسته عراق سیاست بی طرفانه را گرفته اما شرکت در این جلسه به معنی قبول ادعای عربستان علیه ایران است .
اینها امام حسین را به سکه های یزید فروختند. فروختن ایران به دلارهای سعودی که چیزی نیست.
بچه های ما در روزهای گرفتاری عراق کشته شدند وقتی جنگ تمام شد و موقع بهره برداری شد می شوند برادر سعودی ها
عراق کارش با ایران تموم شد. الان هم از تبره می خوره هم از آخور. به همین راحتی.
بنظر بنده عراقیها کاری که با امام علی (ع) وامام حسین (ع) کردنند باما نیز خواهند کرد پس بهتر است از تاریخ عبرت بگیریم.
در خصوص دعوت از سرمایه گزاران عراقی توسط سعودی باید گفت الان زمان آن رسیده که عربستان را آنقدر درگیر منازعات داخلی و خارجی کرد که نتواند فرصت برنامه ریزی فرا سرزمینی داشته باشد , و امکان ایجاد داعش نرم را از او گرفت
هر مقامی بخاطر منافع کشورش هر کاری میکنه
عراق هم مستثنی نیست امروز با ایران فردا با عربستان پس فردا با اسرائیل
به نظر شما هزینه جنگ با داعش در عراق برای ایران چقدر تموم شد؟
و با این هزینه ای که کردیم چقدر نفع خواهیم برد؟
عراق دراختیار مرجعیت معظم نجف حضرت ایت الله العظمی سیستانی دام ظله العالی است. عربستان هرگز جای پایی درعراق نخواهدیافت وفقط اقداماتی مثل انفجار ، ترور علمای شیعه وشخصیت های سیاسی انجام خواهد داد. متاسفانه موضع مرموز و منافقانه برخی جناح ها در این کشور ، فرصت فتنه گری به وهابی ها داده که انشاالله خنثی خواهدشد.
اگر عراق هم بره توی تیم عربستان نمیشه ازش انتقاد کرد. ما که نه کار داریم، نه اقتصاد نه سیستم اداری مناسب و ... بقیه کشورها به چه چیز ما دلشان را خوش کنند؟ نصف فارغ التحصیلان خود ما دارند سعی می کنند از کشور بروند بیرون آنوقت می خواهیم کشورهای دیگر بیاییند اینجا؟
به نظرمن سعودی ها می خواهندعراقی هارامثل حریری گروگان بگیرند.
استفاده از گاو شیری عربستان هنر می خواد؟اگه عراق عرضه داشته باشه میتونه قشنگ بدوشه
خوب عراق هم از دست داعش نجات پیدا کرد دیگه نیازی به ایران نداره و مثل سودان ، بوسنی، ..... دودستی تقدیم عربستان میشه
اگه عراق بره سمت دلار جای تاسف نیست چون،،درگذشته هم به سمت یزیدیان رفتن فقط بخاطر پول،، ما اهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند
ابتدا داعش رو برای نابودی حکومت شیعیان به عراق گسیل دادن، و بعد از اینکه داعش با کمک ایران نابود شد و احتمال دادن عراق به سمت ایران بیاد، حالا با پول میخوان دولت و حکومت عراق رو از ایران دور کنن.
این همان عراقی است که 8سال با ما جنگید ولی ما در هجوم داعش به اوفوق العاده کمک کردیم بماند که در جریان جدایی کردستان عراق چه کردیم.اما طولی نمی کشد که عراق بدامن عربستان می رود.این واین نشان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل