بازدید 16976

بقایی باز هم به دادگاه نرفت

کد خبر: ۷۴۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 21 November 2017
چهارمین جلسه محاکمه حمید بقایی در حالی امروز ۳۰ آبان ماه برگزار شد که وی مانند جلسه قبل در دادگاه کارکنان دولت حاضر نشد و قاضی ختم دادرسی را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، 18 خرداد سال 94 بود که حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، با شکایت دولت یازدهم به دادسرا احضار و بازداشت و نهایتاً شش ماه بعد یعنی در تاریخ 28 دی 94، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شد.

بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضاییه در یکی از جلسات نشست‌ خبری هفتگی خود اعلام کرده، تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی، اختلاس و برخی موارد مالی از جمله اتهامات بقایی در این پرونده است.

بقایی شش ماه پس از آزادی از زندان، به خاطر بی توجهی به احضاریه‌های مکرر دادسرا، خرداد ماه امسال بار دیگر بازداشت و چند روز بعد با تودیع وثیقه 20 میلیاردی از زندان شد. او پس از آزادی از زندان، ادعاهایی را در مورد وضعیت برخی زندانیان مطرح کرد؛ ادعاهایی که بنابر اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دروغ بوده و نهایتاً منجر به تشکیل پرونده جدید برای بقایی شد.

نخستین جلسه محاکمه بقایی، 25 مهر ماه در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد و دادگاه، 30 مهر ماه را برای برگزاری جلسه دوم تعیین کرد. بقایی در جلسه دوم نیز حضور یافت که پایان آن با حاشیه‌هایی همراه بود.

بقایی در جلسه سوم، 24 آبان ماه تعیین شده بود اما او بجای حضور در دادگاه به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری رفت.

امروز 30 آبان ماه، در حالی جلسه چهارم محاکمه بقایی در شعبه 1057 آغاز شد که وی بار دیگر در دادگاه حضور نیافت و نهایتاً قاضی حیدری پایان جلسات محاکمه را اعلام کرد.

قرار است دادگاه پس از وصول پاسخ استعلام‌های انجام شده از مراجع مربوطه، حکم این پرونده را صادر کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر