بازدید 3667

بررسی طرح مدیریت جامع شهری

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از بررسی طرح مدیریت جامع شهری در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ۴۰ هزار مسکن مهر بدون تقاضا در کشور وجود دارد که در صورت همکاری کمیته امداد و وزارت راه و شهرسازی می تواند در اختیار مددجویان قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۴۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 21 November 2017
اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار جلسه امروز (سه شنبه، 30 آبان ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش عملکرد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به نمایندگان، گفت: اجباری شدن بیمه اجتماعی، جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و غیره از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده توسط فتاح بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از مجموع 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده برای وام قرض الحسنه تاکنون 30 درصد محقق شده است، اظهار کرد: هم اکنون 40 هزار مسکن مهر بدون تقاضا در کشور وجود دارد لذا کمیته امداد به وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده که می تواند طی یک سال آینده با تکمیل شدن این خانه ها، آنها را در اختیار مددجویان قرار دهد. در این راستا نیز اگر نیاز به کمک قانونی باشد، نمایندگان آمادگی همکاری با کمیته امداد را دارند.

وی ادامه داد: 2 هزار واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده غرب کشور به طور صددرصد تخریب شده که مقرر شده با همکاری سپاه پاسداران این واحدهای مسکونی مجدد ساخته شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی طرح مدیریت جامع شهری از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه امروز بود، تصریح کرد: طرح مدیریت جامع شهری از سال 92 تاکنون توسط نمایندگان بررسی و تدوین شده است؛ در این راستا 18 کشور دنیا در مورد موضوع مذکور مورد مطالعه قرار گرفته است.

سلیمی با اشاره به اینکه دولت باید در این خصوص لایحه ارائه می کرد که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: بنابراین مقرر شد هفته آینده کلیات طرح در کمیسیون به رای گذاشته شود؛ البته اگر دولت در مدت بررسی طرح در مجلس لایحه ارائه کند، اولویت با لایحه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دعوت از وزیر کشور به ‌منظور تبادل‌نظر درخصوص اولویت‌های برنامه‌های آن وزارتخانه به‌ویژه در حوزه امنیت، تقسیمات کشوری و آمایش سرزمینی و تکالیف قانونی محول در قانون بودجه سال 1396 نیز از دیگر دستورکارهای جلسه بود، خاطرنشان کرد: رحمانی فضلی نیز در این نشست بر لزوم توجه به مدیریت بحران  و غیره تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان