بازدید 35662

گزارش سازمان ملل از میزان خسارت وارد آمده به سرپل ذهاب +تصویر ماهواره‌ای

در حالی که هنوز زلزله‌زدگان غرب کشورمان با برخی مشکلات ابتدایی دست به گریبانند، سازمان ملل گزارش هایی در این خصوص تهیه و منتشر می‌کند که می‌توان با مراجعه به آنها تصویر بهتری از واقعه روی‌داده و ابعاد آن به دست آورد.
کد خبر: ۷۴۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 21 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيم
در حالی که هنوز زلزله‌زدگان غرب کشورمان با برخی مشکلات ابتدایی دست به گریبانند، سازمان ملل گزارش هایی در این خصوص تهیه و منتشر می‌کند که می‌توان با مراجعه به آنها تصویر بهتری از واقعه روی‌داده و ابعاد آن به دست آورد.

به گزارش «تابناک»، از جمله این گزارش ها، گزارشی‌ست که چند روز پیش توسط موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد (unitar) منتشر شد و حکایت از آن داشت که در محدوده وقوع زلزله در غرب کشورمان و شرق عراق، جمعیتی حدود 4 میلیون و 700 هزار نفر ساکن هستند که این زلزله و امثال آن توانسته یا خواهد توانست بر زندگی ایشان تاثیر بگذارد.
 
گزارش سازمان ملل از میزان خسارت وارد آمده به سرپل ذهاب +تصویر ماهواره‌ای 
 
جمعیت بزرگی که اهالی سرپل ذهاب تنها کسری از آن را شامل می‌شدند و در این زلزله، خسارات سنگینی متوجه ایشان شد. خسارت‌هایی که در گزارش اخیر موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفته و نقشه‌ای تهیه و به آن منظم شده که بر اساس آن بهتر می‌توان فهمید زلزله "ازگله" چه بر سر شهر سرپل ذهاب آورده است:

این نقشه میزان خسارت‌های وارده به ساختمان‌ها و سازه‌های شهر سر پل ذهاب را نشان می‌دهد که بر اساس مقایسه تصاویر تهیه شده توسط ماهواره‌  Pleiadesدر تاریخ های 24 جولای و 16 نوامبر سال 2017 به دست آمده است.
 
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

بر مبنای این بررسی، از حدود 9700 سازه بررسی شده در تصاویر ماهواره‌ای، تقریبا 683 سازه آسیب دیده است که این آسیب ها در محدوده مسکن مهر و محله‌های پیرامون اداره پست شهر بیشتر بوده است. این گزارش می‌افزاید که تقریبا در 7 درصد سازه‌های آسیب دیدهِ بررسی شده، تخریب کامل رخ داده است.

از جمله نکات جالب توجه دیگر در این گزارش، مشخص کردن محدوده های آسیب دیده سرپل ذهاب بر اساس خسارت های وارد آمده به سازه هاست که با طیف رنگی زرد تا بنفش (زرد: خسارت کمتر و بنفش: خسارت بیشتر) مشخص شده و بر اساس آن، قسمت عمده بافت شهری سرپل ذهاب بر اثر زلزله دچار خسارت شده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که هنوز هیچ گزارش یا ارزیابی خاصی توسط نهادهای مسئول در کشورمان در خصوص میزان خسارت های زلزله اخیر تهیه و منتشر نشده و حتی وعده تهیه و ارائه گزارش هایی از این دست نیز ارائه نشده است؛ درست مثل زلزله های بزرگی که پیشتر در کشورمان رقم خورده و به رغم سپری شدن سالها از وقوعشان، گزارش جامع و کاملی در خصوص میزان خساراتی که به دنبال داشتند در اختیار عموم قرار نگرفته است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
شما چه فکرهایی میکنید، تهیه گزارش؟ ارزیابی خاص؟ نهادهای مسول؟ حرفها میزنید.
نماینده مجلس که از نزدیک آنجا را دیده است می گوید:
کل شهر منازلش قابل سکونت نیست، مسکن مهر یا شخصی ساز.
البته شما ساز خود را باید بزنید، تا نان خود را بخورید.
همان چیزی که دولت قبل از شما دریغ کرده است.
موارد بالا با همکاری سازمان فضایی کشور انجام شده است. سری به بخش سنجش از دور سایت سازمان فضایی ایران بزنید.
اول متاسفم كه كشور خودمون هنوز نتونسته تصوير ماهواره اي از منطقه ارائه كنه و ببينه كجاها بيشتر آسيب ديده و بيشتر نياز به كمك دارند. دوما اين تصوير نشون ميده در يك شهر قسمتهايي كه اصولي ساخته نشدند بيشتر خسارت ديدند. وبايد از اين پس نظارت بيشتري بر ساخت و سازها در همه شهرها باشه و البته با متخلفان هم برخورد جدي بشه.
رنگ آبی بیشترین صدمه رو دیده و نقاط قرمز به معنای ساختمان های آسیب دیده هست.
قابل توجه دوستان منتقد دولت
ببخشین نمیشه شما ز یک طرف جغرافیا را تضعیف کنین و بعد از طرف دیگه انتظار نقشه داشته باشین. اگر ژئومورفولوژی ما دیده میشد، الان مدیریت بحران ما قوی بود چون تمام پهنه های حساس را شناسایی می کردند، اگر جغرافیای روستایی و شهری ما حمایت می شد، با یک زلزله اینطور همه زیرساخت ها نابود نمیشد.
اگر امکان دارد زنان کودکان پیرمردها وبیماران در صورت تمایل خود آنها به مکانهای مناسب در شهرهای بزرگ برخوردار از امکانات بصورت موقت تا پایان زمستان منتقل شوند چرااز شهری مثل مشهد که امکاناتی برای پذاریی 500 هزار زائر دارد استفاده نمی شود.
یه ایرانی از ایران مهاجرت میکنه بهش میگن خائن. میره تحصیل میکنه تو موسسات تحقیقاتی مشغول به کار میشه بعد این جور موقع ها کمک جمع میکنه میفرسته و یا اینجوری کمک میکنه. نقشه ای که مسئولان و موسسات ایرانی تا ابدالدهر نمیتونن در بیارن به این راحتی در اختیارمون قرار میدن.
بعد میگیم چرا اونا پیشرفت می کنن و ما عقبگرد می کنیم!!!!
مسولان کم کم وارد فاز فراموشی میشوند تا زلزله بعدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
تا دوباره غافلگير بشن!!!!
اون وقت به آقای جهانگیری ایراد میگیرن که چرا در مورد مسکن مهر حرف زدی،به خدا ای کاش این جناح بازی ها رو روزی کنار بزاریم، به امید آن روز
نکنه اینا هم با مسکن مهر برخورد سیاسی کردن!!!!!! که گفتن تلفاتش زیاد بوده؟؟؟؟؟
اما مسکن مهر کارمندی که در شمال غربی نقشه هست که اصلا آسیبی ندیده که
مسکن مهر کارمندان آسیب ندیده!
مسکن مهر شیرودی خیلی آسیب دیده!
شهرک نیروی انتظامی آسیب ندیده!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار