بازدید 3296
اقتصاد در گذر زمان

از اعتراض دولت روسیه به اعطای امتیاز نفت شمال به شرکت آمریکایی تا زدن کلنگ ساخت سد عظیم ۱۵ خرداد قم

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 22 November 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

1 آذر 1300، دولت روسيه به تصويب لايحه اعطاي امتياز نفت شمال به كمپاني آمريكايي «استاندارداويل» اعتراض كرد. اين طرح ديروز در مجلس شوراي ملي تصويب شد.

1 آذر 1334، قرارداد بازرگانی پایاپای بین ایران و فرانسه منعقد شد. به موجب این قرارداد طرفین در هر سال هشتصد و سی میلیون فرانک کالا به کشورهای یکدیگر صادر خواهند کرد.

1 آذر 1338، بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران سیصد و نود میلیون ریال از بانک بین ‌المللی ترمیم و توسعه وام گرفت.

1 آذر 1339، يك مقام آمريكائي در مصاحبه با روزنامه اطلاعات اعلام كرد از نظر ميزان كمك هاي دريافتي از امريكا در خاورميانه، تركيه رتبه اول و ايران رتبه دوم را دارند.

1 آذر 1344، دولت ايران صدور نفت به زيمباوه را به دنبال قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متوقف كرد.

1 آذر 1365، کلنگ ساخت سد عظیم 15 خرداد قم با حضور وزیران نیرو و جهاد سازندگی توسط آیت الله شیخ حسن صانعی نماینده امام در بنیاد 15 خرداد به زمین زده شد.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار