بازدید 4225

تعطیلات رسمی کشور باید به طور کلی بررسی شود

نمایندگان موافق و مخالف طرح یک فوریت تعطیلات رسمی نظرات خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تشریح کردند.
کد خبر: ۷۴۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 22 November 2017
علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، یکم آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح یک فوریت اصلاح تعطیلات رسمی گفت: تعطیلات رسمی کشور را  نباید  در راستای یک بند  و یک روز بررسی کنیم بلکه  باید تعطیلات رسمی کشور به طور کلی بررسی شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده بررسی طرح مذکور فوریت ندارد البته در  محتوا  این طرح ممکن است بنده برای  بخشی از فعالیت های وسیع تری که در بهره برداری و کارایی کارکنان در طول سال می انجامد ،موافق باشم.

وی با بیان اینکه تعطیلات مناسبتی در ایران چرخشی است، ادامه داد: تقویم ما براساس هجری و شمسی است اما تعطیلات ما بر مبنای هجری و قمری است.

همچنین در راستای بررسی طرح یک فوریت اصلاح تعطیلات رسمی نصرالله پژمان فر به عنوان نماینده موافق طرح مذکور خاطرنشان کرد: بنده در ابتدا وظیفه می دانم این فتح الفتوح بسیار ارزشمند را به برکت هدایت ها و رهبری های مقام معظم رهبری و استقامت و پایداری تمامی ملل اسلامی در این مسیر صورت گرفت، تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با فوریت این مسئله و آن طوری که برادر بزرگوارمان آقای دکتر مطهری مطرح کردند بنا به این بود که این طرح دو فوریتی مطرح شود و  به دلیل اینکه مقداری از  زمانش طرح مذکور گذشت ما این طرح را به صورت یک فوریتی مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه بنده لازم می بینم تاریخچه مختصری در ارتباط با این موضوع را بیان کنم، ادامه داد: همانطور که دوستان مستحضر هستند در مجلس نهم در وسط احکام دائمی یک موضوعی مطرح شدکه بدون آنکه موافق و مخالف در ارتباط با این موضوع صحبت کنند، این موضوع در صحن علنی مجلس رأی گیری شد.

پژمانفر افزود: در همان جلسه جناب آقای دکتر توکلی اخطار دادند اما متاسفانه رئیس جلسه اخطار را وارد ندانستند و اجازه طرح موضوع را ندادند و موضوع به شورای نگهبان انتقال پیدا کرد و شورای نگهبان به دلیل بار مالی که این طرح داشت دو بار این طرح را رد کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت با پیگیری هایی که الان شاید مصلحت نباشد عرض کنم، جناب آقای روحانی مکاتبه کردند و پذیرفتند که ما بار مالی این کار را می پذیریم و این واقعا جای تعجب داشت زیرا بالاخره ما در وضعیت اقتصاد مقاومتی هستیم و مشکلات کشور در عرصه اقتصاد بالاست ودرنهایت تعطیلات به ضرر کشور است و پذیرش یک تعطیلی واقعا بدون اینکه محاسبه شود چقدر ضرر و زیان به کشور وارد می کند  بنابریان این  موضوع مسئله قابل تاملی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان