بازدید 11962
۴
چگونه مجموعه‌های تبلیغاتی از شما آیکون می‌سازند؟

پول بدهید، «برند شخصی» داشته باشید و چهره محبوب ایرانی شوید!

در این زمینه می‌توان به یکی از فوتبالیست‌های جوان ایرانی اشاره کرد که از طریق همین بسته‌های تبلیغاتی مطرح شد و سپس در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نیز درباره امور خیریه‌ای که انجام داده، گفت و گو شد و همین گفت و گو نیز انعکاس بسیار وسیعی داشت. این مدل مورد توجه دیگر چهره‌ها نیز قرار گرفته اما با توجه به هزینه بسیار بالا، کمتر چهره‌ای به سراغش رفته است.
کد خبر: ۷۴۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 22 November 2017
پول بدهید، «برند شخصی» داشته باشید و چهره محبوب ایرانی شوید!
در دورانی که به واسطه تحول در فضای اطلاع رسانی، یک شبه می‌توان به چهره مشهوری تبدیل شد، شرکت‌های تبلیغاتی با تکیه بر بسترهای مختلف، امکان افزایش شهرت و محبوب توامان هر شخصی را فراهم کرده‌اند و به سرعت سفارش دهنده را به یک چهره محبوب ایران تبدیل می‌کنند؛ بسته‌ای که البته در مقابل هر مشتری قرار نمی‌گیرید و به همین دلیل تاکنون رسانه‌ای نشده بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ با توسعه سریع شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترهای اینترنتی نظیر پیام‌رسان‌ها، کسب شهرت ولو به شیوه‌های غیرمرسوم و رفتارهای عجیب تسهیل شده و رسانه‌های رسمی نیز مرجعیت خود را در جهت دهی به افکارعمومی برای معرفی چهره‌های دارای وزن و ارزش تمرکز، تا حدود قابل توجهی از دست داده‌اند.
 
در این شرایط ظهور اشخاصی که بدون حتی یک دستاورد درخشان، ده‌ها یا صدها هزار فالوئر در شبکه‌های اجتماعی دارند، اصلاً عجیب نیست؛ اشخاصی که از قضا درآمدهای قابل توجهی نیز از این طریق کسب می‌کنند. همین تغییر فضا باعث شده تا برخی غول‌های تبلیغاتی داخلی، در پی طراحی بسته‌های تبلیغاتی برای عرضه به مشتریان‌شان باشند و شهرت و محبوبیت را با طراحی این شرکت‌های تبلیغاتی بتوان به دست آورد.
 
این شرکت‌ها برای متقاضی بسترهای لازم برای جذب مخاطب را فراهم می‌کنند و سپس از طریق عواملی که به خدمت گرفته‌اند، مشتری را مطرح می‌کنند. به عنوان نمونه، یک شخص عادی را در یک موقعیت غیرعادی یا فوق العاده قرار می‌دهند و سپس بستر لازم را فراهم می‌کنند تا این رفتار فوق العاده آن شخص در شبکه‌های مجازی و برخی وب‌سایت‌های خبری و تعدادی از روزنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
پول بدهید، «برند شخصی» داشته باشید و چهره محبوب ایرانی شوید! 
با موج ایجاد شده، عملاً رادیو و تلویزیون نیز مجبورند به آنچه موج تازه در فضای مجازی است و سلبریتی روز توجه کنند و بدین ترتیب یک شخص عادی از هیچ به یک چهره مشهور تبدیل می‌شود. این مدل تبلیغاتی، یادآور فیلم «تقدیم به رم با عشق / To Rome with Love» به کارگردانی و کاراکتر روبرتو بنینی در این فیلم است که به یک باره بدون اینکه اقدام خاصی انجام داده باشد، به عنوان یک سلبریتی مورد توجه قرار گرفت و البته به همان سرعت نیز این توجه فروکش کرد.
 
این خدمات که با عنوان «برند شخصی» مصطلح است، برای چهره‌های مشهور و نسبتاً مشهور نیز به شیو‌ه‌های دیگری ارائه می‌شود. در این شیوه، برای بازیگر، فوتبالیست و...، بسترهایی نظیر پیگیری امور خیریه، بازی در جمع کودکان فقیر یا بیمار، نواختن ساز در جمع کودکان معلول یا از کارافتادگان و کمک به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی طراحی می‌شود.
 
سپس از این مشارکت‌های اجتماعی تصویر و فیلم طراحی می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌شود. همزمان، ایجینت همکار با این مجموعه‌های تبلیغاتی، با اشتراک گذاری این ویدیوها به تحسین می‌پردازند، در رسانه‌های رسمیِ همکار از آن حرکت‌ها تقدیر می‌شود و در نهایت به یک باره یک چهره بابت خدماتش آنچنان در فضای افکار عمومی مطرح و برجسته می‌شود که ممکن است حتی از برنامه‌ای چون خندوانه سر درآورد!
 
در این زمینه می‌توان به یکی از فوتبالیست‌های جوان ایرانی اشاره کرد که از طریق همین بسته‌های تبلیغاتی مطرح شد و سپس در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نیز درباره امور خیریه‌ای که انجام داده، گفت و گو شد و همین گفت و گو نیز انعکاس بسیار وسیعی داشت. این مدل مورد توجه دیگر چهره‌ها نیز قرار گرفته اما با توجه به هزینه بسیار بالا، کمتر چهره‌ای به سراغش رفته است.
 
با توجه به شکل گیری چنین مجموعه‌هایی، اساساً قضاوت درباره اینکه برجسته شدن اشخاص عادی در فضای مجازی یا موج آفرینی برای حرکت مثبت چهره‌ها تا چه میزان محصول یک فرآیند طبیعی است، بسیار دشوار خواهد بود و به نظر می‌رسد در آینده با سوءظن بیشتری به این نوع موج آفرینی‌ها درباره چهره‌ها توجه شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
هزار تا مشكل بيكاري هست.حالا ٤ تا جوون از طريق تبليغات اينستا و تلگرام پول در بيارن چه ايرادي داره؟پول تو اينترنت ريخته متاسفانه چون ايران رابطه تجاري بين المللي نداره ماها از كلي از اين منابع بي نصيبيم(مثل يو تيوب و ماي اسپيس)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
پول تولید نمیشه! از جیب مردم میره!
سلام
گزارش جالبی بود. بله واقعا این مسئله است که در واقع نوعی ریاکاری در آن دیده می شود. مشهور شدن به عنوان آدم خیرخواه و نوع دوست. در صورتیکه خیلی ها بدون سر و صدا کارهای خیرخواهانه ای می کنند که عمق زیاتری هم دارد. متاسفانه امروزه گاه حتی در نذری دادن ها هم چشم و هم چشمی و نوعی پز دادن دیده می شود. واقعیت اینست که در آن دنیا معلوم می شود کدام یک از این کارها واقعا به درد اخرت می خورده است.
این نوع تبلیعات زمینه ساز موارد بسیار نامناسبی مانند ریاکاری خواهد بود بچه ها یاد میگیرند که لازم نیست کار مفیدی انجام بدهند فقط کافی است بروی این چریان شو ساز سوار شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر