بازدید 3227
۱
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

نابودی داعش خطر بزرگی را از کل جهان برطرف کرد

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه با نابودی داعش نه‌تنها از کشورهای منطقه بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف شد، گفت: این قوم تبهکار و وحشی هیچ حد و مرزی را به رسمیت نمی‌شناختند اگر دنیا قدردان باشد سزاوار است از سوی سازمان ملل از سردار سلیمانی و همرزمانش تشکر شود.
کد خبر: ۷۴۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 22 November 2017
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه با نابودی داعش نه‌تنها از کشورهای منطقه بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف شد، گفت: این قوم تبهکار و وحشی هیچ حد و مرزی را به رسمیت نمی‌شناختند اگر دنیا قدردان باشد سزاوار است از سوی سازمان ملل از سردار سلیمانی و همرزمانش تشکر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: دنیا تجارتخانه اولیای خدا و نمازگاه ملائکه و فرشتگان است؛ سرمایه عمر و نیروهای انسانی در این بازار آورده شده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرت سرای جاویدان و جایگاه ابدی با نعمت‌ها و قرب الهی است، پایه‌های ایمان به معاد لرزان است که سبب می‌شود انسان تن به معامله‌های پرزیان می‌دهد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: دریافت رشوه، دستیابی به پول حرام از طریق فروختن اجناس تقلبی و فروش داروی تقلبی از جمله معاملات نادرست است؛ این‌گونه افراد آخرت را باور نکردند اگر باور کرده باشند این چنین نخواهند کرد.

وی با اشاره به کسانی که آخرت خود را به دنیای دیگری می‌فروشند، گفت: این افراد تعصب‌های خشک، ارادت نادرست و پیروی کورکورانه از اشخاص دارند و این افراد از همه مردم بیشتر پشیمان می‌شوند در برابر آنها باید دانست نقدترین نقدها وعده‌های خدا در قیامت است، چراکه دنیا نسیه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به انتشار خبر مسرت‌بخش نابودی قدرت داعش و در هم شکستن ستون فقرات این گروه همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول گفت: گروه جنایتکاری که در طول تاریخ به قساوت، بی‌رحمی و درندگی آنها کسی را سراغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: خدا را باید شکرگزار بود و برای این نعمت و پیروزی بزرگ سپاس گفت که ما را از چنگال این جمعیت خطرناک رهایی بخشید و آن را نتیجه اتحاد و همدلی همه کشورهای منطقه و مجاهدت‌های جوانان مجاهد عراق، سوریه و کشورهای منطقه می‌دانیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: راهنمایی‌های پرارزش رهبر معظم انقلاب و رشادت سردار شجاع اسلام حاج قاسم سلیمانی و حمایت‌های مراجع نجف فراموش‌نشدنی است.

وی با بیان اینکه با نابودی این گروه نه‌تنها خطری از کشورهای منطقه دفع شد بلکه خطر بزرگی از کل جهان برطرف شد گفت: این قوم تبهکار و وحشی هیچ حد و مرزی را به رسمیت نمی‌شناختند اگر دنیا قدردان باشد سزاوار است  از سوی سازمان ملل از این سردار شجاع و هم‌رزمانش تشکر شود و متولیان بهترین جایزه صلح را به این سردار رشید بدهند که آتش جنگ در منطقه به وسیله او و هم‌رزمانش خاموش شد و دنیا از یک کابوس وحشتناک رهایی پیدا کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: این پیروزی ارزان تمام نشد؛ هزاران جوان شجاع از کشورهای مختلف منطقه جان داده و شهید شدند و شهرهای زیادی ویران شد که آباد کردن آنها به آسانی ممکن نیست و اموال زیادی بر باد رفتند.

وی تصریح کرد: دنیا می‌داند مؤثرترین مبارزه با تروریست‌های داعش را رزمندگان منطقه، حشد‌الشعبی و حزب‌الله لبنان داشتند همه با اسناد معتبر می‌دانند که بنیان‌گذار داعش آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و حامی مالی و فکری آنها رژیم آل سعود است البته راه به جایی نبردند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: با این همه نشانه‌های آشکار دولتمردان آمریکا با بی‌شرمی و وقاحت ما را حامی تروریست می‌دانند این نهایت بی‌شرمی و وقاحت است در حالی که می‌دانند اگر این جان‌فشانی‌ها نبود شعله این آتش دامن آنها را نیز می‌گرفت.

وی با بیان اینکه نباید تصور کرد توطئه‌های استکبار و دشمنان ایران، عراق و سوریه به این بخش ختم می‌شود، گفت: نباید با خیال آسوده به کارهای روزانه خود ادامه دهیم و مسئله بی‌سابقه درباره نخست وزیر لبنان و محاصره یمن و نبود غذا و دارو نشان می‌دهد حامیان توطئه درصدد هستند به اشکال دیگر کار خود را ادامه دهند؛ بنابراین باید هوشیارتر باشیم و بدانیم پیروزی و یاری خداوند در انتظار مجاهدان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
البته آنها در دورهء نقاهت انتقان هستند و زخم خورده
باید بهوش بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل