بازدید 4996
گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

بیشترین رشد هفتگی شاخص بورس در پاییز چگونه رقم خورد؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به بیست و چهارم آبان ماه از کانال ۸۸ هزار واحدی عبور کرده بود، در هفته گذشته توانست بیشترین رشد هفتگی را در پاییز ثبت کند و در نهایت تنها ۱۶۱ واحد تا فتح قله تاریخی ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد فاصله داشته باشد.
کد خبر: ۷۴۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵ 25 November 2017
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به بیست و چهارم آبان ماه از کانال ۸۸ هزار واحدی عبور کرده بود، در هفته گذشته توانست بیشترین رشد هفتگی را در پاییز ثبت کند و در نهایت تنها ۱۶۱ واحد تا فتح قله تاریخی ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد فاصله داشته باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار سرمایه تهران در هفته منتهی به اول آذرماه، توانست با حمایت نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، چهارمین کانال شکنی پاییزی را ثبت کند. شاخص کل بورس در حالی معاملات هفته‌ گذشته را با رشد ۵/ ۱ درصدی به پایان برد که سهامداران در تمامی روزهای این هفته شاهد خریدهای قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی بازار بودند. بر این اساس طی هفته گذشته بیش از ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهام حقیقی‌ها منتقل شد. در چهارمین روز هفته، شاخص کل بورس با رشد ۵۱۳ واحدی (۶/ ۰ درصدی) توانست بازدهی ماهانه ۶۵/ ۲ درصدی را رقم بزند. 


روز شنبه رشد تقاضا در نمادهای پالایشی، عامل حمایت از شاخص بود. در روز دوشنبه پس از یک روز استراحت، سهامداران به دنبال افزایش تقاضا در نمادهای پالایشی از سوی معامله‌گران حقیقی شاهد افزایش قیمت این نمادها بودند؛ به‌طوری که این نمادها بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند. در این روز، شاهد بیشترین تاثیر مثبت در رشد شاخص از سوی نماد معاملاتی فولاد بودیم. تاثیری که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه داشت تا در نهایت شاخص کل به کانال جدید راه پیدا کند. به نقل از دنیای اقتصاد، در صورت عدم وقوع رخداد غیرمنتظره در هفته‌های آینده بازدهی متوسط بازار سهام برای نخستین بار پس از چهار سال پا به محدوده مثبت می‌گذارد. در همین حال، افزایش ارزش روزانه معاملات خرد در بازار سرمایه به محدوده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بارقه امید برای امکان تداوم این رونق پس از رکوردشکنی شاخص را فراهم کرده است. در بین عوامل موثر بر وضعیت بازار نیز قیمت‌های جهانی از ثبات خوبی بهره برده‌اند و قیمت‌های ارز با شیب ملایمی در حال افزایش است. به این ترتیب می‌توان گفت موج صعودی کنونی در بازار سهام از پشتوانه بنیادی نیز برخوردار است. با وجود آنکه موج رونق ملایم در بازار سهام از ابتدای سال با افت و خیزهایی همراه بوده اما در شرایط کنونی با نزدیک شدن رقم شاخص کل به قله تاریخی، جنب و جوش معامله‌گران بیشتر شده و همزمان، امیدواری‌ها به تداوم موج صعودی هم بیشتر از قبل شده است. شکست قله تاریخی نیز از جنبه نمادین برای بازار سرمایه مهم است و می‌تواند با جلب نگاه‌ها به سمت بورس، زمینه‌ساز تداوم و حتی تشدید رونق بازار شود.

بیشترین رشد هفتگی شاخص بورس در پاییز چگونه رقم خورد؟


در ادامه نگاهی آماری به فراز و فرود شاخص های منتخب بازار سرمایه در هفته گذشته داریم:

شنبه؛ رشد ۱۹۶ واحدی شاخص کل بورس با حمایت پالایشی‌ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه بیست و هفتم آبان‌ماه 96 با افزایش 196 واحدی معادل 0.22 درصد به رقم 88 هزار و 202 واحد رسید. تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 62 واحدی به رقم 28 هزار و 278 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 5 واحدی، عدد 17 هزار و 552 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3 واحدی به رقم 13 هزار و 248 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.20 درصد، 191 واحد افزایش را رقم زد به سطح 94 هزار و 980 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 229 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 795 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 58 کاهش واحد معادل 0.03 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 359 واحد را به نمایش گذاشت. نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران و نماد شبریز متعلق به پالايش نفت تبريز بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

دوشنبه؛ تقویت ۵۸ واحدی شاخص کل بورس با حمایت فولاد و سه پالایشی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه بیست و نهم آبان‌ماه 96 با افزایش 58 واحدی معادل 0.07 درصد به رقم 88 هزار و 261 واحد رسید. تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 18 واحدی به رقم 28 هزار و 297 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 16 واحدی، عدد 17 هزار و 536 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 12 واحدی به رقم 13 هزار و 233 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.08 درصد، 80 واحد افزایش را رقم زد به سطح 95 هزار و 61 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 125 واحد افزایش به رقم 61 هزار و 920 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 315 کاهش واحد معادل 0.16 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 44 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد مبارکه، پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

سه شنبه؛ جهش ۵۱۳ واحدی شاخص برای فتح کانال ۸۹ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه 30 آبان‌ماه 96 با افزایش 513 واحدی معادل 0.58 درصد به رقم 88 هزار و 774 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 164 واحدی به رقم 28 هزار و 462 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 1.4 واحدی، عدد 17 هزار و 535 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1.1 واحدی به رقم 13 هزار و 232 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.58 درصد، 552 واحد افزایش را رقم زد به سطح 95 هزار و 613 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 87 واحد افزایش به رقم 62 هزار و 475 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 87 افزایش واحد معادل 0.05 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 129 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان)، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس)، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 57 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 54 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 46 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز)، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) و نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

چهارشنبه؛ بورس آذرماه را با کانال شکنی آغاز کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه اول آذرماه 96 با افزایش 564 واحدی معادل 0.64 درصد به رقم 89 هزار و 339 واحد رسید. تالار شیشه ای در آخرین روز کاری هفته شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 180 واحدی به رقم 28 هزار و 642 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 27 واحدی، عدد 17 هزار و 562 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 21 واحدی به رقم 13 هزار و 250 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.81 درصد، 776 واحد افزایش را رقم زد به سطح 96 هزار و 389 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 584 واحد افزایش به رقم 63 هزار و 60 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 231 واحد افزایش معادل 0.12 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 360 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌)، نماد فخوز (فولاد خوزستان)، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان)، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌)، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان)، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) و نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان