بازدید 8283
وزیر راه علت تلفات جاده ای را تسخیص داد؛

بنزین ارزان علت تلفات جاده ای است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا زمانی که قیمت سوخت در ایران ارزان باشد، حمل و نقل شخصی به عمومی منتقل نشده و جاده ها ایمن نخواهد شد.
کد خبر: ۷۵۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 25 November 2017

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا زمانی که قیمت سوخت در ایران ارزان باشد، حمل و نقل شخصی به عمومی منتقل نشده و جاده ها ایمن نخواهد شد.

به گزارش مهر, عباس آخوندی در همایش بررسی ایمنی راه ها در مجمع جهانی راه (پیارک) با بیان اینکه در موقعیت سختی قرار داریم و تعداد زیادی از هموطنان ما در فاجعه زلزله اخیر، مصیبت زده هستند و جان و روان مردم ایران متوجه آنهاست، گفت: موضوع ایمنی راه ها یک بحث جهانی است و در تمام دنیا مطرح است. سالانه در دنیا ۱.۳ میلیون نفر کشته و بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر در سال در اثر سوانح رانندگی مجروح می شوند که رقم کوچکی نیست و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم. به همین دلیل است که سازمان ملل ۱۰ سال آتی را دهه اقدام نام نهاده است.

وی افزود: در کشور ما در زمان مناسبی که موضوع کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای توجه شد و نقشه راه افزایش ایمنی راه ها در کمیسیون ایمنی راه ها به تصویب رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این نقشه راه در ۵ محور راهبردی شامل جاده ایمن، خودرو ایمن، اعمال قانون، اقدامات ایمنی و راهداری ایمن را شامل می شود که این ۵ راهبرد اساسی در سیاست های عملیاتی شامل ۸۰۰ اقدام عملی تنظیم و تدوین شده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه در هر یک از این ۵ محور راهبردی ایمنی راه ها باید به صورت ساختاری ورود کرد، اظهار داشت: اگر در ساختارهای حمل و نقل جاده ای ایران تجدیدنظر نکنیم موفقیت ما در ایمنی راه ها محدود خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدیریت سنتی جاده ها به شیوه ای که در سالهای ابتدای انقلاب و زمانی که تنها ۵۰ هزار کیلومتر جاده و دو میلیون دستگاه خودرو داشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار کیلومتر و بیش از ۲۰ میلیون خودرو داریم که باید با تغییر مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند، سطح ایمنی جاده ها را ارتقاء بخشیم.

وی مدیریت هوشمند جاده را شامل همه اقدامات اعم از مدیریت سیستم، نصب تجهیزات، نصب دوربین، سامانه MIM، سامانه های یکپارچه امدادی و غیره دانست و گفت: دستیابی به این اقدامات، فرآیندهای بزرگتری همچون ارتقای دانش فنی کاربران سامانه ها، سرمایه گذاری کلان ریالی، آموزش کادر و سطح هماهنگی ها می شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به افزوده شدن سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو به مجموعه خودروهای فعال در کشور یادآور شد: در بحث ایمنی راه ها علاوه بر اقدامات مذکور باید موضوع امداد و نجات را نیز ارتقاء داده و به سیستم امداد یکپارچه برسیم. در حال حاضر علیرغم وجود نیروهای ورزیده امدادی اما به دلیل نبود سیستم یکپارچه امداد میان پلیس راهور، هلال احمر، بهداشت و درمان، راهداری و امداد خودرو میزان موفقیت ها در سطح مطلوب نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اجرای این تحولات ساختاری اجماع ملی، راهبری ملی و پشتیبانی ملی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این اجماع کار یک دستگاه و یا دولت نیست باید نظام به این اجماع برسد و هماهنگی ها در بالاترین سطوح اجرا شود که امیدواریم با تکرار گفتگوهای انجام شده در این زمینه در سطح کمیسیون راه ها، مجلس شورای اسلامی و رسانه ملی، موضوع ایمنی راه ها به یک مسئله ملی منجر شود.

دو راهکار ایمن سازی جاده‌ها/افزایش حمل و نقل ریلی؛ کاهش حمل و نقل شخصی

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل شخصی جاده ای در ایران به شدت فزاینده است، افزود:نیاز به دو اقدام داریم، یکی افزایش سهم حمل نقل ریلی در برابر جاده ای و دوم انتقال حمل و نقل شخصی به عمومی. ایمنی در بستر حمل و نقل عمومی تحقق خواهد یافت.

آخوندی ادامه داد: آیا تصور می کنید که همچنان می توانیم بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار را در جاده ها داشته باشیم، تعداد خودروها نیز به ۳۰ میلیون دستگاه برسد اما باز هم ایمنی در جاده داشته باشیم؟

به گفته وزیر راه و شهرسازی اگر به این سمت برویم که ریل ۲۰ درصد جابجایی مسافر و ۳۰ درصد جابجایی بار را برعهده بگیرد نیازمند سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد دلاری در صنعت ریلی هستیم که یک تصمیم بزرگ است و رهبر معظم انقلاب نیز در سیاست های ابلاغی نظام به موضوع توسعه حمل و نقل ریلی توجه ویژه داشتند.

وی از دیگر موارد منجر به ارتقای ایمنی راه ها را یکپارچه شدن حمل و نقل همگانی درون و برون شهری عنوان و اظهار داشت: در حال حاضر در ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر سفر در سال انجام می شود که ۷۰۰ میلیون نفر سفر آن مربوط به حمل و نقل حومه ای است. یعنی مردمی که صبح وارد کلان شهرها می شوند و عصرها به شهرهای خود باز می گردند.

آخوندی ادامه داد: به عنوان مثال در تهران روزانه ۲.۵ میلیون سفر حومه ای انجام می شود. از سوی دیگر ۳۰ درصد تلفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری ابتدایی جاده ها واقع می شوند. بنابراین اگر حمل و نقل حومه ای را با این حجم از تصادفات و سوانح، تقارن بدهیم، اهمیت توسعه حمل و نقل حومه ای آشکار می شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: روزانه این ۲.۵ میلیون نفر از طریق ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه شهری وارد تهران می شوند و عصرها از پایتخت خارج می شوند. اهمیت ایمنی سفر این تعداد مسافر فارغ از اهمیت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی مطرح می شود که با افزودن اینها، اهمیت موضوع دوچندان می شود. بنابراین چاره ای جز اینکه تردد عمومی به سمت ریل منتقل شود، نداریم.

وی افزود: حمل و نقل عمومی با قیمت تمام شده سفر در ایران ارتباط ویژه ای دارد از آنجایی که هزینه سفر با خودرو شخصی از تهران تا کرج مقرون به صرفه تر از تردد با ریل است، به سختی می توان این جمعیت را به حمل و نقل ریلی منتقل کرد. تا زمانی که کشور ما دومین کشور ارزان سوخت دنیا باشد حمل و نقل عمومی مزیت چندانی ندارد.

آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه کامیون در ایران داریم که ۲۰ سال است در نوسازی این ناوگان موفق نبوده ایم. دلیلش این است که وقتی می توان با سوخت ارزان که ۱۰ درصد قیمت جهانی سوخت خودروهای سنگین است در جاده های کشور تردد داشت دیگر دلیلی برای تغییر خودروی پرمصرف و نوسازی ناوگان وجود ندارد به خصوص اینکه ۲۰ درصد این تعداد کامیون ها در وضعیت بسیار فرسوده قرار دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۷
شما وسایل عمومی را با کیفیت گسترش بدید و بعد فقط بفکر گرون کردن باشید
پاسخ ها
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
این افراد هروقت قافیه شعرشون تنگه میاد از مردم و جیب مردم استفاده میکنند.حالا هم تمامی موارد را حل کردنه و رسیدن به ارزونی سوخت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
پس يعني کيفيت خودروهاتون، جاده هاتون، علائمتون، پليستون، خدمات اورژانس سوانحتون و بقيه مواردي از اين دست هيچ مشکلي نداره فقط مشکل قيمت سوخته
آقاي وزير اصلاً به نظرتون علت تلفات جاده‌اي، وجود مردم نيست؟
مخاطب تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
فعلا که حمل و نقل جاده ای داره اتوبوسی به کشتن میده آدما رو وای به حال اینکه همه مردم بخان از وسایل عمومی استفاده کنن ، هر موقع درآمد مردم و قیمت مشاین ها مثل بقیه جاها شد بنزینم همون قیمت میشه
بنزین ارزان!!! دیگه بهونه دیگه ای نداشتی این جمله رو عنایت کردی؟ جاده ها داغون، ماشینها غیر استاندارد ، .... بعد بهونه بنزین ارزون دیگه چی بود.
کدوم سیستم حمل و نقل عمومی
هردم ازین باغ بری میرسد! :|

من که صدها بار پشیمونم آقای روحانی، که در کشور غریب از کار و زندگی زدم و رفتم به شما رای دادم و همه اطرافیان رو هم مجبور به این کار کردم! :| من پشیمونم، بقیه رای دهندکان به شما رو نمی دونم!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
دقیقا منم پشیمون
ولی چه فایده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
ما هم همچني راضي نيستيم ولي گزينه ديگه اي نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
منم همينطور پشيمونم صدر در صد
از یه وزیر انتظار میره نظر به مراتب کارشناسانه تری ارائه بده. نه اینکه دنبال آسونترین راه حل باشه
علت تلفات جاده ای حلبی های هستند که به اسم خودرو درجاده های کشور تردد میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
و البته جاده هاي نا جور و غير استاندارد و صد البته رانند گان ناشي و بي اعصاب و متخلف كه از هر فرصتي براي فرار از قوانين رانندگي استفاده ميكنن حالا اين بابا گير داده به قيمت بنزين آخه ربطش چيه اخوي ؟
ارزان بودن بنزین شاید یکی از دلایل باشد واز دلایل اصلی نیست
یکی از اصلی ترین دلایل عدم برخورد مناسب و قانونمندانه پلیس با خاطیان می باشد البته این برخورد هم خودش داستانهایی دارد به شرح زیر :
1-عدم گزینش مناسب پرسنل و استخدام انها از افراد خاص
2-حقوق ناچیز پرسنل زحمت کش
3-انواع قرارداد استخدام !
4-وجود افراد خاص در جاده ها که خود را بزرگتر از افراد نظامی می بینند و متاسفانه تدادشان هم کم نیست
5-جاده نامناسب
6-فرهنگ پایین رانندگی بین مردم
7-عدم توجه صدا وسیما به فرهنگ سازی د ربین مردم
8-خودرو سازی بی کیفیت و باندها ی خودروساز
چ جالب تعجب داره این نظرات !!فرهنگ رانندگی باید نهادینه بشه چ ربطی ب قیمت بنزین داره ....
اگه قیمت بنزین بشه لیتری 10 هزار تومن مشکل ترافیک تهران یک شبه حل میشه. اون روزی که سهمیه بندی بنزین شروع شد ، خیابون های تهران به حدی خلوت بود که هیچ کس تصورش رو نمیکرد. باید بنزین حداقل 10 برابر افزایش قیمت پیدا کنه اما دولت باید به خدمات حمل و نقل عمومی بار و مسافر سوبسید بده تا از یک طرف افزایش قیمت بنزین باعث گرانی کالاها و خدمات نشه و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی هم تقویت و کارآمدتر بشه. کاری که در خیلی از کشورهای پیشرفته داره انجام میشه. حتی تو همین ترکیه هم به همین صورت هست و قیمت بنزین کاملن واقعی و گران است. دلیلی نداره تو تهران و کلان شهرهای ایران هر روز یک نفر برای رفتن به محل کار یا دانشگاه یا خرید و ... از ماشین شخصی استفاده کنه و موجب آلودگی هوا و بروز ترافیک بشه و هزار مشکل دیگه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
از آن سر دنیا تز می دهی. فکر کردی هزینه سرویس های حمل و نقل عمومی چقدر می شود بله برای آن وزیر با سرمایه آنچنانی چیزی نمی شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
بهتره دوستاني نظر بدن كه ايراني هستن و توي ايران زندگي ميكنن
زمانی که بنزین 10 تومن هم بود این حرف رو میزدند الان 1000 تومن هست
فرار از مسئولیت با متهم کردن قیمت بنزین ؟؟؟!!!
شما ابتدا.دست مزد و حقوق را هم ازاد کن به قیمت اروپا.ماشین را هم ازاد کن مثل اروپا بعد بنزین را ازاد کن.بنده خدا فکر میکنی همه جا وسایل عمومی وجود داره؟
معاونش که می گوید سرعت خودرو ها باید کاهش پیدا کند!(بجای اینکه دنبال راهکاری برای مشکل باشد) تا از طریق افزایش میزان جرائم در آمد کسب کنند!خود آقای رییس هم بجای اینکه دنبال دلایل اصلی تلفات (غیر استاندارد بودن خودرو ها و جاده ها، مشکلات فرهنگی رانندگان و ...) باشد دنبال راهی برای کسب در آمد بیشتر برای دولت از جیب ملت است!!
قیمت بنزین نه تنها باید به لیتری 3000 تومان افزایش پیدا کند ، بلکه باید به هر خودرو ( فارغ از اینکه چه حجم موتوری دارد ) فقط 30 لیتر در ماه داده شود و سهمیه دیگری هم بصورت آزاد و غیره به هیچ حودرویی داده نشود ( به هیچوجه !! ) .
به خودروهای شخصی هم نباید دیگر گاز داد و تمام هزینه ای که برای امکانات گاز سوز بودن خودرو پرداخت کرده اند را به همه آنها عودت داد .
خودرو های عمومی ( آزانس ، فرودگاه ، اسنپ و .... ) همگی باید گاز سوز و یا هایبرید باشند و فقط همان سهمیه 30 لیتر در ماه به آنها داده شود ( تا از بنزین فروشی توسط آنها به خودرو های شخصی جلوگیری شود ) .
گاز هم به این خودرو ها با قیمت کمتری داده شود .
مجازات سختی برای کسانی که اقدام به استفاده شخصی از خودروی عمومی میکنند در نظر گرفته شود .
با کمک جی پی اس ، مقدار کارکرد و مسیر و تردد خودروهای عمومی ثبت و کنترل شود ( تا از استفاده شخصی آنها جلوگیری شود ) .

ممنون از تابناک و مسئولین محترم
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
خواب نما شدی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
حاج عمو اگه این تز نابغه ای تو اجرا بشه این تولیدات ایران خودرو با سایپا رو کی بخره
ناشناس
| United States |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
شما حالتون خوبه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
داداش شما با رهبر کره شمالی نسبتی نداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
دوست عزيز فكر كنم كلا" موضوع رو اشتباه گرفتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
سلام اقای اخوندی ممنون وقت گذاشتی واسه کامنت نوشتن تو سایت تابناک
نه اینکه حمل و نقل عمومی ما مثل قطار و اتوبوس امن هست !!!!
تراکم جاده ای ایران آلمان رو مقایسه کنید.
يكي به اين آقابگه اين جمعيت با اين تعداد وسايل نقليه عمومي همخواني دارد؟! بجاي اين حرفهاي بيخودي فكر جاده ها و افزايش كيفيت خودروها ( توليدخودرو كم مصرف) باشيد. ( جاده شمال چند ساله هنوز تمام نشده ؟ اتوبان تهران كرج چي و ...)
با سلام وعرض ادب؛استدلالهای آقای مهندس در خصوص تلفات بالای جاده ای ونرخ ارزان سوخت وآسمون ریسمون بافتن ایشان واقعا خنده دار بود.من هر روز از کرج با مترو به تهران میامدم وهر روز به خودم لعن ونفرین میکردم به خاطر نبود جا برای نشستن،ازدحام بالای جمعیت توقفات بین راه و... آخه یکی از این آقا سوال کنه کدوم وسایل نقلیه عمومی که از ش دم میزنی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
آخه ايشون راننده شخصيه و وسيله نقليه دولتي دارند چميدونن كه مترو چيه و له شدن تو فشار مردم تو مترو و اتوبوس و اين چيزها
حتما جرات نکرده بگه ماشین های بی کیفیت و بنزین ارزان !!!!!!!
علت ماشینهای بی کیفیت داخلی و چینی و جاده های غیر استاندار است.
خخخخخخخخخخخخخخخخخ ! مسئله به این بزرگی به دست توانمند ایشان و به همین سادگی حل شد !!!!!!!!!!!!
کاملا حرفشون درسته..دلیل دیگرش عدم رعایت استاندارد رانندگی توسط اکثریت رانندگانه..
به نظر ایشون باشه ، باید ماشین ها رو از جاده حذف کرد که تصادف صفر شه !
شما حمل و نقل عمومی ایمن رو زیاد کن ، مردم بیکار نیستند بی خودی پشت فرمون بشینند !
یعنی تو این کشور اصلا اتوبوس چپ نمی کنه ؟ آتیش نمی گیره ؟
چرا همه مشکلات با خالی کردن جیب مردم حل میشه؟؟؟؟!!!
بجای این حرف جاده ها را درست کنید
با سلام

یا دم نمی رود زمانی میخواستند الگانس بیارن بعد به نیروی انتظامی که میگفتی چه وضعه جرمه میگفت هنوز که الگانس نداریم
برا اربعین رفته بودیم عراق کشوری که درگیر با جنگه داخلیه و هر روز مشکلات امنیتی داره ، حاده نداره ، از مهران تا کربلا فقط در کیلومتر 35 مانده به کربلا یک تابلو دیدیم نوشته بود کربلا 35 کیلومتر نه گاردریل ، نه علامات گردش به چپ و راست ، تقاطع و... ماشینها با سرعت بالا حرکت میکردند ، دید به علت گردو خاک نهایت 150 متر بود بعد نه در راه رفت نه برگشت نه اقامت یک تصادف ما ندیدیم نزدیک 3 میلیون نفر از ایران رفت عراق و برگشت در مدت 15 روز فقط ظاهرا یک یا دونفر در تصادفی در استان حله مجروح شدند بعد در بدو ورود به ایران ببین چه خبر بود
مشکل اصلی جای دیگریست ببینید کمپانی های سرمایه داری و استثمار داخالی چگونه مردم را بیچاره کرده اند ماشین با امنیت صفر را با قیمت تویوتا به مردم می دهند مردم هم ناچار اونوقت میگن بنزین ارزونه
یادمون نره حل مشکل با پاک کردن صورت مسئله نیست که برای جلو گیری از افزایش امار طلاق ازدواج نکنیم مشکل مبارزه با پولهایی است که یک عده بی ملاحظه در حال جمع کردن هستند
حناب وزیر مزاح میفرمایند؟ ماشین خودشان چیه؟
به جای ارزونی بنزین که تغییر قیمت آن ،گرانی کالاهاو تورم بالا و....را دارد بهتراست به مرمت جاده های نامطلوب ( بااحداث بزرگ راههای ارتباطی) و بالا یردن کیفیت خودو های بی کیفیت تولید انبوه خودرو ها( بااصلاح الگوی ساخت )و مدیریت تردد حمل ونقل خودروها وجلوگیری از پارک حودروها در خیابان ها وکوچه ها و.... (بااحداث پارگینگ های متعدد ساعتی گران )
جلل الخالق!!! بنزین ارزان علت تلفات جاده ای است!؟؟!؟ هزار بار جلب الخالق...عجب!!! عحب!! عجب!
ظاهرا مشکل ترافیک داره از راههای غیرمنطقی حل میشه...اگر مواد غذایی و کلاً هزینهای امرار معاش رو هم 10 برابر کنید دیگه فقیر نداریم چون همشون میمیرن..این هم برای کاهش جمعیت و کم شدن ترافیک و آلودگی
کافیه یه سر به کشورهای همسایه نظیر ترکیه بزنند و فرق جاده با جاده رو بفهمند . هر چند که خودشون بهتر می دونند
علاوه بر بنزین ارزون! خودروهای خوب و باکیفیت و دوست ناباب هم تاثیرگذارن ! آره داداشش
بازم بگید...... مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!
جناب کارشناس شما بعد از چهل سال هنوز نتونستی یک خط اهن از مشهد به شمال بکشی که جزو پر رفت و امد ترین وپر تلفات ترین جاذه های کشور است کجای کاری شما
می تونم بگم متاسفم وفقط وفقط خدابه داد ملت برسد
عجیب ترین ایده ای است که تا به حال از یک وزیر شنیدم.آقا بروید فکر عاقلانه تری بکنید، کیفیت خودرو و امنیت جاده ها رو بالا ببرید، مدام درفکر این نباشید که حالا نوبت به کدام کالاست که گران شود.جاده درست نمی کنید چون خرج داردولی راحت همه چیز را گران میکنید وبه فکر مردم بدبخت نیستید.
تنها راه كاهش تلفات در رانندگي سخت گيري پليس در اعمال قوانين و جريمه هاي سنگين ميليوني ميباشد. مثل كمربند كه تا جريمه نكردند كسي نبست و الان همه عادت كرده اند.آنهايي هم كه ميفرمايند پول توي جيب دولت ميرود فقط كافيست خلاف نكنند تا پول توي جيب دولت نرود! اين براي نسل فعلي رانندگان بود و البته براي نسل جديد شروع آموزش راهنمايي و رانندگي از سالهاي اوليه دستان به كودكان تا اجراي قانون در آنها نهادينه گردد.
کاش روزی برسه مسئولین ما رو درک کنن
سلام
مسئولین محترم قرار نیست همه چیز رو با جیب مردم درست کنید بله ماهم در ابادانی سهم داریم که به طرق مختلف در حال پرداخت ان هستیم ولی به عوض اینکه باعث ابادانی شه متاسفانه جیب یه عده پر میشه ، چرا همیشه ساده ترین کار رو انتخاب میکنید ؟. زتعارف کم کن و برمبلغ افزای؟؟؟؟؟؟؟
با سلام واحترام به آقای وزیر لطفا بگویید1- هنوز آزاد راه تهران شمال 35 ساله درست نشده 2-هنوز خط آهن تهران -قزوین -رشت درست نشده 3-جناب وزیر شما می توانید با هماهنگی انرژیهای نو بیشتر جادهای کشوررا به انرژی خورشیدی وصل کنیدتا روشنایی در جادها بیشتر شود .4-شرکت ولوو -شرکت بنز -شرکت اسکانیا همه آنها اعلان آمادگی کردند برای نوسازی کامیونها و تریلر ها ولی هیچ جواب مثبتی شما نداده اید چون هزینه گمرکا ت بسیار بالا می باشد وشرکتهای چینی سود بیشتری ببرند.وغیره وموارددیگر
عامل چاقی مردم هم گوشت وبرنج ارزان بودکه باگران کردن آن اقلام مشکل حل شد،اینهم ازنسخه مشابه آقای وزیر
مسئولان ياد گرفته اند هميشه هزينه ها را در مقايسه با ايران ذكر كنند!؟ كه فلان جا اينقدر است ولي در ايران پائين است. ولي آنها ياد نگرفته اند كه درآمد هاي آنان را با ما مقايسه كنند؟!
هر كشوري بايد با درآمد و هزينه هاي آن كشور مقايسه شود.
مثال ساده ميزنم قيمت هر ليتر بنزين در اروپا حدود 6 هزار تومان است در حالي كه حداقل درآمد كارمندان حدود 7 ميليون و دويست هزار تومان است. يعني در اروپا يك نفر بابت يك ليتر بنزين 1.2% از درآمد خود را صرف يك ليتر بنزين ميكند.
در حاليكه در ايران فرضاً حقوق كارمند را 1.5 ميليون تومان در نظر بگيريم بايد 1.5% از درآمد خود را صرف يك ليتر بنزين بكند.
پس نتيجه ميگيريم كه نسبت به درآمد و هزينه در ايران، ما هزينه بيشتري را بابت يك ليتر بنزين ميپردازيم.
با کدوم متر میگید بنزین ارزان با حقوق 800هزار تومانی با چهار نفر تحت پوشش بنزین باید همان 10تومان بشود .
ممکنه افزایش قیمت بنزین مزایایی داشته باشد اما اکثریت تلفات جاده ای مربوط به خودروهای عمومی است این باور شما دلیل مناسبی برای شانه خالی کردن از مسئولیت وزارتخانه شما نیست .
حداقل نگفته حوادث داخل شهر !
سیستم ریلی و م حمل و نقلی درون شهری هم گرون هم فسیلی هم مال عهد حجره که خود شما حاضر نیستی باهاش طی مسیر کنی
اینهم فقط بهانه ای برای افزایش قیمت است و بس پس مردم بزودی منتظر باشید امسال هم نشد سال بعد حتمیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جالبه دائما" آدرس غلط ، اولین فاکتور که نقل محافل هم هست خطای انسانی است ، در صورتی که خطای انسانی در تمامی مقوله ها امری پذیرفته است و پیشرفت تکنولوژی به همین دلیل شکل گرفته ، دیروز که خبر کاهش سرعت در جاده ها رو اعلام کردند امروز هم این بنزین بیچاره ، اما دریغ از مسئولیت پذیری در ارتباط با نوع تولیدات خودرو در ایران ، دریغ از اشاره به قوانین و مقررات ( اعم از آیین نامه های ، بیمه ای و ....) ، دریغ از قبول ضعف مسئولیت آموزش در تمامی شئونات فرهنگی و اجتماعی و تخصصی .
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
هيچ پيشرفت تكنولوژي و هيچ ماشين پيشرفته اي حتي بنز و بي ام و هم جلو رانندگي بد ايرانيان را نميگيرد تا با سرعت 150 كيلومتر در شهر به پل عابر پياده نكوبند و بنز و بي ام را آتش نزنند مگه خبرها را نميخوني؟
!
اتفاقا نون هم به همین دلیل گرون شده چون کیفیتش خوب نبوده.!!!!
مهمترین دلیل زنده موندن مردم هم نان ارزانه. گرونش کنید کار تموم شه!
جناب وزیر اگه مشکل اشتغال جامعه حل بشه تعداد زیادی از این ملت شریف و صبور و زحمت کش دیگه مجبور نیستند با ارابه های مرگی که تولید میشه مسافر کشی درون شهری و برون شهری داشته باشند. اگه بدون قرق کردن خطوط ریلی یکبار فقط یکبار سوار یکی از خطوط مترو شوید مطمئن باشید پشت دستتان رو داغ میکنید که دوباره تجربه کنید. آیا دیده اید که این مردم شریف چطور در داخل واگنها مجبور هستند مچاله شوند با بتوانند از وسایل عمومی شما استفاده کنند؟ اتوبوسهای واحد بدون تهویه رو در گرمای تابستان تجربه کرده اید ؟ صورت مسئله پاک کردن و کور کردن چشم بجای اصلاح ابرو مطمئنا بایستی در کتاب گینس ثبت شود.
تصمیم دولت به گرانی بنزین هست و تمام این حرف ها فضا سازی ها و کنترل افکاری هست که توسط اعضای دولت تا قبل از گران کردن بنزین انجام خواهد شد
کم کاری خودشان مبني بر عدم توانمندي در راهسازي و مسكن و.... را فرافكني مي كنند
،،،، شما جاده رو درست كن لطفا ...
بزرگوار شما وزیر یک کشور بزرگ و با فرهنگی بسیار قوی هستید .......
جاده باریک مال شصت هفتاد سال پیش ماشینم مال چهل سال پیش خوب باماشین در آن تردد نکنید تا حادثه نداشته باشید
شما امكانات و حجم جابجائي وسايل نقليه عمومي رو ارتقا بده بعد مردم رو تشويق كن به استفاده از اون
شما آزاد راه و بزرگراه استاندارد بساز بعد صحبت ايمني بكن
شما دسترسي ها را اصلاح كن ، قوانين درست در امر تامين پاركينگ و اصول شهر سازي رو رعايت كن بعد نگران ترافيك باش
اين هم براي هيت محترم دولت ، شما حقوق مردم را بپرداز بعد دنبال گرفتن پول از مردم باش
واسه مسوولین که بد نمیشه سرعت رو کاهش می دن و مردم رو جریمه می کنند قیمت بنزین رو هم بالا می برن. جاده ها همون جاده های بی کیفیت. خودروها همون خودروهای بی کیفیت. مدیریت هم که ... تاوان همه چیز رو باید مردم بدن .
لطفا اول برید جاده ها و آسفالت ها رو درست کنید
آیا مسوولین خود و خانواده هایشان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند؟
حتما ایشون و کل خانوادشون از وسیله ی حمل و نقل عمومی لستفاده میکنن..
وقتی ظرفیت جاده ها توانایی این حجم تولید خودروهای بی کیفیت ،وگران را ندارد ،چرا آدرس غلط میدهید ؟چهل سال است پنجاه درصد به ظرفیت جاده ها اضافه نشده ،اما ،هزار درصد به تولید خودروهای بی کیفیت اضافه شده ،یعنی در اول سال ۵۷ حدود یک میلیون خودرو سواری شخصی در ایران بود ،اما اکنون ،بیست میلیون خودرو سواری شخصی وجود دارد ،وهر روز هم با ترفندهای جدید مانند ،وام خرید خودرو به بازنشستگان ،سعی در فروش ،خودرو بی کیفیت آنهم با قیمت چندین برابر نمونهٔ باکیفیت تولید خارجیش بکنند ،انسانیت ،کجا رفته؟ صدها هزار ویلا در شمال ایران ،وجنوب ایران ،ومرکز ایران ،ساخته شده فقط برای استفادهٔ سالی چند روز ؟ چرا در آخر هفته ها جاده شمال کشور ،این حجم ترافیکی میشود؟ اینها چه کسانی هستند؟
اونوقت گرون بودن ماشین دلیل نیست ؟!!! اگر ما هم ماشین رو به قیمت همه جای دنیا میخریدیم ماشین بهتر میخریدیم هم بنزین که سرمایه ملیه هدر نمیره هم هوا آلوده نمیشد هم امنیت بیشتری برای خودمون و دیگران داشتیم هم زیبایی جاده هامون بیشتر میشد هم سرمایه ملی بخاطر زود به زود خراب شدن ماشینها هدر نمیرفت و ...
ملت بنزین یک تومانی میخواهند...
بلد نيستند زيرساخت درست كنند بدنبال دستاويزي جهت توجيه هستند ؟اگر ساخت جاده ها استاندارد بود حوادث صد در صد كم بود .
میخواین بنزین رو گرون کنید چرا دنبال بهانه های الکی میگردین
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
. این را خوب اومدی عزیزجان
کدوم وسیله نقلیه عمومی دیروز سالگرد قطارشرمساری بود کی جواب داد برین حساب کنید تو یک سال چندتا اتوبوس تصادف کردن یا به دره افتادن یکبار بگید میخواهیم بنزین رو گرون کنیم .هروقت میخوان نون رو گرون کنن میگن میخوان کیفیتشو خوب کنن کو به ماهم نشون بدین
عجبا و حیرتا بر این خبر:علت تصادف در ایران ارزونی بنزین نیست ، تولید خودروهای بی کیفیت منفعت طلبی اقایان و اصلاح نکردن نقاط حادثه خیز است .
یاد سریال مثل اباد بخیر.....موضوع ناخوش خر خورده بی ارتباط با این موضوع نیست!!!!!
تاحالا خیلی از عوامل تصادفات جاده ای شنیده ایم اما هیچکدام تا این حد قانع کننده نبود !!!!!!!!!
چه تحلیلی!!!!!! کدام ارزانی؟؟؟
بجای اینکارها و حرفهای حمل و نقل عمومی گسترش بدید من خودم از مترو استفاده نمی کنم برای اینکه ظرفیت حمل نقل عمومی نیست وقتی باید مثل گوسفند سوار مترو بشیم سرت بر زیر بغل یکی دیگه با آن سیستم تهویه یک قطار می یاد پنج هزار نفر دارند دنبالش می دوند هر کی قلدر تر سوار می شه
خوب پس فقط اسمش را عوضکنین و پولش را ۲ برابر
بنزین ارزان مهمترین ایرادش به هرددادن منابع ملی وطبیعی است.اگر بنزین 1000 تومان گرانتربودسالنه حدود 30 تریلیون تومان حاصل میشد که با ان میشددرظرف چندسال راه آهن راکه بهترین نوع حمل ونقل است به کل کشورگسترش دادوهمه جاده های موجودرا به بزرگراه تبدیل کردتا سالانه 20هزارنفرکشته نشوندوهمه مردم هم از حمل ونقل ارزان و ایمن بهره مند شوند. منتها ترس ازایجادنارضایتی عمومی هرچندکوتاه مدت باعث شده مسئولین درطی چند دهه ازواقعی کردن قیمت سوخت بپرهیزند.حال انکه درنهایت و طی مدت کوتاهی همه مردم متوجه میشدند که حالت اول بسیار بیشتر به نفع انهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
دکتر این حرفت درسته اینجا حقوق ملت بالا نمیره بعد توقع داری بیان گرونی هم تحمل بکنن بعدم گیرم که تحمل کردن این حضرات فکر کردی پول رو خرج ساخت و اینها میکنن؟؟

تا بحال توی این سالها یه مثال ساده بزنم چندتا ورزشگاه در حد استادیوم آزادی درست کردن بنظرت یا چند تا بیمارستان مثل هزار تختخوابی؟؟

خیر از چیزی نداری و درس تازه تموم کردی یا دانشجویی
ایشان نگفتند علت آتش سوزی قطار تبریز - مشهد هم به ارزانی سوخت قطار برمیگردد؟
خداييش يكي ارتباط تلفات جاده اي رو با قيمت بنزين توضيح بده...
حالا مثلا حمل و نقل عمومی جاده ای کم تلفات داده تا حالا؟؟؟کدام بنزین ارزان؟یک بررسی کوچک بفرمائید متوجه میشی که بنزین با همین قیمت به نسبت در آمد سرانه خیلی هم برای شهروند ایرانی بهای سنگینی داره
اگر امورات زندگی شما با مسافر کشی و مستاجری سپری میشد قطعاً واقع بین تر بودید
خدایاااااااا ما کجا داریم زندگی میکنییییییم ؟!!! چون بنزین ارزونه مردم تو جاده میمیرن ؟!!!! پراید و جاده های دو طرفه هیچ نقشی ندارن ؟!!هفته ای ده تا اتوبوس چپ میکنه...
به امام حسین همه گرفتاریم.بچرا به جای گرون کردن بنزین فکری به حال کیفیت خودروها نمیکنید.چرا دنبال بهانه هستین.چرا فکری به حال جاده های ایران نمکنید.با گرون شدن بنزین قرار نیست چیزی درست بشه فقط مردم از اینی که هستن بدبخت تر میشن...
علت تصادفات رانندگیه!
میگید نه ببینید که به همینجا خواهند رسید .
هنر خارق العاده مدیران ایرانی برای حل تمامی مشکلات جامعه= فقط گرانی!!!
یعنی تا حالا اینجوری قانع نشده بودم
جالبه
از سالهای اول انقلاب به اینطرف جاده هامون 5 برابر شدن ولی خودردوهامون 10 برابر.
رانندگی زنان ممنوع بشه تا نصف ماشین ها از چرخه ترافیک خارج بشن
آگه میخاد هیچ کس تصادف نکته اصلا مردها هم ماشین سوار نشان همه سوار الاغ بشن
خخخخ
اگر یک کارمند در همین کشورهای حوزه خلیج فارس که بنزین تقریبا نزدیک به قیمت جهانی عرضه می شود روزانه پنج لیتر بنزین مصرف کند در ماه صدو پنجاه لیتر بنزین مصرف می کند و اگر نسبت به حقوق و درآمد آنها حساب کنیم تنها دو درصد درآمدشان صرف بنزین می شود اما در ایران صدو پنجاه هزار تومان معادل پانزده درصد حقوق یک کارمند یا کارگر است
نامناسب و خطر ساز بودن جاده ها را فراموش کرده اید ،چاله های وسط اتوبانو فراموش کرده اید، بی کیفیتی خودرو هارا فراموش کرده اید و بنزین و پیدا کرده اید!!! حتما گرانی بلیط قطار باعث حادث قطار تبریز مشهد شده بود!!!!!
بی کیفیت بودن و استاندارد نبودن جاده ها چطور؟
انحصاری بودن تولید و واردات خودرو چطور؟
عدم تلاش جهت و به نوعی ممانعت از بروز و فناورانه نمودن سیستم های نظارتی بر اجرای قوانین در جاده ها و خودروها چطور؟
البته یک دلیل هم می تونه این مطلبی باشه که جناب وزیر گفته، اما یک دلیل کاملا کم اهمیت و کم اثر.
برای ناشناسی 14:10

همه وی پی ان میزنن از آمریکا وصل میشن نظر می دن، این بنده خدا از آمریکا وی پی ان زده ایران نظر داده.
عمو کجا زندگی می کنی؟
بیان ایران زندگی کن بعد نظر بده!
اگه آقایون گاهی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردن متوجه می شدن که وسیله نقلیه عمومی چطوری چیزیه!

متروی خفقان آور...
اتوبوس داغون...
تاکسی کثیف...
شما ببین کدوم مسیرها تلفات زیاده بدو فعلا اونها رو اتوبان کن تا پنجاه سال دیگه بیا بگم چیکار کنی:))
باید به دانش چنین مسئولانی شک کرد پس دلایل بیکیفیتی مسکن مهرکه موجب مرگ هموطنان شد ارزانی مصالح مرگ بیماران ارزانی دارو سقوط هواپیما ارزانی سوخت ودر آخر اینهمه جنایت دزدی رفاه زیاد است.....
فرهنگ سازی و همت مردم برای استفاده صحیح از ماشین
افزایش کیفیت جاده های اسفالته درون و برون شهری
افزایش خطوط و پرواز های هوایی در بین استانهای کشور
افزایش خطوط ریلی مثال راه اهن غرب کشور کجاست ؟
افزایش سیستم حمل و نقل داخل شهری از قبیل مترو .منوریل و اتوبوس .مترو باس و .....
به طوری که مسافرت با ان وسایل برای مجموع یک خانواده چند نفره مقرون به صرفه باشد
از اقایان که نطریه می دهند بپرسید در کشورهای خارجی تصادف رخ نمی دهد ؟ چرا در تصادفات زنجیره انها امارتلفات کم است. ضمنا مگر چند سال پیش بهانه افزایش قیمت بنزین همسانی قیمت با قیمت جهانی نبود؟
جناب وزیر با جیب پر پول و اتومبیل شیک و لوکس ظهار نظر می نمایند . هر وقت فقط یک روز از ناوگان حمل و نقل تهران اسفاده نمود آن وقت بگوید که از وسایل عمومی استفاده نمائیم .
جدا اینگونه اظهارا جناب وزیر شرم آور است
فقط یک بار و یک ایستگاه سوار مترو شوند
بنزین ارزان علت تلفات جاده ای است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یعنی مشکل دیگه ای نداریم و با گرون کردن بنزین همه چی درست میشه؟؟
خدا رحم کنه .. یاد اواخر دوره ریاست احمدی نژاد دارم میوفتم .. استارت مسابقه ی گرونفروشی داره زده میشه
بالاخره شب سیاه ملت ایران تمام میشه ولی روسیاهی میمونه برای ذغال
حالا هی گرون کنین ، هی دست بکنین توی جیب ملت ، هی روز به روز ملت رو فقیرتر بکنین ...
خدایی هم هست
وزیر محترمی که حقوق ماهانه شما برابر یک سال پس انداز کردن مردم عادی هست برای شما بنزین که هیچ طلا هم ارزانه. به جاب این حرفا کمی به خودتون بیاید
مردم از الاغ و استر استفاده کنند تلفات ب صفر میرسه وزیر جان,مشکل بنزین و هوا و..... هم حل میشه
طفلک بنزین اگه میدونست علت این همه تلفات توی ایرانه ..با کبریت خودکشی میکرد
تقصیر امریکا و اسراییله
کسی رو میشناسم‌که سی ساله کارش قاچاق بنزین به ترکیه هست.اونم بخاطر‌اختلاف قیمت بنزین.فقط یکبار برای همیشه بیاین بنزین‌رو به قیمت جهانی برسونین.
اما قیمت خودرو هم به قیمت جهانی نزدیک بشه محصوصا خودرو هیبرید.
پژو و سمند و پراید هم در موزه سعدآباد قرار‌بدید تا از بازدیدش شرکتهای ایران خودرو وسایپا کسب درآمد کنن.
دارندزمینه سازی میکنندکه قیمت حامل های سوخت راهم مثل بقیه کالاهاببرندبالا
یکی میگفت ما بیشتر از مدیریت بحران , بحران مدیریت داریم . حالا منظورشون میفهم .
کیفیت ماشینها که محال بالا بره قیمت بنزین هم که با هر بهانهای بالا میره چرا به تمام شهر ها قطار نمی کشید
اصلا شک نکن!
الان تمام مشکلات مملکت بر میگرده به ارزونی بیش از حد همه چیز و لا غیر!!!!! مسکن ، خودرو ، ، بنزین ، گوشت ، برنج ، مرغ ، ماهی ، میوه و .....اینها زیادی ارزون هستن!
حتما علت اختلاس هم بی ارزش بودن پول کشورمونه
جنابعالی و خانواده و خویش و اقوام و دوستانت از فردا با اتوبوس و مینی بوس سفر کنین بقیه مردم همه پشت سر شما.
این دیگه چه حرف بی اساسیه که بنزین ارزان عامل تصادفه.عدم اعتنا به فرهنگ ترافیکی و نبود جاده های امن و وسایل نقلیه غیر استاندارد عوامل اصلی تصادف اند. لطفا برای مردم نسخه گرانی نپیچین!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها