بازدید 2463
۲

حریری: اگر دانا نباشیم لبنان وارد بیراهه می شود

نخست وزیر لبنان در دیدار با علمای اهل سنت این کشور گفت که ما در منطقه مورد هدف هستیم و اگر دانا نباشیم کشور را وارد بیراهه هایی خواهیم کرد که خروج از آن دشوار خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 25 November 2017

نخست وزیر لبنان در دیدار با علمای اهل سنت این کشور گفت که ما در منطقه مورد هدف هستیم و اگر دانا نباشیم کشور را وارد بیراهه هایی خواهیم کرد که خروج از آن دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، «سعد حریری» نخست وزیر لبنان اعلام کرد با مواضع حزب الله که به گفته او امنیت و ثبات «برادران عرب» را هدف قرار می دهد، مخالف است.

وی در دیدار با اعضای شورای شرعی اسلامی در «بیت الوسط» (محل اقامت نخست وزیر در بیروت) اعلام کرد که در شرایط فعلی باید هماهنگی و همکاری در فعالیت های دولت به صورتی باشد که منافع همه لبنانی ها را تأمین کند و به این ترتیب چالش ها و بحران هایی که لبنان را هدف قرار داده را پشت سر خواهیم گذاشت.

نخست وزیر لبنان افزود: بحران سختی که پشت سر گذاشتیم سازمان فتوا و شورای شرعی اسلامی را به مرجعی برای میهن پرستی برای همه لبنانی ها و مسلمانان تبدیل کرد و این بحران اهداف و مقاصد برخی را آشکار کرده که برای رسیدن به منافع خود، ثبات کشور را هدف قرار داده اند.

حریری ادامه داد که وی با تلاش ها برای هدف قرار دادن ثبات لبنان مقابله کرده و در آینده نیز مقابله خواهد کرد و گفت: با همه امکاناتی که در اختیار داریم در راستای حفظ وحدت کشور گام برداشته و لبنان را به سوی آینده ای بهتر سوق خواهیم داد.

وی همچنین از توجه به شایعاتی که در کشور علیه اهل سنت لبنان منتشر می شود، هشدار داد و گفت که تمام این اظهارنظرها سیاسی است و تلاش دارند تا مرکز فتوا و نخست وزیری لبنان را هدف قرار دهند.

حریری اعلام کرد که به عنوان نخست وزیر بر تحقق حقوق اهل سنت و دیگر مذاهب و ادیان این کشور تأکید دارد و افزود: حقوقی داریم که به دست خواهیم آورد و در راستای تحقق آن کوتاهی نخواهیم کرد.

حریری افزود تصمیم او برای تأمل در ارائه استعفا به درخواست «میشل عون» رئیس جمهور لبنان صورت گرفته و به این ترتیب به مذاکره و بررسی مطالبات خود فرصتی اساسی داده ایم.

به گفته وی این اقدام در راستای دور کردن لبنان از بحران های منطقه و اتخاذ سیاست بی طرفی در جنگ هایی که در خاورمیانه رخ می دهد و تعهد به «توافق طائف» است.

نخست وزیر لبنان گفت که جدیتی در زمینه تماس ها و مذاکرات داخلی لبنان وجود دارد و وی پیشنهادهایی در این زمینه داشته است.

حریری تصریح کرد: ما در منطقه مورد هدف هستیم و اگر دانا نباشیم کشور را وارد بیراهه هایی خواهیم کرد که خروج از آن دشوار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیگه فهمیدیم ماموریت جدید عربسنان برای حریری چیه.تفرقه بین شیعیان وسنی ها با تحریک سنی ها
او با اعلام برائت از حزب الله نمیخواهد در جنگ مصر و حزب الله لبنان آسیب ببیند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل