بازدید 4828

دادستان کل کشور:کانون وکلا نیاز به اصلاح دارد

کد خبر: ۷۵۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 26 November 2017

دادستان کل کشور با بیان اینکه کانون وکلا نیاز به اصلاح دارد گفت: یک زن نابکارخود را در دامن فرانسوی ها، انگلیسی‌ها، یک روز آمریکایی‌ها و یک روز اسراییلی ها انداخت، خوش‌رقصی کرد،و حتی آه از نهاد یکی از اعضای کانون برنیامد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در گردهمایی حقوقدانان بسیجی و بزرگداشت هفته بسیج در حسینیه فاطمه الزهرا(س)، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: روز شهادت آن امام بزرگوار مصادف با آغاز امامت حضرت بقیه الله اعظم (عج) است و از این منظر برای ما، روز پر خیر و برکتی است.

دادستان کل کشور با اشاره به سالروز تشکیل بسیج در سال 1358 و تبریک آن به همه بسیجیان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: امیدواریم این همایش ها، زمینه ای باشد تا بسیج در هر عرصه ای خود را به روز کند. عمر 38 ساله ای را بسیج پر توان و سرافراز پشت سر می گذارد و نزدیک به رسیدن 40 سالگی است و قطعاً این دوران پرافتخار باید همه ما و بسیجیان را در مسیر تکامل، ارتقا، رفع آسیب ها و در مسیر حرکت طوفنده قرار دهد.

منتظری گفت: بسیج یک سنگر مستحکم در برابر هر گونه تهاجم دشمن و دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است. این سنگرها، سنگرهای متفاوتی است. در هر سنگری، گروهی در جهت صیانت و حفاظت از دستاوردها، پاسداری و نگهبانی می‌کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: در سنگر حقوق و حقوقدانی و صیانت از حقوق جامعه وظیفه داریم مطابق با شرایط روز و هماهنگ با مجموعه سنگربانان، در صیانت و حفاظت و پاسداری از انقلاب تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد سه قم است افزود: جهاد نخست، جهاد با دشمنان و کافران است. این جهاد از صدر اسلام که حکومت اسلامی بنیاد نهاده شد، وجود داشته و تا به امروز ادامه دارد و امروز خود ما شاهد یک نبرد هشت ساله دشمنان علیه اسلام و نظام اسلامی بودیم. در این نبرد استکبار تمام نیروهای خود را به صحنه آورد تا بر انقلاب و کشور اسلامی تسلط یابد اما ملت به ویژه بسیج عمومی مردم، این جنگ هشت‌ساله را به پیروی رساندند.

منتظری با بیان اینکه بقا و دوام این نظام بدون تردید مرهون خود شهدا، جانبازی جانبازان و اسارت آزادمردان است اظهار کرد: نمونه دیگر این جهاد، جهاد با همین جریان اخیر بود که منطقه را آلوده کرده و هدف غایی‌شان جمهوری اسلامی بود اما دیدیم که چگونه با بسیج مردمی و تدبیر مدبرانه، حیکمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و هدایت‌گری‌های معظم له و خطی که به مرجعیت شیعه در نجف اشرف داده شد و با رهبری یک سردار سرافراز و دست پرورده نظام جمهوری اسلامی، توانستند این حرکت را منکوب کنند.

وی جهاد با نفس را نوع دوم جهاد خواند و اضافه کرد: جهاد با نفس و تمایلات نفسانی است که در انسان را در عرصه های مختلف به پیروزی می رساند و سومین نوع جهاد، جهاد با شیطان است که از روز خلقت آدم، این دشمن همراه بنی آدم بوده و خواهد بود. بنابراین ما با دشمن خارجی ظاهری، دشمن درونی و دشمنی به نام شیطان مواجه هستیم.

دادستان کل کشور گفت: از 22 بهمن 57 تا به امروز، خداوند متعال فتح و پیروزی را برای انقلاب و ملت بزرگ ایران گشوده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: شما باید حاج قاسم سلیمانی در کلاس های درس حقوق باشید و با داعشیانی که تحت عناوین مختلف در دستگاه ها و مراکز علمی و دانشگاه های ما نفوذ کردند مقابله کنید. مساله نفوذ را جدی بگیرید. عناصر نفوذی هیچ گاه تابلو دست نمی گیرند که بگویند عامل سیا هستند. چه بسا چهره مقدس مابانه به خود بگیرند.

منتظری همچنین با دفاع از حقوق مردم توسط بسیجیان حقوقدان اشاره کرد و گفت: کانون وکلای ما احتیاج به اصلاح دارد. چه کسی باید اصلاح کند؟ یک زمانی به قوه قضاییه واگذار کردند و قانونی گذراندند اما به دلایلی موفق نشدند. به خودشان واگذار کنیم که خب یک اکثریتی هستند که نمی خواهند کارهایی را انجام دهند. چرا نباید جریان بسیج و حزب اللهی ها در چنین مرکز مهمی، تشکل فعال و به روز داشته باشند. در یک جلسه ای به اعضای هیئت مدیره کانون وکلا گفتم و گله کردم که شما در هیچ عرصه ای حضور جدی ندارید.

دادستان کل کشور افزود: یکی از اعضای کانون وکلا، یک زن نابکار رفت و خود را یک روز در دامن فرانسوی ها، یک روز انگلیسی ها، یک روز آمریکایی ها و یک روز اسراییلی ها انداخت خوش رقصی ها را کرد و حتی آه از نهاد یکی از اعضای کانون برنیامد و نگفتند «زنیکه جاسوس» ما شما را از کانون بیرون می کنیم.درخواست دارم یک مقداری در عرصه کار و مبارزه با تهاجم دشمن، فعال تر شوید.

منتظری ادامه داد: با اینکه خودم وابسته به خانواده قوه قضاییه هستم اما سعی کردم دفاع بی جا نکنم. متاسفانه در بین قضات و کارمندان بسیجی به معنای واقعی کم داریم. والله اگر قوه قضاییه با روحیه بسیجی اداره شود، وضع‌مان خیلی بهتر می شود. البته دستگاه قضا تلاش خود را می‌کند. با انبوه کاری که در قوه قضاییه وجود دارد و کمبود امکانات، کار امروز دستگاه قضا، یک کار جهادگونه است. بعد هم اینگونه آقایان دستگاه قضا را تخریب می کنند و آقایان آنچنان برای دفاع از حقوق مردم سینه چجامک می کنند و بد و بیراه به قوه قضایهی می گویند. چه خبر است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی