بازدید 23894
پیشنهادی برای برگزاری علنی دادگاه بقایی؛

احمدی‌نژاد و یارانش هر چه در چنته داشتند گفتند؛ حالا نوبت رسیدگی به اتهاماتشان است

پیشنهاد می کنیم، قوه قضائیه برای جلوگیری از هجمه بیشتر تدبیری بیندیشد و دادگاه مذکور را علنی برگزار کند تا هم مردم از اتهامات و اقدامات این طیف آگاه شوند، هم جلوی مظلوم نمایی آنها را بگیرد و هم مانع از انجام بازی دلخواه آنها شود. این طیف نهایت آنچه در چنته داشتند، از طریق شبکه های اجتماعی عنوان و خطوط قرمز زیادی را هم رد کردند. حالا نوبت رسیدگی به اتهاماتشان در پیشگاه مردم است.
کد خبر: ۷۵۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 27 November 2017

مدتی است، «محمود احمدی نژاد» و یارانش بر سر پرونده «حمید بقایی»، معاون اجرایی دولت دهم، چالشی را با قوه قضائیه آغاز کرده و بارها به دلیل آنچه تقاضا برای برگزاری دادگاه علنی خوانده اند، این قوه را مورد هجوم قرار داده و البته دادگاه و اتهامات را غیرمنصفانه خوانده اند. بر پایه تعاریف حقوقی، منظور از علنی بودن جلسه دادرسی این است که افراد جامعه بتوانند آزادانه در جلسات دادگاه حاضر شوند و چگونگی جریان آن را از نزدیک ببینند و با اجرای دقیق قوانین، از بی‌نظر بودن دادرسان و وجود عدالت واقعی قضایی اطمینان خاطر پیدا کنند؛ بنابراین، نمی توان این مسائل را دلیلی بر آنچه یاران احمدی نژاد می خوانند، دانست.

به گزارش «تابناک»؛ مطابق با نظریه های حقوقی و نظرات حقوقدانان، بنا بر اصل ۱۶۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محاکمه‌ها باید علنی برگزار شود و اصل ۱۰۸ قانون اساسی نیز در ارتباط با رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی و با حضور هیأت منصفه است. در اصل 165 قانون اساسی مقرر شده که «محاکمات‏، علنی‏ انجام‏ می‏شود و حضور افراد بلامانع است،‏ مگر آنکه‏ به‏ تشخیص‏ دادگاه‏، علنی‏ بودن‏ آن‏ منافی‏ عفت‏ عمومی‏ یا نظم‏ عمومی‏ باشد یا در دعاوی‏ خصوصی‏ طرفین‏ دعوا تقاضا کنند که‏ محاکمه‏ علنی‏ نباشد.»

احمدی‌نژاد و یارانش هرچه در چنته داشتند گفتند؛ حالا نوبت رسیدگی به اتهامات‌شان است

علنی بودن دادگاه‌ها اصلی است که قانونگذاران استثناهایی را هم برای آن ذکر کرده‌اند. در قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری، مصوب سال 1378 مواردی که دادگاه باید غیرعلنی برگزار شود، تصریح شده ا‌ست. در ماده 188 این قانون آمده است: «محاکمات دادگاه علنی است، به استثنای موارد زیر به تشخیص دادگاه: 1- اعمال منافی عفت و جرائمی که بر خلاف خلاق حسنه ا‌ست. 2- امور خانوادگی یا دعاوی خصوصی به درخواست طرفین 3- علنی بودن محاکمه، مخل ا‌منیت یا ا‌حساسات مذهبی باشد.»

بقایی و احمدی نژاد در طول بررسی این پرونده تاکنون به بهانه های مختلفی جزئیاتی از اتهامات و ابعاد این پرونده را عنوان کرده و از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی کرده اند؛ موضوعاتی که در خلال آن برخی مطالب غیرمرتبط با پرونده مذکور عنوان و نسبت هایی به قوه قضائیه، محاکم و مقامات قضایی کشور داده شده است.«حمید بقایی» دلایل غیرعلنی بودن این دادگاه ها را در یک ویدئوی ضبط شده مرتبط با اتهامش مبتنی بر اختلاس چند میلیون یورویی از یک نهاد انقلابی می داند و این موضوع را رد می کند.

اولین واکنش جدی به اظهارنظرهای اخیر احمدی نژاد و اطرافیانش از سوی مقامات قضایی، حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور بوده و به برخی اقدامات خلاف قانون این افراد در جریان دولت دهم اشاره کرده است. او خطاب به آنها گفته: «بدانند این روش درست نیست و سر عقل بیایند. من اگر بخواهم صحبت کنم، مطالب بسیاری وجود دارد.»

دادستان کل کشور وعده پاسخگویی مستدل به ادعاهای مطرح علیه قوه قضائیه را داده و یادآور شده است: «آقایی که هشت سال مدیریت کشور را بر عهده داشتید و اکنون اپوزیسیون قوه قضائیه شدید، پیشنهاد دارید بفرمایید. هر روز انسان هایی را دور هم جمع می کنند و در چهار سال دوم مدیریت این فرد کلکسیونی از نقض قوانین در این دوره وجود دارد حتی قهر کردن و خانه نشینی، بوسه بر تابوت یک کافر و بوسه بر گونه مادر چاوز و حتی مقابله با رهبری، جابه جایی بودجه ها در شناسنامه این فرد وجود دارد و امروز این فرد در عرصه مقابله با قوه قضائیه، توهین می کند و پرسش اینجاست آیا این دفاع از مردم است؟ از باب نصیحت می گویم آقایان این راه خدمت نیست. مگر اینکه با توجه به منزوی بودن، اهداف دیگری داشته باشند. قوه قضائیه در آینده دروغ ها را مستدل جواب می دهد.»

سخنان دادستان کل کشور حاوی نکات، موضوعات و مطالب مهمی است که قوه قضائیه باید خیلی جدی به آن رسیدگی کند و البته همانطور که حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» هم عنوان کرده است، پاسخ مستدل و محکمی هم به ادعاهای اخیر و مطالبی که احمدی نژاد و اطرافیانش علیه دستگاه قضایی مطرح کرده اند، داده شود.

طبیعتا همان طور که در گزارش قبلی پیرامون دعوای اخیر احمدی نژادی ها و قوه قضائیه نوشتیم، هدف رئیس دولت های نهم و دهم احقاق حق مردم و جامعه نیست، چون او تا سال های پایانی دولتش، بیشترین همراهی را با قوه قضائیه داشت و متقابلا قوه قضائیه با او به نحوی که برخی یارانش نظیر «سعید مرتضوی» را از دستگاه قضایی برای همکاری برگزید. طبیعتا مردم این را نمی پذیرند که وقتی کار به رسیدگی به اتهامات احمدی نژاد و نزدیکانش برسد او نقش اپوزیسیون قوه قضائیه را به خود بگیرد و به دنبال بیان نقص های این قوه باشد.

رئیس دولت های نهم و دهم و یارانش در حالی منتقد وضعیت دادسراها، دادگاه ها، محاکم قضایی و زندان ها شده اند که در دوره حاکمیتشان با وجود اینکه قدرت لازم برای انتقاد و بهبود شرایط در صورتی که نقصی وجود دارد، داشتند کوچکترین انتقادی به این پروسه ها نکردند؛ اما از زمانی که نوبت به بررسی اتهامات و تخلفات او و یارانش رسید، آنها منتقد وضعیت دستگاه قضایی شدند. احمدی نژاد یک بار در دوران ریاست جمهوری اش رسیدگی به اتهامات و برخورد با اطرافیانش را خط قرمز خود خوانده بود و به نظر می رسد، هیچ خط قرمزی هم جز خود و اطرافیانش ندارد.

آذرماه 92 و چند ماه پس از پایان دوره ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» بود که قوه قضائیه او را برای رسیدگی به برخی اتهاماتش به دادگاه احضار کرد که او کوچکترین اعتنایی به این موضوع نکرد و در جلسه دادگاه نیز حاضر نشد. شاید اگر به برخی تخلفاتی که امروز دادستان کل کشور به صراحت آن را عنوان کرده و عدم اعتنای احمدی نژاد به احضارش، قوه قضائیه با جدیت برخورد می کرد، امروز او و یارانش چنین رویکردی را در مقابل دستگاه قضایی در پیش نمی گرفتند.

به هر حال احمدی نژاد و یارانش خواهان برگزاری دادگاه به صورت علنی هستند و در این مدت هم از طریق شبکه های اجتماعی علاوه بر جزئیات و اتهامات پرونده بقایی هزار و یک مساله و موضوع دیگر را در ارتباط با عملکرد دستگاه قضایی، روسای قوه قضائیه و قوه مجریه، وضعیت زندان ها، محاکم قضایی و ... عنوان کرده و به نظر نمی رسد که حرف جدیدی به غیر از مسائلی که مطرح می کنند، داشته باشند.

«عزت الله ضرغامی»، رئیس سابق سازمان صدا و سیما نیز به تازگی در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نوشت که «هر چند رویه برگزاری دادگاه به تشخیص مقامات قضایی در شرایطی که متهم می تواند همه ی دفاعیه و ادعاهای دیگر خود را از طریق فضای مجازی به افکار عمومی منتقل کند، چه فرقی بین دادگاه علنی و غیرعلنی هست؟! فکر می کنم علنی بودن این قبیل دادگاه ها به نفع قوه قضائیه است.» به نظر می رسد این حرف درستی باشد که بهتر است این دادگاه با تشخیص مقامات قضایی علنی برگزار شود.

پیشنهاد می کنیم، قوه قضائیه برای جلوگیری از هجمه بیشتر تدبیری بیندیشد و دادگاه مذکور را علنی برگزار کند تا هم مردم از اتهامات و اقدامات این طیف آگاه شوند، هم جلوی مظلوم نمایی آنها را بگیرد و هم مانع از انجام بازی دلخواه آنها شود. این طیف نهایت آنچه در چنته داشتند، از طریق شبکه های اجتماعی عنوان و خطوط قرمز زیادی را هم رد کردند. حالا نوبت رسیدگی به اتهاماتشان در پیشگاه مردم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۱۹
یکی نبود به دادستان بیگد مگر احمدی نژاد خودش را تو بغل مادر چاوز انداخته اون خودش را تو بغل احمدی نژاد انداخت .
شما عکس احمدی نژاد و رحیمی را انداخته اید . به قول آقای جوانفکر مگر رحیمی به نمایندگان پول نداده بود پس چرا فقط آقای رحیمی را محاکمه کردند و بقیه نمایندگانی که پول دریافت کرده بودند را محاکمه نکردند .
فکر نمی کنم قوه قضائیه دادگاه علنی برگزار کنه . چون چیزی در دست نداره .
اگه اینها یک موردی داشتند مثل رحیمی تا الان خود احمدی نزاد را هم محاکمه کرده بودند .
علت این همه هجمه اینه که احمدی نژاد نه اصوالگرا بود و نه اصلاح طلب
احمدی نژاد سال 1400 منتظرت هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
باشه شماها خوب وپاکدست هستین؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
احمدی نژاد با رفتارهای بچه گانه کشور رو به بیراهه برد و حالا با همون بچه بازی هاش داره فضای سیاسی کشور میکشه و رای دهندگانش از رای به ایشون شرمسارند از جمله خود ما( رای ندادن به احمدی نژاد رای به دولت فعلی نیست)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
تازه داره از احمدی نژاد خوشم میاد
عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
احمدی نژاد سال 1400 منتظرت هستم .؟؟؟خ خ خ بشین تا بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
اونوقت که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
من نمیدونم چرا شما سیاسیون این همه علیه احمدی‌نژاد مطلب می نویسیند و مردم و رهبری اونا دوست دارند آقایون تابناک عزت و ذلت دست خداست نه شما. بعد از حضرت آقا بیشترین محبوبیت را تو ایران احمدی نژاد داره. همه اون سیاستمدارا که شما ازشون مطلب علیه احمدی‌نژاد میزنید اگه برند بین مردم یه نفر هم به زور دورشون جمع میشه برا همین هم اینقدر عقده احمدی‌نژاد را دارند
آقای احمدی نژاد هرچی اشکال هم داشته باشند بزرگترین خدمتی که به مردم کردند از سهم نفت این ملت، پرداخت یارانه ها بود که همین حالا خیلی از خانواده ها از این سهم اندک یارانه ها زندگیشان و می گذرونند که هیچ وقت فراموش نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
همین دیگه ! بدبختی ما طرز فکر شما هاست .
امین بدیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
بنده خدا معلومه که جدول ضرب شما قوی نیست قرار بود از ناحیه گران شدن نهاده ها یک یارانه عظیم به بخش کشاورزی و یک یارانه هم به بخش صنعت تحویل داده بشود و نفری 45000 تومان هم به مردم ، تخلف احمدی نژاد از همین جا شروع می شود با عدم پرداخت یارانه بخش صنعت و کشاورزی شعر انتخاباتی میداد که میخواهم یارانه را به مردم 250000 تومان پرداخت کنم ! عدم پرداخت یارانه بخش صنعت و کشاورزی نتیجه اش این شد که بسیاری از تولیدکننده ها متاثر از تحریم ورشکست شوند و مابقی هم بدلیل گران شدن نهاده ها نتوانند از پس پرداخت قبوض دولتی بر بیاییند و ناچاراً تولیداتشان را گران کردند که در این بین ملت شدند چوب دوسر طلا 45000 تومام میگرفتند ولی 200000 تومان اضافی پرداخت میکردند البته این از معجرات معجزه هزاره سوم بود !
محمد
| Germany |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
پرداخت یارانه بد نبود ولی درست اجرا نشد.متاسفانه در حال حاضر 45000 تومان به مردم می دهند از آن طرف
چند برابر این مبلغ از مردم دارد گرفته می شود. باید خدایی گفت که در دوران احمدی نژاد برای محرومین جامعه قدم های بزرگی برداشته شد چون انصافا خود احمدی نژاد انسان ساده زیستی بود تعداد زیادی از جوانان استخدام شدند و غیره اما در طول مدت دولت روحانی روز به روز اوضاع کشور به وخامت می رود و تا امروز مردم هیچ خیری از این آقا ندیده اند . این کشور انسانی مثل احمدی نژاد را می خواست که مفسدان را از صحنه این کشور حذف کند
عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
بله دوست عزیز فقط سهم بعضی دوستان ازنفت امثال بابک جان و......یه خورده بیشتر از بقیه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
اگه دکتر احمدی نژاد و یارانش حق باهاشون نبود، پیشنهاد علنی بودن دادگاه ها و همچنین برگزاری مناظره با دولت فعلی رو نمی دادند.
پاسخ ها
طاها علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
حالا بعد از احمدی نژاد به نظر شما که جدول ضرب قوی دارید چه دسته گلی به سر بخش صنعت و کشاورزی دادن؟ تعطیلی صدها واحد تولیدی و پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان و واردات بی رویه محصولات تراریخته و انواع برنج ، محصول ضرب و تقیسمی است که یارانه در دوران پسا احدی نژاد در این مسیر همچنان رو به عقب می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
اتفاقا چون حق دارند پیشنهاد دادگاه علنی را میدهند .مثل اینکه شما اصلا مفهوم دادگاه علنی را نمیفهمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
قوه قضاییه با کسی طرف هست که بگم بگم بلده و احتمالا به قوه قضاییه گفته شده که با احتیاط رفتار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
آنچه که از مجموع رفتار های احمدی نژاد و همراهانش بر می آید ، این ها خودشان را برای انتخابات 96 آماده کرده بودند غافل از این که مجموعه تخلفات و بی قانونی های ایشان دیگر جایی برای بازگشت دوباره آقایان نگذاشته بود . احمدی نژاد با شعار های پوپولیستی اش عده ای هوادار دور خودش جمع کرده که همین ها هم یا از روی سادگی دنبال وی هستند یا کسانی هستند که از قبل وی به نان و نوایی رسیده اند . اگر یک بار برای همیشه در یک دادگاه علنی بدون هیچگونه پرده پوشی و ملاحظاتی ، مجموع جرایم ایشان به اطلاع مردم نرسد ، این قضیه ادامه خواهد داشت و احمدی نژادی ها را جری تر خواهد کرد . همین الان هم دیر شده و ملت به اندازه کافی به خاطر این دار و دسته متحمل خسارت های فراوانی شده اند . البته با توجه به خصوصیات اخلاقی خاص دکتر ایشان مثل همیشه صاف در چشمان ملت نگاه خواهند کرد و دروغ خواهند گفت .
اتهام دیگری جز بغل کردن ننه چاوز نبود!!!؟؟ اصرار قوه قضاییه برای برگزاری غیر علنی دادگاه برای چیست شبهات زیادی برای اینکار در مردم به وجود آمده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
چرا غیر علنی؟
مگر دادگاه غلامحسین کرباسچی علنی نبود؟
اگر قوه قضائیه دلیل و مدرک دارد چرا از برگزاری علنی دادگاه می ترسد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
آقا ما شک نداریم که احمدی نژاد مشکل داره ولی چرا همین قوه قضاییه اون موقع که ایشون این اعمال را مرتکب میشد باهاش برخورد نمیکرد .
آفرین تابناک... برگزاری علنی دادگاه بقایی راه بر همه بهانه جویی ها خواهد بست...چه قبول کنند چه نکنند بقایی و حامیانش حرف هایی زده اند که اگر به آنها پاسخ داده نشود همیشه به عنوان یک سئوال بزرگ در ذهن مردم خواهد ماند
اینا که تا دیروز انقلابی ترین دولت بعد از انقلاب بودن و اطاعتشون اطلاعت از خدا بود !
چطور شد حاللا اپوزیسون شدن ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
منم نمیدونم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
آخه پایشان را از گلیمشان دارازتر کرده اند
ای کاش روزی برسد که کسی مخالفت با منافع حزبی و قبیله ای و خانوادگی خود را به نام ضدیت و مقابله با نظام در بوق و کرنا نکند...مردم همه چیز را هم خوب می فهمند و هم می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
باید خواب دمکراسی را در ایران ببینیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
سلام تابناک :بالاخره بعد یه مدت تخریب احمدینژاد یه حرف حساب زدی
آقا خوب يا بد مشايي دعوت به مناظره كرده برن حرفاشونو بزنن ببينيم حق با كيه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
زنده باد دادگاه علنی.دادگاه علنی هزینه ساز برای بی قانونی
چرا محاکمه بیچاره کرباسچی فقط علنی بود؟
درود براحمدی نژاد رییس جمهور سازش ناپذیر
پاسخ ها
عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
فقط با محیط زیست سازگاری نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
گفت : انگلیس کشوری است در غرب آفریقا !!! گفتند به به عجب رئیس جمهوری ! مردمی ، پاکدست ، مهرورز ، ... !!! خود کرده را تدبیر نیست . این ها انتقام الهی است . بترسید از آه مردم ظلم دیده . احمدی نژاد و دار و دسته اش به خیلی ها ظلم کردند . خیلی ها را آواره کردند . خیلی ها سر از زندان در آوردند . خیلی ها به خاطر احمدی نژاد به خاک سیاه نشستند . حالا حالا ها شما باید از دست احمدی نژاد بکشید و احمدی نژاد از دست شما .
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
آنها میخواستند در پیاده رو خیابان بکشند ...همین سه ماه پیش اون آقای محبوب شما گفت
ضمنا چند تا نام می بردی
کیا بدبخت شدن اونوقت؟
این احمدی نژاد احتمالا دو سه تا مدرک داره که میخاد باهاشون عوام فریبی کنه قوه قضاییه هم نمیخاد بیش از این جامعه درگیر این حواشی بشه نهایت اگه افشاگری داره احمدی نژاد از طریق همین فضای مجازی بگه ما سرا پا گوشیم هر چند فکر نمیکنم حرف تازه ای داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
حتما مدارک معتعبر دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
چرا از احمدی نژاد اینفدر ترس و واهمه دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
به خاطر مدارکی که دارد ا
مادر بزرگم هنوز که هنوزه طرفدار احمدی نژاده همیشه دعا خیر میکن براش ولی بشدت از روحانی بدش میاد .میفهمید برای اینکه از زیر پوشش کمیته امداد خارجش کردند . بنظر بنده اگه دادگاه بصورت رسمی و پخش مستقیم از صدا وسیما برگزار بشه بهتره چون همه ی چی مشخص میشه و ابهامی نمی ماند واین حق دارند .
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
بديختي ما ايرانيان همنيه كه همش دنبال چيز مفتيم! اصلا هم برامون مهم نيست كه اين مال مفتي كه داره گير ما مياد چه بلايي سر اقتصاد و كل جامعه مياره ! خوب مادربزرگ شما و من و اكثر مردم هم بايدم طرفدار احمدي نژاد باشند.مگر انها از اقتصاد و تورم و .. چه ميدانند ؟ فقط به پول توجيبي خودشان فكر ميكنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
سکوت هشت ساله ی اقایانی که الان به احمدی نژاد میتازند هم قابل پیگیری قضایی هست...چون هشت سال ویرانی کشور رو دیدند ولی بخاطر منافع خود سکوت کردند.
ب شخصه معتقدم مموتی اقتصاد ایران رو نابود کرد اما حالا حالا ها مونده تو دستشو کامل رو کنه منتظر سوپرایزای جدیدش باشید با اینکه ازش بدم میاد اما دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
بعد از گذشت چندین سال فهمیدین کلکسیونی از تخلفات داره؟! ما که همون موقع گفتیم ، پس چرا همون وقت رسیدگی نکردین، اصلا چه حکایتیه که همه رئیس جمهور های ایران بعد از اتمام ریاستشون معلوم میشه که فاسد بودن ، مگه تایید صلاحیت نمیشن ؟!!
آقای دادستان اگر از اینهمه تخلفات ایشان باخبر بودید چرا تاحالا اقدام نکردید
همه سایت هاواشخاص علیه احمدی نژادمینویسندوسایت خبری اورانیزمسدودکرده انداین چه دیاری است که سنگهارابسته وسگهارارهاکرده اند
عوض این همه دروغگوییتون کامنتهای ملتو درج کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
ادب مرد به ز دولت اوست !
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
در پاسخ به ناشناس عزیزی که ادب مرد به از دولت فرمودند باید عرض کنم که دوست عزیز ناشناس اول حرف بی ادبی نزدند ایشون به داستانی از سعدی خوش سخن اشاره داشتند که کاملا هم به جا و در نهایت ادب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
اگرچه شما راست میگید که نباید جلوی حرف زدن کسی را گرفت، خود آقای احمدی نژاد و دار و دسته چندتا سایت رابستند، اینترنت را فیلتر کردند، خبرگزاری و روزنامه تعطیل کردند، خبرنگار و بلاگ نویس بازداشت کردند ... خوب اگر این روال کار آنها است، چه انتظاری از بقیه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
مگه دولت میتونه کسی رو بازداشت کنه ناشناس سوم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
دوستان عزیز، حتی این تیتر مقاله شما مثل دعواهای خیابانی است و تمام مسائل در این شان این سایت است و نه دولت اسلامی و نه رئیس جمهور ی که ۸ سال به این ملت مسلمان خدمت کرد. اگر ایشان که بعضی ادعای بد بودنش را می کنند و بقول یکی از رئیسی قوه قضاییه دارای ۴۰ خطا پرونده یا جرن است چرا اورا از مقامش صلب نکردید و حالا آقا بد شدند. آیا ما در کشورمان تا حالا یک مقام دتشته این که بعد از گذارندن ماموریتش ازاو تقدیر شده باشد؟ همه یا در حصر هستند ویا زندان و مرتب درگیر تهمت ها و فحش های سیاسی.
انشالله خداوند عاقبت این مملکت را بخیر بکند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
سلب دلبندم سلب !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
احمدی نژاد دوستت داریم
متاسفانه عضو مجمع هم تشریف دارن دکتر محمود. مصلحت مملکت رو این مرد تشخیص میده؟ این فرد فقط به مصلحت مشایی و رفقا پایبنده و بس. حتی به فکر خودشم نیست. شک دارین که مشایی طلسمش کرده؟
درود بر احمدی نژاد مردمی که بعلت ننشستن سر سفره اشرافی بعضی ها الان مورد حمله قرار گرفته ولی دشمنان ایشان کور خوندن ملت بیدارند و فریب اشرافیان دزدو دروغگو را نخواهند خورد احمدی نژاد تا ابد محبوب دل عدالتخواهان محرومان و مظلومان خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
دعوا برسر سهم از قدرت هستش نه دعوا برای خدمت به مردم وکشورایران
از حادثه ترسند همه کاخ نشینان
ماخانه بدوشان غم سیلاب نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
چقدر پاسخ ظریف و کوبنده ای
ماتورم بالا توام بااشتغال و پویایی رابه تورم به ظاهرپایین توام بارکود وبیکاری ترجیح میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
باسلام
چه جرایم سنگینی داره این احمدی نژاد .بوسه به تابوت کافر بوسیدن، روی ماه ،انتقال حساب درامد نفت به یارانه ،انتقال حساب ذخیره ارزی به مسکن مهر و.... همه کارهای اقازادگان همین بود و نه خوردن و بردن املاک و و رانت و تابیعیت چندگانه زمینهای چند صد متری برای خود و بستگانشون و تولید ژن برتر و ..... . به قول خودش اگه می تونست ایران رو بین مردم تقسیم می کرد
پاکترین ، مردمی ترین رئیس جمهور ایران ،آقای احمدی نژاد
مگه نمیگن احمدی نزاد وبقایی و مشایی کلی جرم دارن خوب دادگاه علنی برگزار کنن چرا نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
اگر دادگاه علنی شود جرایم برادران و وابستگان و آقازاده ها رو میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
ایجاد تفرقه و نفاق و بی اعتمادی چه مجازاتی دارد؟!!!
پس چرا 8سال پیش بخاطر ایشان ملت را دو دسته کردید؟بالاخره این تناقض برای مردم قابل قبول نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
ان برادری که فرموده احمدی نژاد خوب بوده و به مردم پول می دهد ایا از 2 سال قبل از به قدرت رسیدن وی هم خبر دارد یا خیر ؟ عزیزم در زمان دولت قبل از احمدی نژاد به همه مردم ایران اجناس مهم مانند روغن ، قند و شکر ، مرغ و برنج و پدر لباسشویی و صابون و گاز مایع و نفت وبصورت کوپنی به مردم داده می شد یعنی قند کیلویی 4000 تومان را ما با مبلغ 70 ریال و روغن کیلویی 2000تومان را کیلویی 50 ریال و مرغ کیلویی 7000 تومان را کیلویی 80 ریال و..... با کوپن دریافت می کردیم که اگر با قیمت امروز محاسبه کنید هر ایرانی حدوداً 45500 بابت یارانه ای که دولت بابت خرید ان پرداخت کند نقدا می دهد و در عوض آب و برق و گاز و نان و... را چند ده برابر به ما می فروشد بازهم بگید وی خوب است و....
آیا حامیان همیشگی ایشان در قدرت شایستگی محاکمه و مجازات ایشان را دارند؟!!!
یک سوال چرا از بدو انقلاب تا حالا هرکس در راس قوه مجره قرار گرفته بعدها دچار مشکل شده از بازرگان گرفته تا بنی صدر میرحسین و خاتمی و هاشمی و احمدی نژاد و........ مشکل کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
مشكل از ماست كه برماست
سلام.ای ایرانیان عزیز،دکتراحمدی نژاد اگر چه مومن و مدیر نترسی بود اما اشکالاتی هم داشته و دارد.اونباید منافع و امنیت ملی وایضا امنیت نظام را بازیچه قرار بدهد.او دیگر سیاستمدار مسولیت پذیری نیست و مصونیت ندارد و بایدمستند سخن بگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
دادگاه را علنی کنند تا مستنداتش را رو کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
مثل اینکه راست راستی احمدی نژاد نماینده امام زمونه . واقعا مرده و این همه کار انجام داده بدون منت .؟؟
درود بر دکتر احمدنژادبزرگ مرد تاریخ هر چی بنویسید از عزت دکتر کم نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
هر چی دلت خواسته گفتی
تابناک تو چیکاره ای که این طور راحت اظهار نظر میکنی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
پایه و اساس نظام
هر كار بكنين احمدي نژاد محبوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
آقایونی که دارین به احمدی نژاد وصله
می چسبانید.
شما آقایون همگی دنیا پرست و دنبال پست مقام هستین درود بر احمدی نژاد
احمدي نژاد هيچگونه وفاداري به مردم و نظام و كشور ندارد .
احمدی نژاد که شناخته شده است سید محمد خاتمی هم که محدود شده و ممنوع التصویر و..کروبی رییس مجلس اونم که مشخصه هاشمی رفسنجانی هم که یه مدت تو دولت احمد نژاد چی ها نبود که میگفتن براش میرحسینم که نخست وزیر بوده اینه حالش الانم که روحانی رییس جمهوری چی ها که براش نمیگن و معلوم نیست بعد ریاست جمهوری چطور باش برخورد بشه من متوجه نشدم ایراد کار از کجاست کسی میدونه
مادام که طبق نص قانون هیچ دلیل امنیتی برای علنی نبودن جلسات دادگاە وجود ندارد،انهایی که مانع برگزاری علنی دادگاە هستند قطعا نقاط ضعف شکواییه خود را می دانند و می خواهند در یک دادگاە دربسته حکمی ناعادلانه صادر کنند.این حق مردم است که اصل ماجرا را با گوش خود بشنود و از دو سوی ماجرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
من با احمدي نژاد مخالف ١٠٠٪‏هستم
اما تابناك تو ميدوني كه امكان علني برگزار شدن دادگاهش نيست
چون همه چيز رو رو نكردن هنوز!
اتهامات یا افشاگری !!!!! مردم باید بدانند که به کیها رای دادن
چطور میشه کسی که 8 سال منتخب مردم بوده اگر قرار دادگاهی بشه دادگاهش علنی برگزار نشه !
سیستم گروکشیه دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
تابناک همه مطالبش را با غرض و مرض می نویسد
بااینکه ازاحمدی نژاد خوشم نمیاد ولی اینو مطمئنم که دزد نیست
طرح مسکن مهر و یارانه خوب ولی به بدترین شکل انجام شد. دلار از هزار تومن به چهار هزار رسید و پراید و پزو سه چها برابر شد. آیا اینا مدیریت درست بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
زنده باد احمدی نژاد عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
هر چند رویه برگزاری دادگاه به تشخیص مقامات قضایی در شرایطی که متهم می تواند همه ی دفاعیه و ادعاهای دیگر خود را از طریق فضای مجازی به افکار عمومی منتقل کند، چه فرقی بین دادگاه علنی و غیرعلنی هست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
زنده باد تابناک بیستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
لایک های مثبت در حمایت از احمدی نژاد بسیار قابل تامل است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
درود بر احمدی‌نژاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل