بازدید 2002

بیانیه پایانی نشست "ائتلاف اسلامی" در ریاض

وزرای دفاع کشورهای عضو به اصطلاح "ائتلاف اسلامی" با انتشار بیانیه پایانی نشست اخیر خود در ریاض، بر سر راهکارهای "مبارزه با تروریسم" توافق کردند.
کد خبر: ۷۵۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 27 November 2017

وزرای دفاع کشورهای عضو به اصطلاح "ائتلاف اسلامی" با انتشار بیانیه پایانی نشست اخیر خود در ریاض، بر سر راهکارهای "مبارزه با تروریسم" توافق کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، عبدالله الصالح، دبیرکل این ائتلاف که با تلاش‌های عربستان ایجاد شده اظهار داشت: وزرای دفاع بر عزم خود برای هماهنگ سازی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم از طریق یک کار گروه جهت مقابله با کسانی که به افراط‌گرایی و طائفه‌گرایی دامن می‌زنند، تاکید کردند.

به گفته الصالح، وزرای دفاع ائتلاف مذکور راهکارهای مبارزه جامع با تروریسم در ابعاد عقیدتی، رسانه‌ای، مالی و نظامی را تصویب کردند.

طبق اظهارات عبدالله الصالح، اعضای این ائتلاف با اشاره به "نخ نما بودن تفکرات افراطی و گرایش‌های مختلف آن"، بر لزوم مقابله با گسترش این تفکرات و تاثیر آنها بر اشخاص و جوامع از طریق معرفی ارزش‌های اسلام میانه رو و پتانسیل‌های آن برای همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگران تاکید کردند.

 

این ائتلاف روز یکشنبه در ریاض اولین نشست خود را پس از دو سال از اعلام تاسیسش به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و حضور مقاماتی از کشورهای عضو برگزار کرد.

 

بن سلمان در این نشست اعلام کرد که فعالیت‌های ائتلاف جدید بر هماهنگی‌های اطلاعاتی، مالی، نظامی و سیاسی متمرکز خواهد بود.

ولیعهد عربستان گفت: تروریسم در سال‌های گذشته در تمامی کشورهای ما فعالیت داشته و بیشتر این گروه‌ها در حالی در برخی کشورها فعالیت‌هایی داشتند که هیچ گونه هماهنگی جدی، قدرتمند و خوبی میان کشورهای اسلامی در این زمینه وجود نداشت اما امروز این مساله با تشکیل ائتلاف پایان یافت.

 

این ائتلاف که در دسامبر ۲۰۱۵ به پیشنهاد ولیعهد جوان عربستان تشکیل شد شامل ۴۱ کشور اسلامی از جمله قطر بود اما قطر ایران، سوریه و عراق در این نشست شرکت نکردند.

لیست کشورهای شرکت کننده در نشست روز یکشنبه که از سوی خبرگزاری رسمی عربستان (واس) منتشر شد، شامل قطر بود اما برگزارکنندگان نشست تاکید کردند که دوحه نماینده‌ای در این نشست نداشت.

هنوز هیچ توضیحی درباره علت غیبت قطر در این نشست از سوی دو طرف ریاض و دوحه ارائه نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر