بازدید 6622
۵

گلایه از حذف «دهقان فداکار» از کتب درسی

کد خبر: ۷۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 27 November 2017

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با گلایه از وزارت آموزش و پرورش به علت حذف درس «دهقان فداکار» از کتب درسی، گفت: باید مسئولان ذی‌ربط به طور جدی در این راستا اقدام کنند تا نسل‌های جدید و نسل های آینده متوجه شوند که چه انسان‌های فداکاری در سرزمین ما وجود دارند که جان خود را برای نجات جان دیگران به خطر می‌اندارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «سیدمحمد علی آل‌هاشم» در عیادت شبانه‌ی خود از دهقان فداکار که در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام رضا(ع) بستری است، اظهارکرد: زمانی که شنیدم دهقان فداکار در بیمارستان میانه بستری است، برنامه‌ریزی کرده بودم تا روز دوشنبه که تعطیل است به عیادت این مرد بزرگ و فداکار بروم، اما با تماس رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آگاه شدیم که به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده‌اند، از این‌رو وظیفه دانستم جهت عیادت و قدردانی از این مرد فداکارکه نام و خاطرش همواره در ذهن‌ها زنده است، حضور داشته باشم.

وی با گلایه از تشکیلات وزارت آموزش و پرورش به‌علت حذف «دهقان فداکار» از کتب درسی، یادآور شد: دهقان فداکاری که سالیان سال نام و خاطرش همواره در کتب درسی چاپ می‌شد، متأسفانه طی سال‌های اخیر نام و عکسی که به‌عنوان «دهقان فداکار» در خاطره و ذهن همگان نقش بسته را از کتب درسی حذف کرده‌اند.

آل‌هاشم با بیان این‌که وجود «دهقان فداکار» در کتب درسی، فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: زمانی که از یک انسان فداکار تجلیل می‌کنیم در واقع همه انسان‌هایی که به نوعی زحمت کشیده و فداکاری می‌کنند، خواهد دانست که جامعه قدر زحماتشان را می داند، از این‌رو لازم است همواره قدردان چنین شخصیت‌های فداکاری باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
در کتاب فارسی سوم ابتدایی درسی هست به نام فداکارن که در بخشی از اون اومده: در غروب یک روز سرد پاییزی، وقتی ریزعلی خواجوی از مزرعه به خانه برمی گشت، متوجه شد که بر اثر ریزش کوه، مسیر حرکت قطار، بسته شده است. در این هنگام، صدای آمدن قطار، در کوه پیچید. ریزعلی به سرعت، پیراهنش را به چوب دستی بست، نفت فانوسی را که به دست داشت، روی آن ریخت و آتش زد و به سمت قطار دوید. راننده ی قطار با دیدن آتش، قطار را نگه داشت و جان مسافران قطار، از مرگ حتمی، نجات یافت
خیلی درس دلچسبی بود. کاش دوباره برای فرزندانمان در کتب تعبیه بشه
این درس زیباترین نوستالژی دوران کودکی من بود
متاسفانه در مملکت ما اولویت ها عوض شده است! وقتی جون ما انسان ها در ایران ارزش نداره، دیگه ببخشید یوزپلنگ و درخت و دریاچه و ارزشهای انسانی حرف مفته!!!!
درست است که ما فداکار های زیادی داریم لیکن بعضی از آنها مثل همین دهقان فداکار هم متعلق به کشاورزان است و هم در یک موقعیت کاملا معمولی ایجاد دشده است و ارزش تاثیر گذاری بالایی دارد و نیز متعلق به زمان دور می باشد و نشان می دهد که در هر برهه وزمانی چنین انسانهایی هستند. جابجایی این درس با هر درس دیگر ارزش های فداکاری را مشمول زمان می کند نه ارزش انسانی را به عنوان یک ارزش واقعی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان