بازدید 7165
۳
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» عنوان کرد؛

چرا اتحاد اسرائیل و داعش برای مقابله با ایران ضروری است؟

در همین راستاست که اکنون می بینیم در خاورمیانه، دشمنان قدیمی یعنی اسرائیل و برخی کشورهای عربی در حال دوستی و نزدیکی به یکدیگر برای مقابله با دشمن مشترکشان یعنی ایران هستند. این قاعده ای است که رژیم اسرائیل، همواره از آن برای مقابله با ایران استفاده کرده است، به گونه ای که رسانه ها و مقامات اسرائیلی، پای را از لزوم اتحاد با اعراب برای مقابله ایران فراتر نهاده اند و از ضرورت اتحاد با داعش برای مهار ایران سخن می گویند.
کد خبر: ۷۵۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 28 November 2017

«دشمنِ دشمنِ من، دوست من است». این قاعده ای است که در بیشتر مواقع در نظام بین الملل و به ویژه در محیط امنیتی خاورمیانه وجود دارد و بسیاری از دوستی ها و دشمنی ها بر همین مبنا طراحی می شوند.

در همین راستاست که اکنون در خاورمیانه می بینیم، دشمنان قدیمی یعنی اسرائیل و برخی کشورهای عربی در حال دوستی و نزدیکی به یکدیگر برای مقابله با دشمن مشترکشان یعنی ایران هستند.

این قاعده ای است که رژیم اسرائیل، همواره از آن برای مقابله با ایران استفاده کرده است، به گونه ای که رسانه ها و مقامات اسرائیلی، پای را از لزوم اتحاد با اعراب برای مقابله ایران فراتر نهاده اند و از ضرورت اتحاد با داعش برای مهار ایران سخن می گویند.

در همین زمینه، پایگاه «جروزالم پست» در گزارشی به همگرایی منافع داعش و رژیم صهیونیستی در سوریه پرداخته و می‌نویسد، این همپوشانی منافع موجب اتحاد میان آنها شده است.

این نشریه صهیونیستی می‌نویسد: یک گزارش جدید نشان می‌دهد که تقابل با حضور ایران در سوریه، منافع اسرائیل و داعش را به سمت یکدیگر سوق داده و به نوعی آنها را متحد کرده است.

چرا اتحاد اسرائیل و داعش برای مقابله با ایران ضروری است؟

به نوشته جروزالم‌پست، هرچند گزارش جدید مرکز مطالعات تروریسم و اطلاعات مئیر عامیت، به هیچ وجه پیشنهاد اتحاد اسرائیل با داعش را نمی‌دهد، در دوره‌ای که داعش دیگر سرزمینی را در کنترل خود ندارد ـ و در شرایطی که نگرانی اصلی اسرائیل حضور ایران در سوریه و تلاش آن برای انتقال سلاح به حزب‌الله از طریق سوریه است ـ هم داعش و هم اسرائیل ممکن است همزمان ایرانی‌ها را هدف قرار دهند.

در این گزارش درباره داعش آمده است: «احتمالا الگوی نبرد خود را تغییر خواهد داد و در پی پایان یافتن مبارزه علیه داعش در عراق، (این گروه) به تاکتیک‌های چریکی و تروریسم بازگردد و ممکن است که حملات «بزن دررو» علیه وسایل نقلیه ایرانی در مسیر زمینی انجام دهد (وسایل نقلیه ایرانی ممکن است برای داعش اهدافی جذاب باشند)».

در گزارش این مرکز مطالعات اسرائیلی آمده است، حضور ایران در سوریه «شعله‌های نزاع با داعش را تشدید کرده است»؛ گروهی که به نوشته این مرکز مطالعات حتی پیش از سقوط خلافتش همچنان «قابلیت‌های عملیاتی قابل‌توجهی دارد».

در این گزارش عنوان شده است: «حضور ایران در سوریه، احتمال اصطکاک با اسرائیل را افزایش می‌دهد؛ موضوعی که می‌تواند به تشدید اوضاع بین دو طرف بینجامد».

جروزالم‌پست در ادامه نوشته است: هم‌اکنون از دید اسرائیل، حملات داعش علیه ایران و متحدانش، مفید است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
منظورشان از داعش همان اعراب!!!! است.
نویسنده احتملا متوجه نشده غیر مستقیم گفته ایران باعث دوستی ناخواسته اسراییل و اعراب شده.
از قدیم وندیم هم گفته اند نگیرد، جز سگ مازندرانی شغال مازندران را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل