بازدید 3886

تعداد احزاب واقعی کمتر از انگشتان یک دست است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ساختار سازمانی که منجر به آرایش نیروهای سیاسی در احزاب شود وجود ندارد.
کد خبر: ۷۵۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 29 November 2017

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اینکه متاسفانه احزاب در کشورمان به صورت فصلی و بیشتر در زمان انتخابات فعالیت می کنند، گفت: هم اکنون در کشورمان تعداد احزابی که بتوانند حداقل شاخص ها و مولفه های حزبی را داشته باشند به کمتر از انگشتان یک دست می رسد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احزاب باید مرام‌نامه، دیدگاه، برنامه ریزی برای امور در عصه های مختلف داشته باشند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که بسیاری از احزاب فعال در کشورمان دارای هیچکدام از این ویژگی ها نیستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه احزاب برای فعالیت موثر در همه حوزه ها باید پراکندگی جغرافیایی یا به عبارتی دارای دفاتر استانی باشند، ادامه داد: اگر قرار باشد حزبی در مسائل کشور مداخله و مشارکت کند باید ابتدا برنامه ریزی و سیاستگذاری داشته و بعد از آن بتواند گزارش عملکرد در خصوص اقداماتش ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد ساختار سازمانی و تشکیلاتی که منجر به آرایش نیروهای سیاسی در احزاب می شود وجود ندارد و اگر حزبی می خواهد مفید و موثر باشد باید به سمت تقویت ساختاری حرکت کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش هایی بر سر راه تقویت احزاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه احزاب باید در مسائل مختلف اظهارنظر کنند، دولت و سیستم اداری کشور مانند وزارت کشور باید احزاب را بپذیرند و زمینه فعالیتشان را فراهم کنند. البته قانون احزاب می تواند کمک خوبی برای تقویت احزاب باشد اما دستگاه ها نقش قابل توجهی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل