بازدید 2831
عون:

با پایان جنگ علیه تروریسم حزب‌الله به کشور برمی‌گردد/حریری نخست وزیر می‌ماند

میشل عون، رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "لاستامپا" گفت، حزب‌الله با گروه تروریستی داعش در داخل و خارج لبنان می‌جنگد و هرگاه که جنگ علیه تروریسم پایان یابد، رزمندگان این حزب به کشور باز خواهند گشت.
کد خبر: ۷۵۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 29 November 2017

رئیس جمهور لبنان اعلام کرد، حزب‌الله تا پایان یافتن عمر داعش، در داخل و خارج لبنان با این گروه تروریستی خواهد جنگید.

به گزارش تابناک، به نقل از العهد، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "لاستامپا" گفت، حزب‌الله با گروه تروریستی داعش در داخل و خارج لبنان می‌جنگد و هرگاه که جنگ علیه تروریسم پایان یابد، رزمندگان این حزب به کشور باز خواهند گشت.

وی افزود: لبنانی‌ها حزب‌الله را قدرت دفاعی می‌دانند نه حزبی تروریستی.

این اظهارات رئیس جمهور لبنان در پاسخ به سخنان سعد حریری، نخست وزیر لبنان است که پیشتر اعلام کرده بود، اگر حزب‌الله از ناآرامی‌های منطقه‌ای کنار بکشد، در سمت نخست‌وزیری این کشور باقی خواهد ماند. اما اگر تغییر وضعیت کنونی را نپذیرد استعفا خواهد کرد.

نخست‎وزیر لبنان مدعی شد: حزب‌الله در امور همه کشورهای عربی دخالت دارد و ما خواستار بی‏‎طرفی آن در درگیری‌های منطقه هستیم.

رئیس‌جمهوری لبنان تصریح کرد: بحران اخیر را پشت سر گذاشتیم و ظرف روزهای آینده بحران حل می‌شود و سعد حریری رهبری دولت لبنان را ادامه می‌دهد و آینده خاورمیانه از بیروت آغاز می‌شود که نمونه همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه است.

وی تاکید کرد: طوایف مختلف لبنان از قرن‌های گذشته با هم زیسته‌اند و این وضعیت ادامه خواهد یافت. مسیحی‌ها به سوریه و عراق بازخواهند گشت. تروریسم ما را به این درک رساند که چرا اروپا و کشورهای حوزه مدیترانه به هم نزدیک بودند. کشورهای حوزه دریای مدیترانه اولویت جهان خواهند شد.

عون روابط ایتالیا و لبنان را یک روابط دوستی محکم خواند.

رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با این روزنامه گفت، سوریه و لبنان همسایه هم هستند و باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی درخصوص ارزیابی اصلاحات محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان گفت، سیاست لبنان برپایه اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر استوار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان