بازدید 2611

لاریجانی: هلال احمر یک سرمایه اجتماعی بزرگ است

نماینده مردم قم در مجلس گفت: جمعیت هلال احمر و حضور جوانان در آن یک سرمایه اجتماعی بزرگ است.
کد خبر: ۷۵۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 30 November 2017

نماینده مردم قم در مجلس گفت: جمعیت هلال احمر و حضور جوانان در آن یک سرمایه اجتماعی بزرگ است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی عصر امروز در همایش شکرانه خدمت در تجلیل از امدادرسانی های جمعیت هلال احمر قم در اربعین حسینی و زلزله زدگان غرب کشور در سالن اجتماعات شهرداری عنوان کرد: جمعیت هلال احمر و حضور جوانان در آن یک سرمایه اجتماعی بزرگ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خدمات جمعیت هلال احمر برای مردم ملموس است و به هیچ عنوان کاهش اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر در خدمت رسانی به حوادث صحت ندارد.

وی اظهار داشت: مردم با اختیار خود به عضویت جمعیت هلال احمر در آمده اند و در شرایط سخت به کمک هموطنان و حتی سایر انسان‌ها در خارج از کشور می شتابند.

لاریجانی تصریح کرد: در حادثه اخیر، مردم کمک‌های نقدی قابل توجهی به هلال احمر داشتند که نشان دهنده اعتماد و اطمینان به عملکرد آن هاست.

وی بیان کرد: عملکرد هلال احمر پس از وقوع زلزله بسیار خوب بوده و در لحظات اولیه این حادثه بسیاری از امکانات و چادر توزیع گردید.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: در تمهیدات اندیشیده شده در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سنواتی به موضوع حمایت از جمعیت هلال احمر توجه شده است که امیدواریم حمایت های خوبی از این نهاد صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از منابع مالی جدید نیز بخشی به طرح کاداستر مربوط به قوه قضائیه اختصاص یافت و بخشی نیز به جمعیت هلال احمر تخصیص پیدا کرد.

لاریجانی ادامه داد: هلال احمد نهادی مردمی است و بهترین بهره گیری از ظرفیت های مردمی دارد و این ظرفیت مهم در اختیار دیگر دستگاههای اجرایی نیست.

وی با اشاره به امدادهای جمعیت هلال احمر به زلزله زدگان نیز عنوان کرد: مردم در حدود 40 میلیارد تومان کمک نقدی به این جمعیت اهداء کرده اند باید این اعتماد ملی به جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این جمعیت با برنامه های خود همبستگی ملی را تداوم می بخشد و عواطف را در هم می آمیزد و سرمایه های اجتماعی را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید به جمعیت هلال احمر احترام بگذاریم و به این تلاش ها ارج نهیم و حمایت های خود را توسعه بخشیم.

لاریجانی اظهار داشت: صمیمانه از زحمات جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنیم، ما این زحمات را از نزدیک شاهد بوده ایم بی شک این خدمات در نزد خدای متعال دارای ارزش است.

وی تصریح کرد:همچنین جمعیت هلال احمر در راهپیمایی عظیم اربعین خدمات ارزنده ای به زائران ارائه کرد که این عملکرد موثر واقعا ارزشمند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار