بازدید 17667
در نظرسنجی «تابناک» مشخص شد؛

مخالفت ۷۴ درصدی با کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها

هرچند کاهش شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، هدفی بزرگ است که به سادگی محقق نخواهد شد و متکی به تصمیمات اساسی و کلیدی است، به تازگی برنامه‌ای به این منظور در دستور کار مسئولان قرار گرفته که به احتمال زیاد اجرای آن با مشکلات و حواشی زیادی همراه خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 02 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمهرچند کاهش شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، هدفی بزرگ است که به سادگی محقق نخواهد شد و متکی به تصمیمات اساسی و کلیدی است، به تازگی برنامه‌ای به این منظور در دستور کار مسئولان قرار گرفته که به احتمال زیاد اجرای آن با مشکلات و حواشی زیادی همراه خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه مسئولان کشورمان در چند نوبت با افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی و اعمال برخی سخت‌گیری‌های ویژه و بهره‌برداری وسیع از سامانه های نظارتی دوربین محور، توانستند از آمار تصادفات جاده‌ای در کشورمان کاسته و جایگاه دردناک کشورمان از این منظر را تا حدی بهبود ببخشند، در ادامه تصمیماتی در دستور کار قرار گرفت که حکایت از بیراهه رفتن مشکلات داشت.

از جمله این تصمیمات، حذف ثانیه شمار از چراغ های راهنمایی و رانندگی در تهران بود که اگر به طور کامل اجرایی می‌شد، چه بسا الگویی ناصحیح پیش روی مسئولان دیگر استان ها قرار می‌داد؛ یا تصمیم به غیرقانونی اعلام کردن پارکبان‌ها که تا مدت‌ها معابر و خیابان‌های شلوغ شهرهای مختلف را به عرصه تقابل شهروندان و پارکبان ها تبدیل کرد.

تصمیم‌هایی که پیش از هر چیز، حکایت از ارزیابی نشدن تبعات این تصمیمات و نقشی که می‌توانند و می‌بایست در قانونمدار کردن رانندگی در کشورمان و کاهش آمارهای غیرقابل قبول داشته باشند، دارد. این را می‌شود از تصمیم اخیر مسئولان برای تغییر در قوانین راهنمایی و رانندگی کشورمان و بازخورد آن در جامعه دریافت.

مخالفت ۷۴ درصدی با کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها

تصمیمی که در خصوص کاهش سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشورمان به میزان ده کیلومتر بر ساعت گرفته شده و آن گونه که خبر می‌رسد، احتمالا به زودی مصوب خواهد شد و به اجرا درخواهد آمد اما اغلب مردم با آن مخالفند و بر این باورند که مفید نیست؛ باوری که می‌تواند مانع از توفیق این قانون در اجرا شده و در نهایت، به زیان عموم تمام شود.

آن گونه که نتیجه نظرسنجی «تابناک» از مخاطبان پرشمارش در این خصوص نشان می‌دهد، بیش از 74 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ـ که حدود 22 هزار تن در آن شرکت کردند ـ مخالف کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها هستند و تنها حدود 26 درصد مردم با اجرای این تصمیم موافقند.

این در حالی است که هدف از چنین تصمیمی، در درجه نخست کاهش آمار تصادفات و پیرو آن، کاهش شمار بسیار بالای جان باختگان تصادفات جاده ای در کشورمان است؛ جان باختگانی که شمار بسیار زیادشان در کشورمان، رتبه‌ای نامطلوب برای کشورمان در جهان به دنبال داشته که سال هاست تغییر آن در دستور کار مقامات کشورمان قرار دارد.

هدف بزرگی که در راستای رسیدن به آن، برخی مسئولان قصد دارند سرعت مجاز در آزادراه ها، بزرگراه ها، جاده های بن شهری و معابر درون شهری را کاهش دهند، غافل از آنکه این شیوه به باور بسیاری از مردم مفید نیست و چه بسا سرمنشأ شدت گرفتن قانون‌شکنی‌ها شود. سرمنشأ گسترش تخطی از سرعت مطمئنه در تمامی راه های کشورمان.

وضعیتی که بی شک مطلوب وضع کنندگان این محدودیت هم نیست و جدای آن، ممکن است این باور را تقویت کند که دلیل چنین تصمیمی، افزایش جریمه رانندگان متخلف و ازدیاد مبالغ حاصل از جریمه است؛ شائبه ای که در نتیجه سکوت مسئولان در خصوص چرایی این تصمیم بزرگ تقویت می‌شود و این پرسش را به وجود می‌آورد که به راستی چرا مستندات چنین تصمیمی به مردم ارائه نمی‌شود؟ آیا می‌توان به رقم خوردن اتفاقات مثبت با اجرای قانونی که سه چهارم مردم با اجرایش مخالفند، امید بست؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۱
اقایون خودشون با هواپیما جابجا میشن نمیدونند کم شدن سقف سرعت چقد زمان بیشتری را از ما میگیره تا حالا امتحان کردن ببینن چقد خسته کنندس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
دوست عزیز نادانسته نظر ندهید
مسیر تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتری تهران تا مشهد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در مقایسه با سرعت ۹۰ کیلومتر حدود نیم ساعت تفاوتش برای رسیدن به مقصده به نظر شما در مسافت های کوتاه تر چه فرقی می کند ضمن اینکه صد در صد ایمنی سرعت ۹۰ کیلومتر خیلی بالاتر است اون هم با این سطح پایین فرهنگ رانندگی در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اصلا صد تا رو مخه
ناشناس2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقای ناشناس شما چجوری دانسته محاسبه کردید فاصله تهران مشهدو. با سرعت 120 ، 8 ساعت و 33 دقیقه میشه و با سرعت 90 ، 11 ساعت و 6 دقیقه. یعنی بیشتر از 2.5 ساعت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
سرعت پایین در مسیرهای طولانی تر موجب طولانی تر شده زمان رانندگی و خستگی بیشتر راننده و در نتیجه افزایش خطر تصادف می شود. یکی از دلایل افزایش تصادف در فاصله نزدیکتر به شهرها در مسیرهای ورودی همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقا جان اینی که عرض کردم علمی حساب شده و عملی. ترافیکُ خستگی راه و استراحت، بنزین زدن و هزار چیز دیگ و احتمال دیگر هم باید دخیل کنید. یه کله که نمی رید. پس همون حدود نیم ساعت درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
هر بزرگ راه یه ورودی داره یه خروجی هرچی سرعت خروجی بیشتر باشه حجم ترافیک کمتر حالا اگه سرعت خروجی رو کاهش بدیم ببینید چه اتفاقی میوفته حجم ترافیک چند برابر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
پروفسور ناشناس 11/9/96
16:01
اگه یه کله برن تازه فرقش بیش از دوساعته و نیمه نه نیم ساعت حالا توقفات بین راه با فرمول هر دو ساعت یک ربع استراحت مورد توصیه راهنمایی و رانندگی هم رو حساب کنید خیلی بیشتر هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
احتمالا سواد مسولین محترمم در حد همین ناشناسمونه که جمع و نفریق بلد نیستن بد کلی با اطمینان میگن همه جوانب و بررسی کردیم تصمیم گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
برادر ناشناس 13:33 زمان مسافرت از تهران به مشهد با سرعت 90 کیلومتر حدود 11:10 طول میکشه و با سرعت 120 کیلومتر در حدود 8:30 دقیقه تفاوت حدود 3 ساعته نه نیم ساعت
بیشتر پلیسها هدفشان جریمه کردن است و با کمین کردن ملت را جریمه می کنند
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
نیم ساعت نمیشه عزیزم حداقل 3 ساعت دیرتر میشه با سرعت 90 کیلومتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
کاملا درست می فرمایید. پراید با سرعت 120 از من که با
تویوتا 2017 با سرعت 114 میر فتم سبقت گرفت به پراید کاری نداشتند ولی من رو جریمه کردند
شک نکنید که دنبال جریمه های بالاتر و بیشتر
هستند.
این که عموم مردم باهاش مخالفن دلیلی بر بد بودنش نیست اتفاقاً با این کشته ها تنها کاری که میشه کرد تو ایران همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
البته ميشه بخاطر به صفر رساندن كشته‌ها سرعت مجاز را صفر كرد تا اصلا تصادف و كشته‌اي هم نداشته باشيم!! شما كه مخالف نيستي؟! چه بهتره در مورد چيزي نظر بديم كه خودمون توش دخيليم و تجربه‌اش را داريم نه اينكه از دور بگيم لنگش كن.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اصلا سرعت صد تا و نود تا دیگه کاهش دادن داره !!!؟ یدفعه بگیدئ مردم با دوچرخه و اصلا با الاغ برن مسافرت خیلی امن و هیچ حادثه ای هم پیش نمیاد !! بعضی وقتا یه تصمیمات تو این کشور گرفته میشه که آدم هر چی فکر میکنه درک نمیکنه پشت این تصمیمات چه فکر و کدام نوابغ هستن که مردم را یک عمر گرفتار میکنند ! آقا مگه کاهش سرعت باعث تغییر تفکر و فرهنگ رانندگی هم میشود ! آیا گردش بچپ و خواب آلودگی و ایرادات جادهها با کاهش سرعت بر طرف میشه !
تو نظرسنجی آمار میکن نه از لغت پرشمار استفاده کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راننده اي كه قوانين را رعايت نميكند ، حتي اگر سرعت مجاز را 10 كيلومتر در ساعت اعلام كنند با هرچقدر جريمه ، باز هم تند و تندتر مي راند.
فقط دوربين با جريمه هاي سنگين و سنگين تر
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
بابا حرف راننده نیست

حرف پرایده و ایمنی اون در تصادفات
وقتی با سرعت 120 تصادف میکنه طرف له میشه میمیره ولی با 110 نمیمیره و آمار کشته ها پایین میاد
با کارشناسی شدن سرعت موافقم ولی همینجوری همه رو منهای 10 کنین مخالفم . مثلا جاده بویین زهرا ظرفیت 110 کیلومتر در ساعت رو نداره ولی اتوبان تهران کرج توجیهی نداره کمتر از این بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
تو اتوبان تهران کرج تا هشتگرد 100 سرعت مجازه
اگه این قانون اجرا شد ضرر اول رو دولت می کنه چون باعث افزایش مصرف سوخت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
حرف غیر کارشناسی
وقتی مسئولین بجای راه چاره دنبالمنبع درآمد از هرمشکلی می گردند نتیجه ای حاصل نمیگردد. تصادف عوامل زیادی دارد که یکی از آنها سرعت زیاد است. ولی چون زورشون به خودرو ساز و وزارت راه و ... نمی رسه میان دست روی آخرین گزینه که مردم بخت برگشته میگذارند.
باید بررسی شود که آیا این آمار بالای تلفات جاده ای با کاهش 10 کیلومتری سرعت چه تغییری می کند.
آیا همه ی علل آمار کشته ها بررسی شده است و بهترین راه این کاهش سرعت است؟
برای کاهش تصادفات سرعت اتومبیلها را کم نکنید اعصاب ملت را ارام کنید .انرژی تخلیه نشده جوان را جایی غیر از پشت فرمان جستجو کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
چرت چرت چرت
تو جاده چند نفر از اینهایی که سرعت زیاد میرن جوونهای نیازمند به تخلیه انرژی هستند؟ لابد تخلیه انرژی هم راهی نداره جز شرکت در مهمانی های آنچنانی؟! مشکل از فرهنگه نه انرژی تخلیه نشده.
نظرات مردم چه تاثیری داره... ؟؟؟
اين طرح جز جريمه براي رانندگان و درامد براي راهنمايي و رانندگي هيچ نتيجه ايي نخواهد داشت . بهترين راه فرهنگ سازي و رفع نقاط حادثه خيز مي باشد
همین الان سرعت نرم خودروها از حداقل سرعت مجاز راهها 20-30 کیلومتر بیشتره بجای کاهش واقعی کنید کا باید کارشناسی باشه.یا حداقل حداکثر و حداقل را به دو نوع خودرو داخلی و خارجی تغییر دهند.
کلا این دولت دنبال پاک کردن صورت مسئله ها هست ، از استاندار تهران که میگفت باید تهران رو گرون کنیم تا جمعیت تهران زیاد نشود تا نجفی شهردار تهران که میگفت باید عوارض در بزرگراه ها بگیریم تا ترافیک نشود و حالا وزارت مسکن که میگه باید ده کیلومتر کم کنیم تا تصادف نشود باور کنید فردا میگن ازدواج نکنید تا طلاق کم شود ، به این میگن منطق بی منطق ها ، متاسفم
چرا کیفیت جاده ها و ماشین ها رو بالا نمیبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
ساده هست ، اون رو باید پول بدن اما از این میتونن پول در بیارن
هدف فقط تامین بودجه بیشتر است و جالبه که اکثرش میره جیب ژنهای خوب.
با سلام
دولت بجای کاهش سرعت خودروهای شخصی بهتر ه با افزایش اختلاف سرعت مابین خوروهای سنگین و سبک موافقت کنه تا امکان سبقت و حرکت سبکها بیشتر بشه و با کاهش سرعت خودروهای سنگین تلفات تصادفات کمنر میشه و نیز تعداد نقاط حادثه خیز را با هزینه و ایجاد علایم و روشنایی و ایجاد تقاطع های غیر هم سطح عابر گذر و ماشین رو و نیز اصلاح حاشیه را ها بطوریکه جزابیت داشته باشه و خواب آلودگی برای راننده ایجاد نکنه و با نصب gps از رانندگی رانندگان بیش از 4 ساعت متوالی جلوگیری کنه و یا دو تا راننده باشند که این نیز تلفات را کاهش پیدا کنه ایجاد کنه نه اینکه سرعت مجاز رو با استاندارد های جهانی مغایر کنه و سرعت کم نیز خستگی برای راننده ایجاد می کنه همچنین کیفیت خودرو ها هم باید بهتر بشه و کیفیت آسفالت کمتر شدن چاله و دست انداز جاده ها و نیز نصب دستگاه های کنترل سرعت مجاز اینها رو هم رفته ایمنی جاده و رانندگی رو افزایش می ده
وقتی برای تصویب افزایش جریمه های رانندگی به بیش از ده برابر از استدلال کاهش مرگ و میر سخن گفتند امروز باید توضیح دهند که انتظار داشتند چند درصد کاهش داشته باشیم و در عمل به چند درصد رسیدیم؟ متاسفانه با تغییرات روابط متعارف که در طول بیش از هفتاد سال در بین مردم نهادینه شده است به راحتی زمینه جرم انگاری و مجرم سازی در جامعه فراهم می شود و شاید مهمترین دلیل این تصمیم نه کاهش حوادث جاده ای که افزایش جرائم راندگی و خالی کردن بیش از حد جیب مردم باشد. وقتی بدون اطلاع و صرفا در نزدیکی دوربین های جاده ای ناگهان سرعت مجاز به نصف تغییر می کند و یا اینکه پلیس راه در شیب جاده با دوربین به شکار ماشین ها می نشیند که ممکن است کروز کنترل ماشین هم مانع افزایش سرعت نشود، نمی توان با هیچ انگیزه مثبتی این گونه رفتارهای نامعقول را تفسیر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
احسنت
بجای ایمن سازی راهها مسئولین خودشون رو راحت کردند و از سرعت خودروها رو کاهش میدن
اگر قرار به کاهش سرعته که الان هم در نقاط حادثه خیز سرعت را با نصب تابلو و دوربینهای کنترل سرعت کاهش میدهند. در آزادراهها و بزرگراهها که درصد تصادفات خیلی خیلی کم است، اگر هم تصادفی است که در سرعت بسیار بالا است. راننده ای که بی محابا 170 تا 180 کیلومتر میره در حالیکه سرعت 110 هست اگه شما سرعت را 100 که هیچی 10 هم بکنید اون کار خودش را میکنه. پس به نظر میرسه هدف بالا بردن افزایش درآمد از طریق دریافت جریمه است.
نظر سنجی ملاک نمیتونه باشه...در بعضی چیزها نظرسنجی نباید ملاک باشه..بلکه امار باعاث مد نظر قرار بگیره..وقتی پلیس راه با قاطعیت اعلام میکنه سرعت بالا عامل اکثر تصادفات جاده ایی است و آمار خوبی هم در اختیار داره اینجا نظر پلیس راه باید ملاک باشه...شما اگر نظردهندگانتون از جوانان باشن معلومه که همه شون میگن ما سرعته بالا میخاییم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
منظور از سرعت بالا دقیقا در گزارشات آماری چیست؟منظور بالای 120 کیلومتر است یا بالای 110 کیلومتر؟مضاف بر اینکه بر گزارشات آماری پلیس راه اطمینانی نیست به این دلیل که منافع این ادعا در درجه اول متعلق به خود آنهاست لذا شهادت شاهد در مورد خودش مورد قبول نیست.ثالثا اینکه بنظر من اصولا استفاده از عنوان کارشناسی برای این نوع از گزارشات غلط استبدلیل اینکه پس از تصادف پلیس از کجا میداند که سرعت دقیقا چند کیلومتر بوده و چگونه این سرعت ثبت شده که بر اساس آن آمار منتشر میکند و از طرف دیگر اصلا همین 120 کیلومتر بر اساس چه قاعده علمی و فیزیک راه بدست آمده که حالا اساس اظهار نظر قرار گرفته است؟جالب است که من شنیده بودم که پلیس علت اکثر تصادفات بدلیل سرعت بالا و انحراف به چپ برای سبقت را خستگی راننده در 35 کیلومتری ورودی شهر ها عنوان میکند.حالا با کاهش سرعت و افزایش زمان مسافرت که بر خلاف نظر بقول خودش کارشناسی عمل کرده است؟!!
تو ایران با این سطح فرهنگ همین هم زیاد است متاسفانه.
تصمیم گیری درباره موضوعاتی که جنبه فنی دارند و تصمیم گیری درباره آنها نیازمند تسلط دانشی و تخصصی است را از عوام مردم سراغش می گیرید؟!
استفاده از یک ابزار درست برای یک مسأله اشتباه فهمیده شده
اول مسأله را درک و سپس قلم بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
دقیقا.
همه چز را که با نظرسنجی نمیشه حل کرد. باید روش کیفی صورت بگیرد نه پیمایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
عجیب است که شما مردمی را که رانندگی جز ملزومات اولیه زندگیشان است و هر روز با آن سر و کار داشته و از آن استفاده میکنند را فاقد شعور و درک در زمینه استفاده روزمره میدانید؟چه دلیل مضحکی را بیان کردید."دانش تخصصی؟؟!!" گویی از سفر به فضا صحبت میکنید.متاسفانه چه بسیار افرادی که با این الفاظ سعی به بردگی کشاندن دیگران دارند و سو استفاده.البته خیلی از مسایل واقعا تخصصی هستند و نیازمند متخصص ولی در مورد رانندگی مضحک بود چرا که بسیاری از مردمی که شما آنها را عوام فرمودید بسیار بهتر از متخصصین فرموده شما مطلب را می فهمند .اشکال در این است که متخصصین خود فرموده شما ، نمیفهمند که به اندازه این عوام حضرتعالی که تقریبا تمام رانندگان کشور را شامل میشود به مسئله اشراف ندارند.بهانه برای افزایش جریمه ها در این اوضاع اقتصادی که برای مسولان دلیل نمیخواهد و چه اجباری دارند اسم کارشناس و متخصص و غیره بد نام کنند.با تصویب این قانون همه مردم را متخلف و بعد جریمه کنند ،برود پی کارش.مگر قبلا هم همین نبود.می خواستند بنزین یک مملکت را گران کنند گفتند بعضی جوانان پولدار با بنزین ارزان دور دور می زنند در شمال شهر تهران و بعد بنزین تمام مملکت تا خاش و خارک را گران کردند.حالا چه شده که نیازمند نظر کارشناس شده ایم؟!!
بجای اینکار بفکر بالا بردن کیفیت جاده های غیر استاندارد و لاستیک های. نارغوب باشند
کاهش سرعت باعث خستگی راننده، خواب آلودگی و افزایش تصادفات جاده ای خواهد شد.
در دنیا با ایمن کردن راهها تلاش در جهت بالابردن سرعت حرکت خودرو ها و رسیدن سریعتر و ایمن تر مسافرین می کنند. در حالیکه برخی از مسئولین با پاک کردن صورت مسئله تلاش در کاهش خدمات و استاداردهای جاده ای دارند؟
زیر ساخت ها درست کنند،بهبودکیفیت خودرو های داخلی ، باعث کمتر شدن تصادفات می گردد،کم کردن سرعت فقط یک مسکن و یک تصمیم نابخردانه و شانه خالی کردن از مسئولیت است.
قانون نمی‌تونه با بی‌قانونی و افزایش احمقانه قیمت خودروهای اشغال مقابله کنه و کیفیت اونا رو افزایش بده برای همین ناچاره با مردم برخورد کنه
سلام

مطمئن باشید خواب آلودگی که با این سرعت در جاده ها برای افراد ایجاد میشود مرگ و میر را بیشتر خواهد کرد
ماشین های بی ستاره از لحاظ ایمنی رو جمع کنند. در آلمان حتی دوربین های اوتوبان رو هم دارن بخاطر پرت کردن حواس راننده ها جمع میکنند و محدودیت های رو بر میدارند!
مگر غیر ار مادیات و جذب درامد هدف دیگری هم هست ؟؟؟؟؟؟
بهتر است تولید خودرو را تعطیل وواردات آن راکنسل کنند تا خیال همه راحت شود نه تصادفی رخ میدهد ونه برای بعضیها نون دونی تشکیل میدهند همون جوری بعضی مواقع بی جهت جریمه میشویم
اینجوری فقط جیب دولت پر پول تر میشه چون واقعا سرعت های پایین کسالت اوره و کافیه یه مقدار از حوصله در بیای تا جریمه بشی :) به جای این کارها اون دو تا شرکت فرغون سازی رو تعطیل کنید یا دوتا مدیر جوون و درست و حسابی بزارین بالا سرشون تا خودرو های با کیفیت بدن دست مردم و همچنین جاده ها رو هم بدین دست کار بلدش والله عراق با اینکه جنگ زده هست آسفالتهاش هنوز هم سالمه مگه جاهایی که انفجار صورت گرفته
هدف اصلی کاهش 10 کیلومتری اقزایش اخذ جریمه از مردم است وقتی در بوجه سالیانه کل کشور روی جرایم ناشی از تخلفات رانندگی مردم حساب میکنند چه توقع دیگری میتوان داشت .
تابی جون به نظر میرسه با غیرقانونی کردن پارکبانها مخالفی اما اتفاقا کار درستی بود چون وقتی ما داریم عوارض سالیانه خودرو میدیم دیگه دلیلی نداره بازم بخاطر پارک کنار خیابون -و نه تو پارکینگ- پول بدیم. پس عوارض برا چیه؟ مگه برای تردد و استفاده از خیابون نیست؟
کاهش سرعت مجاز؟! مگه توی جاده با چه سرعتی میشه رفت که بازم میخوان ازش کم کنند. به جای اصلاح جاده ها و ارتقای فرهنگ رانندگی بازم میخوان محدودیت ایجاد کنند؟!
این تصمیم از طرف دیگر ترافیک ساز هست
حالا خیلی راننده های خوب، ‌ماشین ها و جاده های ایمن داریم
عجله هم‌داریم!
مطمئن باشيد اگر موقع تصويب قانون كمربند ايمني راي گيري مي كرديد ٩٩ درصد مخالف بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
دقیقا!
مسئولین اگه بفکر مردم هستند یک فکری بحال جادههای کشور و کیفیت ماشینهای تولید داخل بکنند.صورت مسئله را پاک نکنند.
سرعت ربطی به تصادف نداره اگر جاده ها و ماشین ها خوب باشند

آلمان محدودیت سرعت داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ان شاء الله کی در مورد افزایش کیفیت خودروها تصمیم گرفته خواهد شد؟
آخه اين چه تصميميه ؟بايد زيرساختهاي راهها و جاده ها رو به روز رساني كنن ، يعني در تمام جهان براي حل چنين معضلي مرتب سقف سرعت مجاز رو كاهش ميدن !!!
با سلام من فكر ميكنم اين تصميم بخاطر دلسوزي براي مردم نيست .همانطور كه اشاره اي شد بيشتر بخاطر كسب درآمد از طريق جريمه كردن بيشتر مردم و اين اقدام ماهيگيري در آب گل آلود است و دليلش هم اين است كه شما چه آمار دقيقي داريد كه بيشتر تصادفات بدليل سرعت غير مجاز ميباشد؟ چرا يكبار نشده كه مسئوليني كه دنبال وضع كردن اين قوانين هستن دسري به كاخانه هاي توليدات خودروهاي داخلي بزنند و از نزديك شاهد توليد اين خودروهاي مرگ و بي كيفيت شوند؟ما فقط اين را مي بينيم كه اتفاقات بخاطر سرعت غير مجاز بوده و غير از اين هم عاملي را دخيل نميبينيم‌‌
آخه قانون شکنا که از این قانون ککشون نمی گزه فقط اونایی ضرر می کنند که می خواهند قانونی رفتار کنند
طبق معمول پاك كردن صورت مسئله در دستور كار دولت مردان قرار گرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این پاک کردن بی نتیجه صورت مسئله است.
وقتیکه نمی توانند جاده و خیابانها را ساماندهی کنند، به چنین طرحهایی روی می آورند. لابد کمی بعد تر، باید شاهد حرکت خودرو هب با سرعت 20 کیلومتر/ساعت باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
چون آقایان کماکان نتوانسته اند راهی برای بهسازی مسیرها پیدا کنند!!!!!!!!!!!!!!
اینطور پیش بریم با دو چرخه سریعتر می رسیم. هر تصمیم باید منطقی باشه
جاده استاندار و چندتا ماشین ایمن و فرهنگ صحیح رانندگی . همش همین. بعد ببینید رتبه تلفات ایران چند میشه. فقط به اسم حمایت از تولید ملی ،هر چهار چرخی رو به اسم خودرو ،تو بازار انحصاری می فروشن . جاده ها هم مثل مسکن مهر ،غیر استاندارد و بعد از یکسال میشه مثل میدون اسب سواری، بعد می خواهید نتیجه اش بشه وضعیت سوییس؟؟؟
البته کا هش سرعت خوب است لیکن عمده مشکلات از بی توجهی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است . بایستی با آموزش از صدا و سیما و بر خورد با اشخاص متخلف از این تصدفات جلو گیری کرد. متاسفانه تعداد پلیس ها در را ههاکم است. و نظارتی در راه ها برسرعت های بالا نیست.
میشود یک بر رسی نمود که بیشتر تصادفات ،مربوط به سرعت های بسیار بالا ،واکثرا هم پول دارها بوده ،که بد بختانه با قشر ضعیف برخورد میکنند ،وخلاف ،هم برای آنها مهم نیست چون پولش را دارند که بپردازند ،اگر میخواهند به نفع مردم تصمیم بگیرند ،فرهنگ ،رانندگی ،واستفاده از خودرو را به مردم بیاموزند ،ودادن گواهی رانندگی را به مانند ،یک مدرک ،که نیاز به ،اخذ ،مدرک صحت در چند مورد خاص است منوط نمایند ،و آنهم بصورت واقعی ،اکنون همه چیز در ایران بصورت سوری انجام میگیرد ؟که جای تأسف است ،گاها مردم شاهد هستند که مسولین ،مخصوصا مسولین اجرای قانون راهنمایی و رانندگی توسط آنها نقض میگردد ،هم در خیابانها ،وهم در جاده ها ،مردم هم به آنهت نگاه میکنند ،ودیگر اینکه ،در ایران بدون گسترش ،جاده ،وخیابان ،ها ،هر ساله حدود یک میلیون خودرو افزایش می یابد ،بگونه ای که کشور را به پارکینگ تبدیل نموده اند ،و اینها فقط برای درآمد زایی است ،و اگر هم پلیس راه میخواهد ،خدمتی به مردم کند ،لازم است به دولتمردان اعلام کند که اقدامی نمایند که مردم نیازی به سفرهای درون شهری برای کارهای خود نداشته باشند ،وبتوانند بدون حضور فیزیکی کارها را انجام دهند ،و خیلی کارهای دیگر ،،که نیاز به کار کارشناسی دارد ،که از همهٔ کار شناسان ،گونان گون در حوزه های اجتماعی ،انجام گیرد ،،،،،،
اگه راست میگن سرعت با توجه با نوع ماشین و سابقه راننده و نوع جاده در مجموع تعیین شود.
کاری هم نداره الان دوربین ها همه پلاک خوان شدند با یک بانک اطلاعاتی متصل به آن درست می شود
همه چیز یه طرف هزینه های تعویض تابلو ها و ترسیم علائم یه طرف
خوش به حال پیمانکارش
اول حمل نقل عمومي را تقويت كنند و كيفيت جاده ها و خودروهاي داخل را بهبود ببخشند بعد جيب مردم را اگه رعايت نكردند خالي كنند
دولت در گسترش و عریض کردن جاده ها و نگهداری از اونها و گسترش خدمات رفاهی بین جاده ای کم کاری میکنه. اداره راه کارشو درست انجام بده بعد دندون تیز کنن برای پول جریمه گرفتن از مردم.
کاهش سرعت یعنی جریمه بیشتر که به کام راهنمایی و رانندگی و به ضرر مردم و اعصاب خردی بیشتر .
اگه با کم کردن سرعت تلفات کم میشه سرعت رو صفر کنن خب
مسولین که با جاده ها کارندارن بدونن چی میشه
مردم هم که هر بلایی سرشون بیاد حقشونه!!!!
خوردو سازها و جاده سازها هم که اصلا از بیخ مقصر نیستند
بین خطوط راندن و فاصله از خودرو جلویی باید هدف باشد
مسبب تصادفات اکثریت مردم نیستند که با سرعت قانونی حتی با 120 کیلومتر رانندگی میکنند .
بلکه آن اقلیت دیوانه ای که در هر کوی و برزن و هر شرایطی اقدام به ویراژ میکنند و حرکات دیوانه وار انجام میدهند و گروه دیگری که با وجود نقص فنی خودرو خود براحتی و بدون هیچ مانعی اقدام به تردد میکنند هستند .
در این خصوص بعضاً کاهش سرعت منجر به قانون شکنی بیشتر هم میشود نمونه آن بخش غربی اتوبان همدانی حوالی منطقه 22 که سرعت 80 کیلومتر دارد ولی چون غیر کارشناسی معین شده است حتی قانون مند ترین افراد نیز آنرا رعایت نمی کنند .
مسئولین به جای حل ریشه ای مشکل که ناشی از بی کیفیتی خودروهای داخلی چه از نظر ایمنی و چه از نظر آلودگی و استاندارد نبودن جاده ها است,و اینکه زورشون به خودرو سازها نمیرسه میان رو مردم فشار میرن و مردم رو مسئول اینهمه تصادف , مرگهای ناشی از اون و آلودگی هوا میدونن و هرز چند گاهی این قوانین تصویب میکنن .
جریمه مبالغش کم شده قطعا و نیاز به افزایش مبلغ است
درهرمسيري كه پليس باشد ترافيك جاده اي بيشتر است مي توانيدامتحان كنيد رايگان است
با عرض سلام و خسته نباشید به همه بزرگانی که پس از ساعتها وقت کارشناسی به این تصمیم رسیده اند. به هر حال تفکر برای کل کشور هم خوب است ولی نگاهی به اطراف مسئله هم بکنید. آیا ماشینها از کیفیت 50 سال پیش بدتر شده یا جاده ها بدتر ساخته می شوند.اصولا سقف مجاز سرعت به طراحی های روز اول بر می گردد نه به تعداد خودروها.سرعت مجاز را نباید با سرعت مطمئنه اشتباه گرفت.چرا به جای راههای خیلی گران قیمت و بی فایده دنبال راههای منطقی تر نمی روید. امروزه نرم افزارها قسمت اعظم ترافیک را مدیریت می کنند .از طرفی خوب است نتیجه اقدام مشابه در امریکا را هم مطالعه کنید که بعد از مدتی سرعت را افزایش دادند.ضمنا نتیجه مطالعه کاهش سرعت اتوبان تهران کرج و بزرگراههای شهر تهران را هم منتشر کنید که نه تنها باعث کاهش تصادفات نشده بلکه بواسطه فشار روحی سایر راننده ها به هم ، تعداد سرعت بالا کاهش یافته یا افزایش؟؟
میدونید چیه ؟!!!!!!!!!!!!!!!

مشکل مقدار کیلومتر ماشین ها نیست

مشکل نوع خودروهاست

تو مملکت ما دنبال پاک کردن صوزت مسئله هستند

اکر به جای کاهش کیلومتر کاهش عوارض گمرگی انجام شده بود لازم بود الان مقدار مجاز سرعت به کیلوتر کاهش بدیم.
علت مشخصه
استاندارد سازی جاده ها از قبیل اضافه کردن باند و کیفیت جاده ها و نور پردازی هزینه داره
فرهنگ سازی زمان و هزینه و علم می خواد که هیچکدومشو نداریم
ایمنی ماشین ها هم هزینه می خواد
ولی ولی ولی کاری کنیم مردم بیشتر جریمه بشن فقط سوده اونم خالص و از جیب مردم ....
خیلی ساده است اسمش جریمه است ...
نمی دانم چطور در کشورهای اروپائی و پیشرفته هرروز سرعت جاده ای را بالامیبرند و اعلام می کنند تصادف جانی کمتر شده و ایران هرروز سرعت جاده ای را کمتر می کنند تصادف و تلفات جانی بیشتر می شود . بهتر نیست مسئولین بجای این همه فکر کردن تغییری در ساخت خودرو و جاده ها باشند .
اگه با کم کردن سرعت مشکل حل بشه خیلی خوبه
ولی چند سال بعد میگن که این طرح با شکست روبرو شد
این وسط راهنمایی و رانندگی کیسه اش رو پر میکنه
عالیه
با سلام.چند روز پيش يك پليس در محور قايم شهر به بابل به خاطر صحبت با موبايل بنده را 100000 (صد هزار) تومان جريمه كرد.اي خدا نشناس مگر جريمه موبايل چقدره؟چوب خدا صدا نداره.
همیشه میخوان ساز رو از سر گشادش بزنن!!
شما اول خودروی استاندارد تولید کنن، جاده و ریل و حمل و نقل عمومی رو درست کن ، بعد به فکر این فکرهای بکر برای کاهش تلفات باش. اتوبانی که سرعت مجازش ۱۰۰ یا ۹۰ کیلومتر در ساعت باشه دیگه چه اتوبانی هست!! یا آزادراهی که سرعت مجازش ۱۱۰ یا ۱۰۰ باشه!!
باز هم شب خوابیدن و صبح از خودشون طرح "در وکردن"
به نظرم خبخه با ماشینابب مثل پراید, تیبا, 206 بیشتر از 90 تا مساویه با مرگ.
مشکل اصلی در تلفات جاده ای اختلاف ارتفاع سطح جاده نسبت به زمین اطراف جاده هاست که با کوچکترین انحرافی باعث چپ شدن ماشین و تلفات می گردد
سرعت 10 کیلومتری تاثیر کمی دارد
سلام
به نظر من عدم رعایت حداکثر سرعت در جاهای خاص مثل مناطق شهری، سرازیری ها، پیچ ها، ورودی و خروجی ها نیاز به توجه بیشتری دارد. اغلب رانندگان به تابلوی های کاهش حداکثر سرعت در اینجور جاها توجه کافی نمی کنند. قکر میکنم اعمال سختگیری بیشتر نسبت به رعایت همین حدود سرعت اثر بیشتری در کاهش تصادفات داشته باشد تا کاهش حداکثر سرعت کلی در راه ها. همچنین یک مورد دیگر عدم توجه کافی به سرعت مطمئن است. در شرایط بارانی به ویژه دقایق اولیه آن، مه و ... تعداد چشمگیری از تصادفات رخ می دهد چون معیار حرکت اغلب رانندگان همان حداکثر سرعت مجاز محور است. بنابراین کاهش حداکثر سرعت مجاز بسیار کلی است و چندان معطوف به هدف اصلی نبوده و بنابراین به اندازه کافی موثر نخواهد بود. لذا اعمال قانون در موارد کاهش حداکثر سرعت(شیب، پیچ، مناطق شهری، ورودی خروجی ها و ...) و فرهنگ سازی در مورد سرعت مطمئن با توجه به شرایط جوی، مشخصات فنی وسیله نقلیه و مهارتهای فردی بسیار موثر است. همچنین ملموس نمودن میزان اثر افزایش سرعت بر افزایش ریسک رانندگی و در مقابل مقدار تاثیر آن در زودتر رسیدن به مقصد برای عموم مردم مفید خواهد بود.
آیا دولت واقعا با کاهش سرعت ده کیلومتری از حد مجاز خودروها در جاده بفکر جان ملت است ؟.اگر که این چنین است چر ا در مسائیل دیگر بفکر جان ملت نیست ؟ صدها نفر سالیانه بعلت خوردن لبنیات وگوشت حیوانات که از نان خشک کپک زده آلوده به سم آفلاتوکسین استفاده میکنند جان خودرا از دست میدهند جلوگیری نمیکند ویا چرا شرکت سرب وروی واقع در نزدکی شهر زنجان را به جای دیگر منتقل نمیکند که ضایعات وبخارات آن سرطان است
سلام
بهتر است که از تابلوهای الکترونیکی تعیین سرعت مجاز استفاده کنند که مثلا در ساعت شلوغی سرعت کاهش و در ساعتهای خلوت سرعت حتی افزایش پیدا کند.
سلام نتیجه نظر سنجی به مسئولین مربوطه و مسئولین مملکتی انعکاس داده می شود؟
بهانه ای است برای اخذ جریمه بیشتر
منبعد با الاغ سفر مي كنيم زيرا سرعتش مطمئنه هيچگونه حادثه اي هم رخ نمي ده مسئولين هم خيالشون راحت ديگه جاده واتوبان وغيره نمي خوان درست كنن
تابناک نمیتونم جواب کامنت و بدم اولی خودت بزارش در جواب اون دوستی که گفتن نادانسته نظر ندین باید بگم دوست گرامی به اون نیمساعت تفاوت که میفرمایید که البته خیلی بیشتره سه ساعت کنترل دم به دم اتوبوسها را روهم برای سرعتشون چه در پلیس راها و چه بین راه اضافه بفرمایید امثال من که مجبورند همیشه اینجوری رفت و امد کنند خوب با خبرند چه اتفاقی میوفتع
ممکن است این باور را تقویت کند که دلیل چنین تصمیمی، افزایش جریمه رانندگان متخلف و ازدیاد مبالغ حاصل از جریمه است ... مگه شک داشتید ؟
آن آقایی که مسافت تهران تا مشهد را محاسبه کرده که فقط نیم ساعت اختلافه چطوری حساب کرده ؟ فاصله 1000 کیلومتری با سرعت 120 حدوداً یه 8 ساعت زمان نیاز داره درحالیکه با سرعت 90 حدود 11 ساعت ! بعدش اینکه سرعت مطمئنه بستگی به نوع مدل ماشین داره نباید برای همه خودروهایی که در جاده تردد می کنند یک جور تصمیم گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقاجان یه کله که نمی رید. بنزین زدن استراحت ترافیک همه اینها رو باید دخیل کنید به عنوان متغیر مزاحم. همین جوری ساده محاسبه نکنید
با سلام خدمت شما سرعت 110 کیلومتر در بزرگراهها سرعت معمول است علت این همه تصادف کیفیت بسیار ضعیف ماشینهای تولید داخل است و خیابانهای و جاده های غیر استاندارد چرا به جای کاهش سرعت در بزرگراهها عوارض و گمرکی ماشینهای خارجی را پایین نمی اورید ؟ خودتان هم خوب میدانید که 90 درصد مردم رعایت نخواهند کرد و از این بابت پول هنگفتی را به جیب خواهید زد و هدف هم همین است اگر به فکر مردم هستید سایپا و ایران خودرو را تعطیل کنید ایا تا کنون فکر کردید برای بیکار نشدن شاغلین در خودروسازها سالانه چند هزار هم وطن جان خود را از دست میدهند یا نقص عضومیشوند چه هزینه های سنگینی برای خانوارها به جا میگذارد؟چند خانوار بی سرپرست میشوند ؟و ان وقت شما به جای تصمیم درست هنوز بیراهه میروید
مگر نظر مردم برای اقایون مهمه؟!!!!
عمده مشکلات در زمینه رانندگی را مسببش راهنمایی و رانندگی هست، خط ویژه خیابان ولیعصر حدفاصل میرداماد تا نیایش که پلیس راهنمایی ماشین های شخصی را در پیک ترافیک هدایت میکنه بهاون و کاملا دو لاین خط ویژه بسته میشه و مردمی که توی اتوبوس با اون ازدحام وایسادند کلی باید معطل بشند تا خط ویژه باز بشه. تا حالا چندین بار تماس گرفتم راهور و گفتم ولی کو گوش شنوا. حالا در نظر بگیرین توی هر اتوبوس چندین برابر خودروهای شخصی تک سرنشین آدم هست و همه هم کار و مشغولیت خودشون را دارند. مثل این که بر خلاف ادعاهای پلیس، اولویت با خودروهای شخصیه
برای کاهش تصادف تنها راهش این است که جایگزنی تذکر با احترام به جای جریمه و رفتار خشن هست
با سلام وعرض ادب شاید بیشتر شهروندان با این معضل روبرو بوده اند که مثلا سرعت مجاز درجاده یا اتوبانی 80 کیلومتر بر ساعت بوده و در ترافیک شدیدی گیر افتادند و پس از رسیدن به گره ترافیکی میبینیم که یک راننده ناوارد با سرعت حدود 40-50 کیلومتر و اشغال خط سرعت و سبقت و ترس از جریمه شدن این ترافیک بی مورد رو بوجود آورده...پس بنظر میرسد بجای کاهش سرعت مجاز به دنبال فرهنگ سازی در رانندگی باشیم و در عین حال با رانندگان عجول و متجاوز به حقوق دیگران بشددت برخورد کنیم.جاده سازی استاندارد هم بسیار مهم است که مورد کم توجهی قرار گرفته است . در خیلی از جاده ها وقتی به یک دو راهی میرسی هیچگونه علامت راهنمایی وجودندارد.و علایم کنار جاده در خیلی از نقاط کشورکافی نیست.در نهایت به نظر بنده کاهش سرعت مجاز نه تنها تلفات را کم نمیکند بلکه باعث اتلاف بیشتر وقت و انرژی در جاده ها نیز خواهد شد.
برای کاهش تصادفات پلیس راه را منحل کنیدآمار تلفات به صفر خواهد رسید
سلام
بنده حدود دوماه پیش یه سفر با خودرو شخصی به ترکیه داشتم برام جالب بود که از مرز تا خود مقصد که حدود 700 کیلومتر بود اصلا سرعت گیری وجود نداشت حتی در محدوده روستا وشهرها ، که البته تو ایران در اینجور جاها وقتی ماشین یه دومتری پرید هوا متوجه نزدیک شدن به منطقه مسکونی میشویم و دوم اینکه توجاده کوستانی تقریبا شبیه جاده چالوس در کوچکترین و کمترین فرصت خط بریده به سمت ایمن جاده داده بودن که به راحتی و بدون اینکه پشت یه کامیون کسل وخسته بشی رانندگی میکردیم و پلیس هم ما ندیدیم کمین کنه ، فقط سیستم کنترل سرعت اونا بصورت راداری است حالا با تایید نظر دوستان بجای پاک کردن صورت مسئله بایستی با منطق ودرایت مدیریت و اصلاح بشه من یکی اگه حدود سرعترو کمتر تصویب کنند، نمیتونم رعایت کنم حتی با پراید
به جای کاهش سرعت در جاده ها تعرفه واردات خودرو را کاهش یدهند و در کارخانه های ارابه مرگ سازی را هم ببندند. چرا فقط مردم باید تاوان بدهند؟ ماشین بی کیفیت داخلی را باید گران بخرند جریمه هم بشوند ؟ بنز بی ام و هم نمیگیم همه سوار شوند اگر به جای پراید مردم تویوتا یاریس مدل ۱۰ سال پیش سوار بودند ایا تعداد کشته ها همینقدر بود ؟
اگر جاده استاندارد باشد و شرایط ایمنی مثل گاردریل و نور مناسب و پیچ و شیب غیر استاندارد و چاله نداشته باشد جای 50 کیلومتر کاهش سرعت جوابگو خواهد بود.
بجای اینکارها

خودرو استاندارد بدید دست مردم

گواهینامه الکی ندین
جادها رو استاندارد کنید
با سلام
یکی از تخلفاتی که باعث ایجاد حادثه به خصوص در جاده هایی مانند کرج چالوس میشود
بسیار آرام رفتن بعضی از رانندگان است ،که باعث بوجود آمدن زنجیره ماشین هاست. این
امر باعث میشود دیگر رانندگاه بر اثر کلافگی و تحریک اعصابشان اقدام به سبقت بدون در
نظر گرفتن شرایط جاده شوند. در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشید.
جاده ها و ماشین ها را اصلاح کنید. هی فقط تو فکر جریمه و محدودیت برا ملت هستید. با این سرعت های فعلی هم راننده پشت فرمان خوابش می بره . دنیا داره به سرعت و کاهش زمان سفر فکر می کنه ما داریم به سمت دوران شتر سواری و الاغ سواری عقب نشینی می کنیم
همیشه اینجور قضایا مردم بیچاره بدهکار بودند،عوض اینکه کیفیت جاده هاشون و کیفیت ماشینهاشونو بالا ببرند مثل کشور های جهان سومی دنبال اسانترین راه هستند
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

در کشور فرانسه بیش از 25 میلیون خودرو است میزان تلفات و تصادفات این کشور در 24 ساعت تا 7 نفر اعلام شده است . اما در ایران که اینقدر ماشین نداریم در 24 ساعت بیش از 50 نفر تلفات انسانی داریم . در ایران ماشین ها دارای ایمنی کافی نیستند در تولید داخل . از کیفیت لازم برخوردار نیستند . ماشین ها ی خارجی خیلی بهتر هستند . در ایران جاده چند لاین نداریم . اما در کشورهای اروپایی جاده ها چند لاین هستند . مهم ترین مسئله ما فرهنگ ماشین سواری را نیز ضعیف یا اصلا" نداریم . خودتان در جاده ها و در شهر مشاهده مینمائیدد .
با 100 و 110 کاملا مخالف و با 120 کاملا موافقم
تناسب سرعت کامیون و اتوبوس در. جاده ها با سواری به هیچ شکل هماهنگ نیست
اگر قرار بود سرعت 90 کیلومتر در ساعت باشه دیگه این همه خرج چی بود برای آزاد راه و بزرگراه شده؟ همون راه اصلی عریض سرعت مجازش 90 هست طبق آیین نامه. همه ی دنیا مشخصات فنی مسیر رو بالا می برن که سرعت ترافیک و ایمنی افزایش پیدا کنه که در نتیجه طرح توجیه اقتصادی پیدا میکنه. حالا چطوری می خوان کاهش سرعت رو توجیه کنن معلوم نیست. آمار بالای تصادفات بدلیل فرهنگ نامناسب رانندگی هست که اون باید اصلاح بشه وگرنه بهتر بود قبل از اجرای چنین طرح هایی و برای سرمایه های مملکت زمینه ی توسعه رو فراهم می کردن
110 کیلومتر سرعت استاندارد هست و واقعا نامردیه بخوان سرعت 110 کیلومتر رو جریمه کنن!

قبول دارم سرعت 120 کیلومتر زیاده اما 110 کیلومتر استاندارد هست و سرعت 100 بسیار کم هست.
متوليان بجاي اينكه راهها را اصلاح كنند يا خطكشيهارا درست كنند يا رهها را چند بانده كنند به فكر كم كردن سرعت افتادند اي مسولان از كشورهاي اروپايي كارشناس بگيريد
رانندگان یاد گرفته اند که با سرعت کمتر رانندگی کنند تا جریمه نشوند. اکنون چون درآمد پلیس جریمه در رانندگی کم شده می خواهند سرعت را کم کنند تا عایدی بیشتری بدست آورند.
ببخشید صرف نظر از نتیجه نظر سنجی توی نظر سنجی که 21000 نفر از جمعیت 70 میلیونی شرکت کردند نمیشه با این قطعیت گفت سه چهارم مردم ایران مخالف هستند.
پیش (در واقع پس) بسوی عصر پارینه سنگی...
یادش بخیر وقتی با اسب و الاغ تردد می کردیم تصادفات خیلی کمتر بود با سرعتهای 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت !!
بجای اینکه وسایل نقلیه و جاده ها و فرهنگ رانندگی مون رو اصلاح کنیم به سرعتهای عصر قجری متوسل میشیم!!
همونجوری که افزایش ده برابری جریمه ها منجر به کاهش ده برابری تلفات شد کاهش سرعت و افزایش جریمه سرعت هم کاهش میده تلفاتو
این نوابغ برای بقاء و مشخص نشدن بی لیاقتی خود چه طراحی دادند!

بنزین اضافی
بیماری های جدید
اعصاب خراب
اوقات اضافی
استهلاک خودرو
فرار بیشتر نیروهای متخصص از کشور
مصرف بالای کالاهای مرتبط
مخارج بسیار مردم به دلیل قطعات چینی
و...
يعني آلماني ها كه تو اتوبانهاش محدوديت سرعت ندارن حاليشون نيست. يا فكر ميكنن ميفهمن
همه بزرگراه ها مثل هم نیستن
حتی در مواردی که اختلاف در شرایط بزرگراه و اتوبان هست ، تمامی مسیر نا امن نیست

میشه در خیلی از محورهای حادثه خیز سرعت رو محدود کرد
همه جا رو بصورت فله ایی نمیشه مشمول یک قانون قرار داد
چون اینطور تصمیمات قطعا شائبه درآمد سازی برای راهنمایی و رانندگی و دولت رو در اذهان متبادر میکنه و گریز و گزیری هم نیست
طرح های بهتری هم هست که باید روی اونها کار کرد
میشه لاین های جدا گانه برای خودروهای فرسوده و ناایمن و یا برای ناوگان عمومی ایجاد کرد
مثلا اتوبوسها نتوانند در خط پر سرعت حرکت کنند و یا خودروهای خاصی نباید از محدوده سرعت خاصی بیشتر بروند
این اطلاعات کاملا از آنالیز شماره پلاک خودروها و استخراج داده ها قابل احصا است
بهترین کار رسوندن سرعت در اتوبان ها به ده کیلومتر در ساعت و در معابر شهری به صفر کیلومتر در ساعت هست و به این ترتیب دیگه تلفاتی نخواهیم داشت انشااللله!!
يه خواهش داريم اول خطوط ريلي پرسرعت حداقل 300 كيلومتر در ساعت كه خيلي جاهاي دنيا داره درست كن
بعد ما اصلا تمايل نداريم مسافرت كاري رو با ماشين بريم
خود بخود جاده ها خلوت ميشه بعد بيا هر قانوني خواستي بزار
خيابونا و جاده ها ديگه كشش ندارن راهش كم كردن سرعت نيست
کیفیت بدنه ماشین های تولیدی در این چندسال بسیار پایین امده کشش سرعت بالا ندارن مانند پراید و پژو که در سرعت های پایین هم کاملا متلاشی میشوند بهتر است با کار کارشناسی مقدار از سرعت کاسته شود تا شاید این همه تلفات هموطنان نباشیم
پلیس بدنبال این است که قانون شکنان را بی دلیل اضافه کند وجریمه بیشتری بگیرد. موقعی فرمانده پلیس از تحقق بودجه 1000میلیاردی تومان جریمه سال 95 احساس خوشحالی و عملکرد مناسب میکند معلوم است دنبال جریمه هستند وسعی میکنند در راستای تورم نرخ ومبلغ جریمه را هم اضافه کنند ودر رسانه های عمومی مظلوم نمایی کنند که مجلس تصویب کرده و ما فقط مامور هستیم. نمیگند ما پیشنهادش رو به مجلس میدهیم وبا رایزنی واستدلال ودلایل و امار های واهی ودروغ به مجلس اطلاعات غلط میدهند.
برای مردن عجله داران کوتاه هم نمی ان حتی یک کلیو متر..
متاسفانه روحیه ابداع ونوع آوری اینقدر در کشور ما کم یایانابود شده که که در بین افسران و نظامیان که روزی ضرب مثل بودند نفوذ کرده‌است مانند خانها افراد راکد که جز پاک کردند مسأله ندارد مسأله سرعت تا‌۱۲۰کلیومتر‌‌‌‌سرعت موتور سیکلت است در شرایط مطلوب جاده‌از نظر بار .. مشکلات اساسی حوادث در درجه اول عدم فرهنگ سازی است که فردی فرق اینکه که الان جاده شلوغ است با خلوت بودند نداده من‌خودم شاهده هستم که ۹۹درصذ رانندگان درک این را ندارنند که نور جلو خود در بزرگ من کنند چون بزرگ راه چراغ دارد یا شما برای کامیونت و وانت سرعت تعیینمی کنید ولی برای پراید که خطرناک تر این خود رو است که خیر یا شما عوارض بزرگ را م اخذ می‌کنید بعد مشاهده می کنید یک پیکان مسطلک هم وارد می شود اشتباه نکنید من سرمایه دار بی درد نیستم ولی نظم حکم می چنین خودرویی برای حفظ جان خودش ودیگران وارد بزرگ‌راه نشود شما الان تقریبا‌‌ ا امکان نسبی خوبی دارید می توانید راننده گفت لایی کش وخطر افراین به اسد مجازات تنبه کرد تمام دنیا هم از شما ستایش می کنند روی سرعت کلیک نکنید چون بار جاده ‌‌‌‌‌‌‌فر هنگ سازی مسأله را حل می کند وقت آن رسیده یک شبکه خصوصی صدا سیما گشایش یاد‌ و فرهنگ سازی واموزش همت گماشت
مشکل اساسی در تصادفات جاده ای غیر استاندارد بودن، کم عرض بودن، نداشتن زیرگذر و روگذر ، پیچهای غیر استاندارد و حجم بالای خودروها به نسبت مساحت جاده هاست و تا این مشکلات مرتفع نشود باید از حداکثر سرعت مجاز کاسته شود.
چه ماشینی با 120 تا سرعت یا 80 تا از عقب بره زیره کامیون یا تریلر یدون سپر یا همین تصادف از جلو رخ بده ماشین سواری حداقل سرنشینان جلوی کشته میشن .عکساشو میبینید تو بیشتر تصادفات منجر به فوت از این دست هستن کسی هم رسیدگی نمیکنه که کامیونها سپر جلو وعقب نصب کمم در حد سواری تانکرارو که نگو از عب که سواری میره تا سپرش بخوره به چرخ عقب کل سقف کنده شده .یکی از نمونه هایه این تصادفات تو همین سایت اومده .تصادف مرگبار پراید و کامیون در آزاد شهر با 3 کشته .اگه میخواهید کشته در تصادفات کم بشه حداقل نصف بشه راهکارشو گفتم
بعله موافقم...جوونای ما برن توی ورزش عقده شونو خالی کنن..نه تو جاده ها..در امریکا سرعت مجاز 55مایلیا حدودا 100 کیلومتره.. ماشیناشونم عالیه..نه برابره ما ماشین دارن ولی امار کشته شون از ما حدودا دوهزارتام کمتره..
با سلام از جیب ملت اوبان ساخته اند ولی حالا که ساخته شده وباید برای تسریع در امر توسعه کشور وبهره برداری بیشتر از زمان مورد استفاده واقع گردد، برای عبور از آزادراه با سرعت استاندارد باید جریمه پرداخت شود . چه معادله غلطی .
آیا تا کنون که حد اکثر سرعت به 100کیلومتر رسیده تصادفات کمتر شده است ؟البته خیر .در دولت نهم ودهم آزادراه قزوین رشت احداث شد وبه آزاد راه تهران قزوین متصل شد .این آزادراه چند نقص قنی دارد که منجر به تصادف خواهد شد.
1-این جاده بجای سه بانده دوبانده است ویک باند آن از همان اول به یغما رفت . اگر راننده بخواهد سبقت بگیرد وبه جانب چپ خود توجه کمتری داشته باشد ،به احتمال بالای 70درصد تصادف خواهد نمود چون راننده سمت راست برای اجازه سبقت جای بسیار کمی دارد .
2-.آزاد راه به طور کلی در مسیر مستقیم احداث می شود که فاصله مبدا ومقصد را کاهش دهد ،مگر آنکه در مسیر آن دریا یا جنگل باشد که مجبور شوند برای جلوگیری از تخریب جنگل یا دور زدن در یا مسیرجاده را تغییردهند .حتی اگر کوهستان بسیار صعب والعبور باشد که میتوان تونل احداث نمود .اما در مسیر این جاده هیچیک از این موانع وجود ندارد ولی جاده بدون موانع طبیعی تغییر مسیر داده وطولانی شده است .
3- در این جاده شیب وپیچهای خطر ناک با هم ترکیب شده ونقاط مرگ آفرینی را ایجاد کرده مانند خط الاس منطبق با گردنه کوئین که در زمستانها در وضعیت یخبندان بسیار خطر ناک است در حالیکه با مقداری خاگبرداری کار بخوبی انجام می شد.
4- تونلهای احداتی است که دارای پیچ است در حالیکه تونل بایستی مستقیم باشد تا شعاع دید را کاهش ندهد.
موضوع دیگر راینکه معنای پلیس یعنی تجلی قانون برای چلوگیری از وقوع جرم .نه اینکه پلیس کمین کند تا جرم صورت بگیرد سپس مجرم را جریمهکند
من توی کانادا زندگی می کنم اینجا تمام ماشین ها دارای آخرین تکنولوژی هستند ولی حداکثر سرعت خارج از شهر فقط 100 کیلومتر هست در آمریکا هم حداکثر 65 مایل یا همان 100 کیلومتر و اگه راننده ای 30 کیلومتر بالاتر از حداکثر سرعت داشته باشه علاوه بر جریمه 100000دلاری ماشین هم توقیف میشه بعلاوه باطل شدن گواهی نامه
جالبه آلمان بزرگراه داره سرعت آزاد هرچی میتونی گاز بده بزرگراهم داره محدودیت سرعت تا 90 کیلومتر آقا هر جاده ایی یه محدودیتی برا خودش داره آخه این که یکلام سرعتو به 110 کاهش بدیم خیلی تابلو که داره پول جریمه برا دولت میسازه.
اینموضوع پیادم هایی دارد:
1-روشی است برای افزایش در امد راهنمایی ورانندگی که موظفن از صبح تا ظهر دفترچه برگه جرایم را تمام کنند.
2-باعث اتلاف وقت شهروندان می شود.
3-با روان مردم بازی می کند که نتیجه ان اثرات روانی ان در جاده است.
4-چون ماشین ها تند رو تر از گذشته شده اند ولوازم ایمنی انها نیز ارتقا یافته است(در انواع ماشین های خارجی )کاهش سقف سرعت از راندمان انهاکم می کند
5-روی هم رفته از مسئولین تقاضا می کنیم کاری به کار مردم نداشته باشند وتصمیماهای ابکی نگیرند.
انتظار از مجموعه راهنمایی و رانندگی و افسران این سیستم ، برخورد و تحلیل کارشناسی است که در نهایت به حل مشکل منجر شود :
1- کم کردن سرعت براساس چه تحلیلی بدست آمده ؟
2- بیشترین آمار تصادفات فوتی در کدام سرعت ها ، در کدام مناطق و خصوصا برای کدام خودرو ها بوده ؟
3- هدف از احداث اتوبان ها و ازاد راه ها با این هزینه های سنگین چه بوده ؟
4- آیا همه خودروها با هر کیفیت و سطح ایمنی باید یک حد نصاب سرعت رعایت کنند ؟
اگرکسی دلش برای جون مردم سوخته بود روی ماشین های بارکش مثل وانت و نیسان و کامیونت ها بیشتر سخت گیری میکرد که به هیچ قانونی پایبند نیستن چه معنی داره یه وانت پیکان داغون در قسمت بارش به اندازه یه ساختمون دو طبقه اتاقک بسازه؟ چه کسی باور میکنه این کار برای جون آدمهاست نه درآمدزایی؟!
آقایون که این طرح راداده ا نداول کیفیت جاده هاواتوبانها وخودروهارابرسی بکنند .اگرسرعت 10کیلومترکم هم بشود باوضعیت موجودجاده هاوخودروها ورانندکی غیراصولی تلفات کم نخوهدشد
ما فقط نیاز به پلیس مقتدر و آگاه داریم
یک نگاه به پلیس کشورهای اوپایی و امریکایی بکنید که چگونه اعمال قانون در جاده های شهری و بیابانی می کنند.
سلام: یکی از دلیل های سنگین شدن ترافیک سرعت پایین می باشد مثل زمان بارندگی که به صورت خودکار سرعت کاهش مییابد و ترافیک سنگین ایجاد میگردد. نتیجه اینکه سرعت که زیاد باشد جاده ها سریعتر خالی میشوند و ترافیک سبکتر می گردد.
سخت گیری برای ماشینهای سنگین بیشتر از 70 تا نرند حتی تو اتوبان آموزش وتجهیز پلیس ونظارت بر عدم کمین وگشت با چراغ گردان روشن ونصب دوربین تو جاده ها حضور پلیس در نقاط حادثه خیز نه کمین کردن حضور با کمین هم خوبست ولی دوربین بهتر از پلیس و بازنگری صدور گواهینامه وجمع کردن بساط نمره منفی
وقتی جاده ها داغونن و گارد کنار جاده باعث تصادفه,وقتی تکنولوژی ماشینامون واسه 40ساله پیشه,وقتی خودروسازی ایران انحصاریه و رقابتی توش نیس,وقتی با کشورای روز دنیا تعامل و همکاری نداریم و براشون شزط و شروط میزاریم,وقتی هنوز فرهنگ درست رانندگی و شهر نشینیو اموزش نمیدن,وقتی اصولی و با تست های روانشناسیه مختلف گواهینامه نمیدن و..... اونوقت گیر دادن به سرعت!!!
اقا جون اینها همش حرفه یعنی واقعا دلشان برای مرک و میر مردم سوخته نه باور کنید فقط به فکر جریمه هستند و مبنای ۱۰ کیلو متر سرعت کمتر بدتر باعث خستکی و بی حوصلکی و خطر بیشتر می شه بجای این کار ها اکر به فکر مردمند جاده ها را درست بکنند
بودجه راهنمایی و رانندگی کم شده
توضيحي كه با توضيحات سايرين فرق داره مسافران اگر مسافت 1000 كيلومتري بخواهند طي كنند الان با كاهش سرعت 10 كيلومتر براي مسافت 1000 كيلومتري ميشود 100 كيلومتر يا كمتر . پس براي 1000 كيلومتر مسافت با كاهش 10 كيلومتر ميشود 100 كيلومتر كه حدود يك ساعت ميشود چرا مردم اين همه در مورد كاهش سرعت نظر مخالف داده اند . همه مردم هم هر روز نميخواهند 1000 كيلومتر رانندگي كنند فوق 100 يا 200 كيلومتر باشه كه ميشود كمتر از 10 الي 15 دقيقه مابه التفاوت .لذا امنيت افراد خيلي مهمتره تا زودتر رسيدن به مقصد
کاشکی میگفتید در جاده ها با سرعت 100 کیلومتر دنده 5 را چکارکنیم ؟
سرعت پایین در مسیرهای طولانی میزان خستگی راننده را بسیار بالا می بره بعد از این شاهد افزایش تلفات جاده ای به دلیل خستگی راننده ها خواهیم بود

مسئولین خودشون رانندگی نمیکنند در جریان نیستند.
با سلام
برای سرعت 110 اتوبان حداکثر چقدر بالای این سرعت افسر مجاز به نوشتن جریمه میباشد
یعنی تلرانس جریمه برای 110 چقدراست
دوربین تا 30 کیلومتر بالاتر فکر کنم ثبت نمیکنه ولی افسر را نمیداینم اطفا جواب بدین
با سلام کاش بجای اینهمه وضع قوانین جدید دست و پا گیر برا ملت یه کم هم بخ خودرویاز فشار بیارن که خودروهای استاندارد بسازه.
پراید که با حدقل ضربه مث گوشت چرخ کرده میشه.
سواری تولید آلمان حتی زیر چرخهای کامیون میره ولی ستونش کج نمیشه معلومه که اونا به فکر جان مردم هستن .
واقعا مقایسه خودروهای داخلی با خودروهای تولید خارج مضحک و مسخره ست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار